286 Reacties

8 maanden geleden

- Quinn - 16 maart - 3630 kg - 49 cm - 36+4 In de ochtend had ik al weeën, ik dacht gewoon oefenweeën maar toen braken spontaan mijn vliezen. Ivm zwangerschapsdiabetes moest ik naar het ziekenhuis, daar verliep alles heel goed. Elk uur een cm erbij. Ik kon de weeën heel goed opvangen door mijn eigen bubbel, focus op de ademhaling en rust bewaren. Heb geen pijnstilling nodig gehad. De laatste cm duurde wel langer, ruim 4 uur. Toen hebben ze de weeën wat versterkt met oxitocine, dat hielp met het laatste randje. Toen ik eindelijk kon gaan persen was hij er in een half uurtje. Ik ben zo dankbaar dat het een natuurlijke bevalling is geworden en geen inleiding! En ondanks dat hij wat te jong is doet hij het echt fantastisch 💙

8 maanden geleden

Met een termijn van exact 37 weken braken op 16 maart om 19 uur mijn vliezen, een paar uur later lag ik aan t ctg in het ziekenhuis. Vrij snel kwamen daarna de weeën om de 6 minuten. Om 0.00 uur had ik 3 cm ontsluiting en om 01.00 uur 5 cm, de weeën kwamen vanaf toen zonder enkele pauze of rust, ik kreeg het niet weg gepuft of gezucht zó ongelofelijk heftig. Een pijnstillingsverzoek mocht niet baten, om 01.30 had ik 9 cm ontsluiting toen de morfine kwam en mocht ik bij aandrang persen. Na 3 persweeën is Brent ter wereld gekomen 💙 Hij woog 3110 gram en is 48 cm lang. We moesten blijven op de neonatologie omdat er vruchtwater in de longen zat, een dag met wat ondersteuning aan de beademing en een dag ondersteuning met eten mochten we eindelijk op 19 maart naar huis! Zo blij :)

8 maanden geleden

💙 Morris ⚖️ 2810 gram 📏 49 cm 📅 37+3 Met 37+1 braken mijn vliezen thuis nadat ik mijn slijmprop was verloren. Na 24u waren er helaas nog geen weeën op gang gekomen waardoor we ons moesten melden in het ziekenhuis. In de ochtend en middag heb ik baarmoedermond rijpers gehad en in de avond weeënopwekkers vanwege maar 2cm ontsluiting. Halverwege de avond waren de weeën zo heftig dat ik graag een ruggenprik wilde. Wat een verlichting! Voelde helemaal geen wee meer en kon fijn slapen tot ongeveer 03.00u. Een uur later had ik volledige en mocht ik persen. Binnen een kwartiertje was hij er al! 💙

8 maanden geleden

Naam: Suze 🎀 Geboortedatum: 16 maart Gewicht: 2186 gram Termijn: 37+1

7 maanden geleden

🩵 Mees ⚖️ 3315 gram 📏 48 cm 🗓️ 37+5 Na een prachtige en zeer vlotte badbevalling in huis zijn wij trotse ouders en grote broer geworden van onze lieve Mees! Om 17:40u zijn de vliezen gebroken, nadien in bad gezeten om de weeën op te vangen. De weeën kwamen om de 3 á 4 minuten en hielden zo’n 50 tot 50 sec. aan. Ik dacht dat ik nog wel een ‘eventjes’ zou moeten, tot dat ik plots enorme persdrang kreeg. Na ongeveer 2 persweeën (duur van +\- 5 min.) is hij geboren. Ik heb hem zelf langzaam opgevangen, uit het water gehaald en op mijn borst gelegd, wat speciaal. Hij is overigens op precies dezelfde tijd als zijn broer Youp geboren, om 18:25u.

7 maanden geleden

Reactie op Jerlie

Naam: Lars Datum 08-03-2024 Uitgerekend: 06-04-2024 Gewicht: 2302 en 48 cm ...
Lars 🤩

7 maanden geleden

Naam: Abel Datum: 16 maart Gewicht/lengte: 3250 gr, 50 cm Termijn: 37+3 Ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging, bevalling ging daardoor niet soepel en was zwaar. Uiteindelijk na ongeveer 9 uur met de vacuümpomp gehaald. Hadden hem met dit termijn totaal nog niet verwacht maar heel fijn dat hij er is

7 maanden geleden

Naam: Myrle Datum: 15 maart Gewicht/ lengte: 3250 gram 50 cm Termijn: 35.5 Vanwege placenta praevia totalis was er al een keizersnede gepland in week 39. Ik heb gedurende de zwangerschap nooit bloedverlies gehad daarom durfden ze zolang te wachten. Vorige week vrijdag 12:15 kreeg ik ineens hevig bloedverlies, 13:00 waren we in het ziekenhuis en 13:32 is Myrle met een code rood keizersnede geboren. Na een aantal dagen op de Neo en aansluitend op de kraamafdeling, zijn we inmiddels thuis met haar en heeft ze alleen nog als extra ondersteuning een sonde. Wat een geluk en wonder dat het zo is afgelopen. Ze doet het zo goed onze kleine dappere meid. 🩷🩷🩷

7 maanden geleden

Naam: Mees Datum: 20/3/2024 Gewicht/lengte: 3315 gram en 52 cm Termijn: 37.2 Keizersnede in week 37 ivm laagliggende placenta en zwangerschapscholestase. Alles is me meegevallen en zijn inmiddels lekker thuis.

