286 Reacties

7 maanden geleden

Naam: Fender Cornelis Datum: 26 maart 2024 Gewicht en Lengte: 3210 gram en 49 cm Geboren met: 38+1 25 maart in de avond een ballonkather geplaats. Volgende ochtend 7 uur eruit gevallen. 08:00 gemeld in het ziekenhuis voor de inleiding. Rond 12:30 tabletten gehad. 15:00 vliezen gebroken en gelijk weeenopwekker via infuus. 16:47 begonnen met persen 16:57 geboren. Hele heftige weeen gehad, voor een ruggenprik ging het te snel. In hele korte tijd van 6 naar 10 cm gegaan.

7 maanden geleden

Naam: Gianna Carolina -Datum: 27-03-2024 -Gewicht/lengte: 3460 gram -Met hoeveel weken geboren: 39 -Bevallingsverhaal: eerste kindje. Om 2.30 uur start begin wee om de 10/15 min, vliezen gebroken om 6.00 uur, 7.00 uur al om de 3/4 min weeen, 9 uur ziekenhuis, 11 uur 5cm ontsluiting, hierna in bad gegaan om weeen goed op te kunnen vangen. 12 uur 9 cm ontsluiting, 12.25 start persen en 13.34 uur geboren. Geen pijnbestrijding gehad. Ik kijk goed en mooi op mijn bevalling terug. Nu genieten van onze prinses. 🩷

7 maanden geleden

Loïs Sofie 27 maart 2024 3564 gram Geboren met 39 weken Inleiding ivm milde zwangerschapscholestase. Om 8 uur in de ochtend begonnen er vliezen breken en weeënopwekkers. Tot 14:00 goed te doen, toen werd het heel heftig. Pas 3 cm ontsluiting toen. Na uurtje gekozen voor ruggenprik. Dat ging eerst heel goed, totdat ik heel erg moest spugen zo rond 6 uur. Pas 4 cm ontsluiting. Rond 8 uur pas 5 en om 10 uur geen vorderingen. Besloten om over te gaan tot een keizersnede. 22:40 is onze prachtige dochter geboren en ze doet het geweldig!

7 maanden geleden

Anne & Sophie 26 maart 2024 2590 gram en 2545 gram Geboren met 37 weekjes De meisjes doen het super goed🥰 via een geplande keizersnede zijn ze geboren.

7 maanden geleden

- Philippa 💗 - 28 maart - 3790 gram en 52 cm - 37 weken geboren - normaal keizersnede op 3/4 Gisteren is om 9u spontaan mijn water gebroken maar met een bloeding. Doordat die bloedvaten voor de uitgang zaten (vasa previa) en men vliezen spontaan zijn gebroken, heeft zij ook bloed verloren.. de keizersnede is goed verlopen en ik ben zelf gelukkig ook niet al te veel bloed verloren. Ze ligt nu op NICU en krijgt extra bloed en wat extra goede zorgen.. Hopelijk heb ik ze snel bij me dat we samen kunnen genieten 🥰

7 maanden geleden

Yfke klerks 29 maart (37+6) Gewicht 3225 Ivm complicaties maagverkleining een keizersnede, alles gaat goed ze drinkt al borstvoeding 😬🍼💗

7 maanden geleden

Naam: Julia Annie Datum: 28 maart om 15:04 Gewicht/lengte: 3428 en 48 cm Geboren met 38.1 dmv inleiding

7 maanden geleden

Sinds gisteren zijn wij de trotse ouders en zus van Maud! Geboren met 38.6 middels een geplande keizersnede. Weegt 3356 gram en is 51 cm lang. Na een zeer traumatische bevalling met een spoedkeezersnede in 2022 hebben we er deze keer voor gekozen een geplande keizersnede te doen om zoveel mogelijk rust te hebben. Om 10.30 moesten we ons melden in het zkh en om 13.30 mochten we na de OK en kreeg ik de ruggenprik en katheter. De keizersnede en het bijkomen verliepen heel voorspoedig waardoor ik om 16.00 al op de kamer was. We hebben een geweldige kennismaking gehad met grote zus en een heerlijke relaxte nacht 🥰 waarschijnlijk morgen naar huis en dan goed gaan herstellen van de keizersnede! Succes dames! Op een mooie ervaring voor iedereen ❤️🍀

7 maanden geleden

Maandagochtend zouden we beginnen met een ballonnetje en dan dinsdag hopelijk inleiden. Alles liep anders en na wat heftige dagen is het uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden op woensdagochtend. Maar daar was hij dan! Wij zijn de trotse ouders van Abel op 27 maart.. 3388 gram en precies 50 cm. Sinds gisteren zijn wij lekker thuis.

