14 Reacties
4 maanden geleden
Ik geef het in de zakjes mee. Soms uit de vriezer en soms uit de koelkast. Flesje geef ik los mee.
Ons zoontje gaat naar de opvang en ik het telkens als hij erheen gaat mee in een koeltasje (gewoon bij Kruidvat of action gekocht)
Bij de opvang zetten ze het meteen in de koelkast.
En tip van onze opvang was altijd 1 extra zakje mee ( stel dat er wat gebeurd zoals dat ze het flesje om laten vallen of als je kleintje net behoefte heeft aan iets meer voeding)
4 maanden geleden
Melk in flesjes (per voeding afgemeten) in m’n medela koeltas en dan door naar werk. Heb dan nog nieuwe flesjes bij me (op de heen weg buiten de koeltas) om die dag dan te kolven en in de koeltas mee terug te nemen.
4 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Melk in flesjes (per voeding afgemeten) in m’n medela koeltas en dan door n ...
Misschien dat je gastouder dat beter kan, maar ik meet de voeding vooraf af en doe die afgepast in flesjes (zodat ze niet zelf met zakjes in de weer hoeven en nog dingen moeten combineren etc)
4 maanden geleden
Ik heb zowel extra flesjes als ingevroren zakjes melk (afhankelijk van de laatste keer kolven). Op de opvang leg ik standaard 1 extra hele voeding in de vriezer en 1x extra 30 ml. Voor als ik eens later zou zijn of een ongelukje of extra honger etc. Wel de datum in de gaten houden ;)
4 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Ik doe het ook zo! Afgemeten voeding in flesjes of zakjes uit de vriezer mee in koeltas. Ik ga dan met koeltas naar werk.
4 maanden geleden
Extra koelkast gekocht en daarin inderdaad in zakjes of flesjes al de voeding zodat 1 flesje 1 voeding is. Inderdaad een extra voeding mee (of extra reserve kunstvoeding). Stond een keer een file van een mega ongeluk en veel later thuis als gepland. Of inderdaad als het een keer omvalt oid
4 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Oké.. en hoe weet je hoeveel voeding je moet afmeten? Ik heb een schema online gevonden, richtlijn om de bv in te schatten, gebruik je die dan ?
4 maanden geleden
Reactie op Essmee1996
Oké.. en hoe weet je hoeveel voeding je moet afmeten? Ik heb een schema onl ...
Wij oefenen thuis regelmatig met de fles. Ze drinkt altijd tussen de 80 ml en de 100 ml. Ik heb zakjes gemaakt van 90 ml en 100 ml die ik mee geef. Meestal gaat het wel ongeveer op.
4 maanden geleden
Reactie op Essmee1996
Oké.. en hoe weet je hoeveel voeding je moet afmeten? Ik heb een schema onl ...
Ik volg even. Onze zoon gaat vanaf september naar de opvang. Geen idee of ik dan nog bv geef, maar vraag mij ook af hoe je dan weet hoeveel je mee moet geven. Onze zoon drinkt nu weleens 170ml, maar ook weleens 230ml…
4 maanden geleden
Bij mijn vorig zoontje deed ik het zo:
S morgens gaf ik 3/4 flesjes met melk in (hij dronk toen maar kleine beetjes want was niet zo dan van de fles) met 60 ML.
Ik had dan ook nog melk ingevroren in ijsklontjesdoos en een volledige voeding. (Die stopten ze in hun diepvries)
Wanneer er een flesje niet op was gedronken, dan zette ik deze vooraan in de koelkast zodat ze die de volgende dag als eerste zouden opwarmen.
4 maanden geleden
Ik moet mijn kleintje morgen voor het eerst wegbrengen naar de opvang. Ik heb vanochtend 3 voedingen in de koelkast gezet om te ontdooien en neem deze morgen ochtend in een koeltas met elementen mee. Flesje doe ik er los bij. Bij de opvang zetten ze de voedingen in de koelkast en ik neem m’n tasje met elementen weer mee naar het werk om inderdaad nieuwe gekolfde melk in te vervoeren terug naar huis. Ik weet overigens dat je bij onze opvang ook een voorraad voedingen mee mag nemen om bij hem in de vriezer te zetten zodat je dit niet per keer hoeft te doen, wellicht bieden ze bij jou die optie ook 😊
4 maanden geleden
Reactie op MIFG
Ik moet mijn kleintje morgen voor het eerst wegbrengen naar de opvang. Ik h ...
Wij zijn trouwens met 3 weken al begonnen met af en toe een flesje geven om het risico te verkleinen dat hij nu de fles zou gaan weigeren. Hij is nu 12 weken en wij geven hem 180 ml.
4 maanden geleden
Ik gebruik de bewaarflesjes van medela en doe 1 voeding per flesje en dan de drinkfles(sen) leeg meegeven. Wij wonen zo n 100 meter van de opvang dus kan daar meteen weer in de koeling. Ik kolf op het werk dan weer voor de volgende dag/keer. Ik heb een voorraadje in de vriezer en geef daar af en toe 1 van en vries dan weer een nieuwe voeding in zodat die niet te oud worden.