7 maanden geleden

Naam:Franky Datum:21/03/2024 Gewicht:2635 gram Lengte:48,5cm Termijn: 36 weken Woensdagavond 20 maart braken spontaan mijn vliezen met 35+6 weken rond 10 uur. Zeer onverwacht en weeen die al snel volgden. Na 7 uur weeen en 1 uur persen kwamhij ter wereld in het ziekenhuis. Na 2 daagjes in het ziekenhuis mochten we vandaag alweer naar huis. Hij is hartstikke gezond en om 06:07 op 21 maart geboren. Groetjes een dolgelukkige moeder!🥰

7 maanden geleden

Naam: Robin Datum uigerekent: 19-4 Datum geboren: 23-3-2024 Gewicht: 2915 gram Lengte: onbekent, vermoedelijk tussen de 48cm en 50cm Termijn 36+1 Op 22 maart al in de avond in het ziekenhuis aan de ctg gehangen wegens minder leven voelen. Niks aan de hand en meneer begon weer heerlijk te bewegen. Vruchtwater was goed alleen wat meer harde buiken wat kon duiden op een blaasonsteking of dat de bevalling er al zat aan te komen. Al minimaal een week voelde ik mij onrustig. In de ochten op 23-3 ging even naar de wc en hoorde ik een plop. Op een klein beetje wit en roze achtige vocht na niks meer. Toch even een inleg kruisje in verteoiwde het niet. Toen ik die nog een keer wilde checken voelde ik een vloedgolf aan vrichtwater komen. Verloskundige gebeld en die heeft gekeken maar ze rook al meteen vruchtwater. Op naar het zieken huis met wat achteraf bleek al weeën. Ik was er zo van overtuigt dat het krampen waren ik nog gewoon vrolijk in de auto zat te oiwehoeren met mijn vriend. Die al meer door had san ik achteraf gezien. Weer aan de ctg met de 1e komt nooot heel snel. 1 uur tot 1,5 uur later bleek ik al pers weeën te hebben. Vriend lief had het door ik bleef overtuigt van heftige menstruatie krampen tot ik "even wilde plassen" en een pers drang kreeg. Meteen verpleegkundige erbij gehaald. 2x pers weeën weg gepift en toen ging ze voelen. Je hebt al 10cm onsluiting en ik voel het hoofdje al..... Totale paniek kwam over mij en na paar keer pers weeën weg te moeten hebben gepuft mocht ik gaan persen. 10 min later en een knip verder werd onze prachtige zoon geboren🥰 Hij jad een lastige start met deels vast te hebben gezeten in mijn bekken en nog vruchtwater in de longen maar na een paar uur met extra lucht mocht hij eraf en zelefstandig alles doen wat perfect ging. Voor nu nog in de courfeuse op een andere afdeling van ons om ons ook een nachtje bij te laten komen en hopelijk mogen we snel lekler naar huis met zijn 3e🥰

7 maanden geleden

Naam; Isabella Datum; 22/03 Uitgerekend; 9/4 Termijn van 37+3 Geboren via keizersnede ivm zwangerschapsdiabetes en onvolkomen stuit ligging. Helaas ging het niet direct goed en heb je een lastige opstart, we zien wel positieve veranderingen dus intussen lig je al gewoon bij ons op de kamer.

7 maanden geleden

Naam: Boyd 💙 Datum: 24-3-24 Gewicht: 4160 gram Lengte: 51 cm Termijn: 39+5 Nadat rond middernacht mijn vliezen braken kwamen een paar uur later later de weeën langzaam op gang. Even na 8 uur 's ochtends na lang persen kwam hij dan eindelijk op de wereld, als sterrenkijker. Zo blij en dankbaar dat ik de thuisbevalling heb gehad waar ik zo op gehoopt had!