7 maanden geleden

Jalou 🩷 30 maart 2024 om 3:57 uur 3090 gram, 50 cm Termijn 39+3 Gister middag rond 12:00 kreeg ik menstruatie achtige krampen. In eerste instantie ervan uit gegaan dat dit oefenweeën waren. Rond 16:00 uur de VK gebeld omdat ze regelmatig kwamen. Op dat moment 2 cm ontsluiting. Om 21:00 opnieuw controle en toen 3 cm ontsluiting. Rond 01:30 uur met 8 cm ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan. Rond 02:00 uur braken mijn vliezen spontaan en rond 02:30 uur begonnen met persen. Uiteindelijk na een uur persen weeënopwekkers gekregen ivm onvoldoende vordering en om 3:57 is ze geboren 🥰

7 maanden geleden

Steyn 🩵 30 maart 2024 00.08 3240 gram 39+1 Thuis geboren Na weken stress en pijnlijke voorweeën die steeds, voor mijn gevoel, niet door konden zetten door de stress over een geplande inleiding op de dag van de inleiding besloten het niet door te laten gaan vanwege de stress die ik ervan ervaarde (inleiding stond 14.00 gepland, 12.25 besloten het niet te doen). Diezelfde dag 21.20 startten mijn 'echte' weeën, zeer onregelmatig maar het ging extreem snel en heftig voor mijn gevoel, na 25 minuten verloskundige gebeld en vanaf 22.00 alleen maar weeënstormen gehad tot 8cm ontsluiting, toen waren mijn vliezen te sterk en wilden dit niet uit zichzelf breken, in principe even fijn want dit gaf ook een vorm van rust met adempauzes tussen de weeën door, na ca. 30 min. semi rust de VK gevraagd mijn vliezen te breken en na 13 minuten en daarin 3 of 4x effectieve persweeën is onze kleine man geboren🩵

7 maanden geleden

Mikah 🩵 25 maart om 04:20 2815 gram en 48 cm 38+6 Ziekenhuis bevalling Op zondagnacht 24 maart braken mijn vliezen om 02:15. Rond 4:00 kreeg ik lichte weeën die ik makkelijk in bed kon opvangen. Rond 6:00 werd dit een ander verhaal en kwam de verloskundige om 8:00 checken. 1 cm ontsluiting. Om 11:00 kwam ze weer kijken ipv 13:00 omdat ik in een weeën storm zat. Ik zat op 3 cm en zijn naar het ziekenhuis gegaan. Daar ben ik in bad geweest en wat was dit heerlijk! Ik zat na 2.5 uur op 4 cm en vorderde het niet ondanks de weeën storm. Ik heb voor de ruggenprik gekozen en lag ik er om 16:00 heerlijk relaxed bij. Wel gaven ze mij wee opwekkers om naar die 10 cm te gaan. 20:00 zat ik nog maar op 5 cm. De wee op wekkers werden hoger gezet en moest dwars door de ruggenprik heen de weeën weg puffen. 22:30 zat ik dan eindelijk op 10 cm en dacht dat het einde in zicht was maar helaas, ik kreeg geen pers drang en heb vervolgens om 2:30 op eigen kracht de kleine eruit moeten persen maar omdat hij in nood was en al langer dan 24 uur zonder vruchtwater, hebben ze hem met de vacuümpomp gehaald. 04:20 is hij eindelijk geboren na een bevalling van 27 uur.

7 maanden geleden

Quencio💙 Geboren op 30-03-2024 Met 3445 gram en 52cm Termijn 38+5 Ik heb een zware inleiding gehad maar hij was het waard. Precies om 01:00 konden we jou in onze armen sluiten❤️

7 maanden geleden

Rixt Jenthe 31 Maart 2024 3510 gram Geboren 40+3 Thuisbevalling Een prachtige thuis bevalling die om 04:00 begon met hele rustige weeen die goed op te vangen waren. ‘‘s ochtends rond 08:00 wist ik zeker dat ik in de goede weeen kwam, ze is geboren om 10:44 zonder complicaties! Een verademing 🍀 Ons paaskindje 🐣

7 maanden geleden

Gijs💙 31 maart 2024(1e paasdag) 3375gr en 50cm Geboren met precies 39weken🤰🏻 Rond 5uur begonnen de weeën, kwamen vrij snel al regelmatig om de 2 a 3 minuten. Verloskundige gebeld om half 7. Kwam gelijk. Daarna namen de weeën vrij rap toe, uiteindelijk is hij om 8:28 thuis geboren💙

