9 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring met spuiten tijdens de zwangerschap, maar ik heb wel de spuiten al in huis voor na de bevalling. Wat is de reden waarom je moet spuiten tijdens de zwangerschap? Want bij mij is het na de bevalling, omdat je dan minder mobiel bent en beweegt dan je normaal doet waardoor de kans op trombose groter wordt. Misschien dat je eens informeren?

2 jaar geleden

Reactie op Linda-1988

Geen ervaring met spuiten tijdens de zwangerschap, maar ik heb wel de spuit ...
Ze zeiden dat in je laatste weken van de zwangerschap het bloed sneller stolt en gezien mijn longembolie verleden, het aanbevolen is om nu toch nog snel te beginnen, met de laagste dosering. Tijdens kraambed wordt de dosis verdubbeld

2 jaar geleden

Zelf geen ervaring, maar weet van een vriendin die het in beide zwangerschappen de gehele zwangerschap heeft moeten spuiten. Zij had daardoor ook een medische zwangerschap. Allemaal goed gegaan en 2 gezonde kindjes.

2 jaar geleden

Reactie op SuuzAnn

Zelf geen ervaring, maar weet van een vriendin die het in beide zwangerscha ...
Dank je wel voor je reactie!

2 jaar geleden

Hier vanaf week 11 aan het spuiten ivm longemboliën in het verleden, pure pech icm de anticonceptie. Eerst fraxiparine maar daar kreeg ik zoveel jeuk van dat ik over ben gestapt op Fragmin. Tot nu toe gaat alles goed! Mijn partner spuit elke avond in mijn bovenbeen, hier voel ik zelf minder van dan in mijn buik. Zwangerschap verloopt perfect volgens het boekje, kindje groeit mooi en een "bijkomend voordeel" ik kreeg in het begin elke maand een echo en nu tweewekelijks. Heb dus een hele envelop vol met echo foto's😊. Ja het is vervelend en ja het is pijnlijk soms maar ik weet dat het voor mij en ons kindje het beste is dus maken we het er ook gewoon het beste van. Heb afgesproken met mijn partner dat we bij de laatste spuit 6 weken pp het afsluiten met taart🥳 het is echt een beetje ons dingetje geworden omdat we het al zolang samen doen en heb ook aangegeven dat niemand anders het mag doen, ook niet na de bevalling in het ziekenhuis! Heel veel succes en als je vragen hebt stuur gerust een pbtje!

2 jaar geleden

Ikzelf spuit al voor de 2e keer de gehele zwangerschap een bloedverdunner in. In de eerste zwangerschap kreeg ik niet genoeg bloedverdunner en zat uiteindelijk de placenta vol bloedstolsels. Hierdoor functioneerde de placenta slecht en kreeg m'n dochter niet genoeg voeding en dus een groeiachterstand. Eindstand: vroeggeboorte met 33 weken en dysmatuur. Verder wel gezond gelukkig. Nu tijdens de 2e zwangerschap wel de juiste dosering gekregen en nu al 36 weken probleemloos zwanger. Ook de baby groeit tot nu toe heel goed.

2 jaar geleden

Vandaag 36+2 en spuit al sinds de positieve bloedtest ivm herhaalde miskramen. Met fraxiparine ging het nu dus wel goed. IVF artsen gaven het op verzoek (in de familie goede ervaring mee na ook meerdere miskramen) maar de gynaecologen die ik nu zie willen het liefst dat ik stop. Met o.a. als reden dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het helpt en dat je tot 12 uur na het zetten van de prik geen ruggenprik mag. Precies andersom dan jouw gedachten: ik durf dus niet te stoppen omdat ik bang ben dat t nu alsnog fout gaat. Dan maar geen ruggenprik. Ik hou me vast aan mijn eigen gevoel. Sterkte en ik hoop op een goede bevalling en kraamtijd voor je!

2 jaar geleden

Reactie op Kriel

Vandaag 36+2 en spuit al sinds de positieve bloedtest ivm herhaalde miskram ...
Ik heb net de eerste prik gezet. De afgelopen 2 avonden stond het al op de planning maar durfde het echt niet. Ik wil, voor alsnog, geen ruggenprik tijdens de bevalling, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Waarschijnlijk word ik ook ingeleid zodat ik ruim 24u van te voren kan stoppen met prikken. Dank je wel voor je berichtje!

2 jaar geleden

Ik spuit ook sinds 13 weken dagelijks fraxiparine in verband met trombose in mijn been een jaar geleden icm anticonceptiepil en een ongeluk. Ik moet ook tot 6 weken na de bevalling prikken en prik altijd in mijn bovenbeen. Het is vervelend, en ik herken heel sterk het gevoel hebt dat het goed gaat - dus wat is de noodzaak-. Ik had dit ook heel erg, aangezien ik 1x met dikke pech trombose gehad heb. Maar ja, het risico wat mijn kindje mogelijk zou lopen als ik nog een keer pech zou hebben heeft bij mij wel opgewogen tegenover de mogelijke bijwerkingen. Ik heb destijds begrepen dat er alternatieven zijn voor fraxiparine maar dat fraxiparine de placenta niet passeert dus daarom de voorkeur heeft. Ik ben niet medisch geschoold maar dat heeft mij toen wel gerust gesteld. Sterkte en succes!