7 maanden geleden

Naam: Sem Datum: 25-2-24 Gewicht: 1755 gram Lengte: 41 cm Termijn: 33+6 Mijn hele zwangerschap was ik onder controle in het ziekenhuis i.v.m. een hoge bloeddruk. Telkens niks aan de hand, maar na een test op eiwitten in mijn bloed en urine werd ik gebelt dat ik mijn spullen moest pakken omdat ik opgenomen zou worden. Ik bleek dan toch echt zwangerschapsvergiftiging te hebben. Ik was toen net 33 weken zwanger. Na een paar dagen in het ziekenhuis kreeg ik een enorme pijn onder mn borst en in mijn rug. Ik bleek het Hellpsyndroom te hebben. Mijn placenta maakte me ziek en de enige oplossing was dat de placenta uit mn lichaam moest. Sem moest dus geboren gaan worden, anders zou het voor ons beide gevaarlijk gaan worden. Na een hoop morfine en het zoveelste magnesiuminfuus ben ik gaan slapen en de volgende dag is er een ballonnetje geplaatst. Ik had gek genoeg al 3cm ontsluiting. Na een dag wee-opwekkers had ik maar 4 cm ontsluiting. Sem was nog niet volledig ingedaalt en daarom durfte ze het niet aan om mijn vliezen te breken zonder ok-team op de achtergrond (het was inmiddels midden in de nacht). Mijn lichaam was ook helemaal op en we besloten een ruggenprik te zetten. De volgende morgen zijn mijn vliezen gebroken en na weer een dag wee-opwekkers is onze Sem dan geboren. Hij deed het zo goed dat we een uur met hem mochten knuffelen, voordat hij de couveuse inging. Nu een maand later zijn we net thuisgekomen. Sem is inmiddels 2400 gram en heeft nog een sonde voor voeding. De volgende stap is dat hij meer energie krijgt om volledig zelf te gaan drinken 💪🏼 Wij zijn enorm dankbaar voor ons wondertje, maar moeten nog wel bijkomen van wat er allemaal gebeurd is.

7 maanden geleden

Naam: Julia Elise Datum: 21 maart 07.40 Gewicht/lengte: 1990 gram, 41 cm. Met hoeveel weken geboren: 37 wkn Ik zou ingeleid worden met 37 weken ivm Trisomie 16 in de placenta en groei op p1. De avond voor de inleiding braken mijn vliezen (23.15uur). Eenmaal in het ziekenhuis had ik al 2cm ontsluiting en was mijn baarmoedermond volledig dun. Heel erg fijn, de ontsluiting vorderde vanzelf, zonder pijnlijke weeeen. In de vroege ochtend kreeg ik een extra zetje met de weeënopwekkers voor de laatste centimeters en ik had na een paar heftige weeen volledige ontsluiting. In 3 minuten is Julia geboren. Ze mocht gelukkig nog ruim een uur huid op huid knuffelen. Daarna is ze opgenomen op de High Care in het WKZ met in eerste instantie veel te lage glucose en ivm temperatuur houden, er zijn nog wat dingen bij gekomen als te hoog bibilurine (ze ligt onder de blauwe lamp) en te hoog HB, waardoor ze een infuusje heeft. Elke dag wordt ons dappere meisje wat sterker en we hopen haar snel binnen circa een weekje mee naar huis te mogen nemen, waar grote broer trots op haar zal wachten.❤️

7 maanden geleden

Naam; Jorrit Casey Bossers Datum; 26-03-2024 Gewicht; 3402gr Termijn; 39+2 met geplande keizersnee Om 7:15 moesten we melden bij Amphia in Breda. We waren als 2e aan de beurt voor de keizersnede en dat was rond half 10. Alles ging voorspoedig en Jorrit werd bij me neergelegd. Toen de assistente zich versprak en vroeg hoe we de dame gingen noemen schrok ik wel even. Ze versprak zich, want het was duidelijk zichtbaar dat hij een jongentje is. Daarna wel wat langere tijd met Jorrit op de borst geleden omdat ze alles weer dicht moesten maken. Na een waterijsje op de uitrust kamer, konden we naar de gezinssuite waar we 24u moeten blijven. Hopelijk morgen naar huis.

7 maanden geleden

Naam: Micha Datum: 26-03-2024 Gewicht: 2895 gram Termijn: 38+3 na inleiding ivm snelle bevallingen eerder. Ditmaal duurde het 1 uur en 40 minuten.

7 maanden geleden

Cody 🩵 21.03.2024 (38w3d) 3110g 47cm Na twee keer strippen op 19 en 20 maart, werden op 21 maart rond 1 uur mijn vliezen gebroken door de verloskundige, de weeen kwamen redelijk snel op gang en dan, na 2,5 uur weeen opvangen en 4 minuten persen, kwam Cody gezond en wel ter wereld. We maken het beide goed 🤍✨️

7 maanden geleden

Op 24-03-2024 om 00:53 uur is onze zoon Elijah geboren. Met een gewicht van 3708 gram en 49 cm. Hij is uiteindelijk gehaald dmv een spoedkeizersnede met 38+3. Na het breken van de vliezen wilde de ontsluiting niet vorderen. Na bijna 13 uur aankloten en de verhoogde hartslag van de kleine man is er besloten te gaan voor een keizersnede

7 maanden geleden

Roan Vince💙 27.03.2024 (39+3) 2940 gram 46 cm