7 maanden geleden

Liep al langere tijd te rommelen uit eindelijk zaterdag weer overleg gehad met de vk. Zij gaf aan wel even langs te komen dat dit op deze manier geen doen meer was. Ontsluiting was opgeschoven naar 3 schoot ook niet echt veel op, toch samen besloten aangezien me weeën regelmatig waren een plekje te bemachtigen in t zh. Zo gezegd zo gedaan. Kwamen daar rond half 3/3u aan daar besloten me vliezen te breken aangezien die al op springen stonden. Mooi helder water, weeën waren nog goed te doen ben in bad geweest en op de yoga bal gezeten. Uit eindelijk om 21:30 nog een keer controle hadden goede hoop maar tot onze grote verbazing geen vordering ontsluiting. Moest ik overgenomen worden door het zh zelf. Toen met de twee verpleegkundigen in gesprek gegaan moest aan CTG en weeën opwekkers, uit eindelijk wilde ze de pomp verhogen maar ik was hier absoluut zwaar op tegen omdat ik OP WAS. De hele dag al weeën weg puffen al weken slecht slapen had geen kracht meer. Toen was het erop of eronder onze kleine meid der hartslag was steeds zoek op de CTG dus ze wilde elektrode plaatsen op der hoofdje. Toen ik dat hoorde heb ik alles op alles gegeven ben ik op eigen kracht geen mee persen en ben ik van 4-8cm ontsluiting gegaan toen nog 4x goed mee geperst en kwam onze mooie meisje en zusje op 31 maart 00:04 ook met al haar kracht eruit🩷🙏🏽

7 maanden geleden

Onze dochter Lux 1 april 2024 3950 gram 49 centimeter Geplande inleiding ziekenhuis Na een enorm heftige bevalling is onze dochter gezond geboren in het ziekenhuis. Zusje van onze lieve zoon Tim (3 jaar). We lopen over van trots! 🩷

7 maanden geleden

Fleur 💕 27 maart 50 cm 3060 gram 38+2 Om 00.30 uur braken mijn vliezen. Om 06.00 uur werd ik wakker van de weeen. Die kwamen al meteen elke 1,5 minuut en bleven 30 seconden. Na een kwartier toch maar de verloskundige gebeld. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen maar de drie omliggende ziekenhuizen zaten allemaal vol 😩 om 7 uur zat ik al op 5 centimeter ontsluiting dus besloten gezien de snelheid om thuis te bevallen (had ook niet veel andere opties overigens 🤣). Om 08.27 uur zat ik op 10 cm en om 08.35 uur is ze geboren. Helaas liet m’n placenta niet los waardoor de ambulance moest komen en we toch nog naar het ziekenhuis moesten. De laatste poging voor ik naar de OK zou gaan liet ‘ie gelukkig los 😮‍💨 even op kracht gekomen in het zkh en toen konden we fijn naar huis!

7 maanden geleden

Sebastiaan 29 maart 2024 5.09u 3645 gram 39+ 2 Om 1u braken mijn vliezen, zonder enige voortekenen (en precies die avond nog tot laat in een spannende Netflix serie ipv de normaliter 21u in bed..🙈) Gedoucht en gedacht dat het nog even kon duren. De weeën kwamen echter al snel en heftig. Om 3u naar het ziekenhuis, want we waren medisch vanwege een iets te hoge bloeddruk. In het ziekenhuis bleek ik al 5cm ontsluiting te hebben. De weeën veranderde van weg-te-ademen/puffen/zuchten in 'ik-moet-poepen!'. Uiteindelijk gekozen voor Remifentanyl (morfine pompje) waar ik één wee profijt van heb gehad. Toen kwam hij er toch echt al aan. (Ik dacht tussendoor: misschien toch iets te enthousiast geweest met de hoeveelheden frambozenblad- en vrouwenmantel thee, qua heftigheid en snelheid van de weeën.😱 Anderzijds: ik heb echt weinig bloedverlies nu, minder dan mn menstruatie) Om 5.09u is Sebastiaan geboren 💙

7 maanden geleden

Bram 31-3-2024 3560 gram / 49cm 39+6 weken Een erg vlotte stortbevalling. Ik zat op de verjaardagen van mijn schoonouders. Tegen 15:00 begon het te rommelen. Tegen 16:10 ben ik naar huis gegaan om met een pittenzak op de bank te liggen. Dit hielp eerst wel. Rond 17:15 werd het heftiger en ik moest het echt weg puffen. Toen dacht ik dit zijn weeën volgens mij. Om 18:15 kwamen mijn vriend en zoon terug van de verjaardagen. En is de verloskundige gebeld. En onze zoon werd al snel opgehaald om uit te gaan logeren. Zij was er met 20 minuten. Even een controle en ik bleek al op bijna 5 cm te zitten. De weeën kwamen ook erg vlot op elkaar. Tussendoor soms 1,5 minuut rust. Naar het ziekenhuis en in de auto belande ik in een weeënstorm. De vliezen braken in de auto vlak bij het ziekenhuis. Eenmaal in de kamer kreeg ik na 1 gewone wee persweeën. 7 minuten later lag hij op mijn buik. Het ging zo snel dat de kraamzorg na de bevalling is gebeld en dat een verpleegkundige van het ziekenhuis heeft geassisteerd. Het was gelukkig rustig en ze had er tijd voor. Ik kijk er goed op terug, het was erg snel en heftig. Maar met weinig complicaties er van af gekomen. Om 22:15 lag ik alweer in mijn eigen bed.