33 Reacties

2 jaar geleden

Zag t hier bij de Holland & Barret 😊

2 jaar geleden

Zijn er ook toevallig mensen die het al gedronken hebben en het geholpen heeft?

2 jaar geleden

Bij Holland & Barrett zijn ze nu 1+1☺️

2 jaar geleden

Reactie op jo95

Zijn er ook toevallig mensen die het al gedronken hebben en het geholpen he ...
Bij mn vorige zwangerschap gedronken maar niet consequent. Uiteindelijk ben ik ingeleid geworden en liep alles niet zoals gepland haha dus ik heb niet t idee gehad dat het iets heeft gedaan 😂

2 jaar geleden

Vanaf hoeveel weken mag je het eigenlijk drinken? Ik lees overal wat anders. Heb zelf gisteren de thee gekocht bij Holland&Barret. Was inderdaad 1+1 gratis.

2 jaar geleden

Reactie op jo95

Ik heb het de vorige zwangerschap gedronken vanaf week 36 + vanaf week 32 elke dag 4/6 dadels gegeten. Of het geholpen heeft zullen we natuurlijk nooit weten..☺️ Mijn bevalling kwam spontaan op gang met 40+1 en duurde in totaal 6u. Ik had weinig bloedverlies. Overigens ook weinig bloedverlies gehad in de kraamweek en een heel snel herstel. Kraamverband heb ik eigenlijk niet nodig gehad, op dag 2 was een gewoon dun maandverbandje al voldoende. Na een week was de bloeding al gestopt. Ga deze keer weer vanaf week 36 de thee drinken. Ik vind het trouwens ook echt heel lekkere thee, dus verheug me er gewoon ook op🤤

2 jaar geleden

Reactie op Roosie96

Vanaf hoeveel weken mag je het eigenlijk drinken? Ik lees overal wat anders ...
vanaf 36 weken, max 3 kopjes per dag :)

2 jaar geleden

Ik heb het gekocht bij Emmathee.nl. Pure frambozenblad thee zonder hibiscus toevoegingen etc wat je wel bij de Holland&Barret hebt.

2 jaar geleden

Ik drink het al vanaf 31 weken maar helpt niet echt voor mijn gevoel, vind het wel heel lekker 😛

2 jaar geleden

Reactie op jo95

Vorige zwangerschap gedaan. Ook dadels gegeten. Beviel spontaan met 39+1. Ontsluitingsfase liep heel soepel en nauwelijksbloedverlies (persfase was vreselijk maar komt omdat mijn zoontje verkeerd lag waardoor hij niet door mijn bekken kwam)

2 jaar geleden

Voor de dames die dadels hebben gegeten in een vorige zwangerschap, vinden jullie ze ook echt lekker??? Ik vind dadels echt niet lekker maar wil het wel gaan eten. Tips hoe ik ze lekkerder kan maken? Of ergens in kan verwerken?

2 jaar geleden

Reactie op Rob_in

Voor de dames die dadels hebben gegeten in een vorige zwangerschap, vinden ...
Ja ik vind dadels heerlijk! Eet ze ook als ik niet zwanger ben. Ik eet ze meestal dus gewoon los of met een handje noten erbij. Verder gebruik ik dadels ter vervanging van suiker in baksels, chocolademelk en maak ik er vaak een ontbijtsmoothie van met oa: 2 dadels, 2 eetlepels havermout, 1 bevroren banaan of ander bevroren fruit, 1 eetlepel amandelpasta en plantaardige melk

2 jaar geleden

Reactie op Rob_in

Die van Yogi en Yousef (online bestellen of bij Jumbo) zijn heel lekker! Je kunt dadels ook dippen in chocolade, vullen met pindakaas/notenpasta of noten en dan dippen in de chocola. Dan krijg je een soort snickers!

2 jaar geleden

Ik ben gek op dadels, dus nu lekkere lading in huis gehaald. Ik eet ze zo los, maar je kan ze ook makkelijk naar een hartige of zoete snack maken - Pure chocola smelten en daarin dippen - vullen met roomkaas/geitenkaas. Evt bacon eromheen en even in de oven. - dadelrepen van maken met bijv noten/kokos

2 jaar geleden

Reactie op Evelienpp93

Die van Yogi en Yousef (online bestellen of bij Jumbo) zijn heel lekker! Je ...
Dit ga ik eens proberen!

2 jaar geleden

Hello, gebruiken jullie dit om de bevalling sneller te laten verlopen? Even nieuwsgierig hoor:)

2 jaar geleden

Reactie op Rob_in

Ik vind ze niet vies maar ook niet geweeeeldig.. ik duw er een walnoot in en dat maakt het net wat aantrekkelijker haha

2 jaar geleden

Reactie op Spruit87

Hello, gebruiken jullie dit om de bevalling sneller te laten verlopen? Even ...
Ik ga het gebruiken voor t bloeden en herstel en bv..niet voor de bevalling want de eerste bevalling ging namelijk al mega snel.

2 jaar geleden

Reactie op Mamaof1

Ik ga het gebruiken voor t bloeden en herstel en bv..niet voor de bevalling ...
nou hier inderdaad ook! Ik zou niet iets willen gebruiken wat de bevalling bespoedigd, daarom mijn vraag of dit het geval is bij frambozenbladthee

2 jaar geleden

Reactie op Rob_in

ik ben ook niet dol op dadels, ik verwerk ze regelmatig in van die dadelballetjes. enorm veel receptjes online te vinden, carrot cake bliss balls etc. Maar ik gooi altijd gewoon wat door elkaar, mijn zoontje van 2,5 is er ook dol op en zo krijgt hij ook op een makkelijke en veilige manier noten binnen en mijn versie is wat gezonder dan de dadelreepjes voor kindjes uit de supermarkt omdat ik er ook havermout etc. door heen gooi dus er in verhouding wat minder suiker inzit. (want dadels zitten natuurlijk bomvol fructose, wat opzich niet erg is maar wel voor een suikerpiek kan zorgen)