26 Reacties

één maand geleden

Reactie op kleindotje

Hoe hebben jullie dan getroost?
Met de pick up put down. Mijn dochter kan zichzelf eigenlijk heel goed troosten. Ze pakt geen speen maar duimt wel. Als ze te overstuur is heeft ze de rust niet om haar duim te zoeken. Dan pak ik haar overeind bij me met haar hoofd op mijn schouder, pak haar handje vast en klop zachtjes op de billen. Het zachtjes op de billen kloppen heb ik vanaf geboorte als slaapassociatie ingebouwd als ze op de arm sliep en onrustig was als Newborn. Bij mijn zoontje hielp dit heel erg omdat je dit ook gemakkelijk in het bedje kan doen om te troosten.

één maand geleden

Reactie op Tessa123456

Met de pick up put down. Mijn dochter kan zichzelf eigenlijk heel goed troo ...
Ter aanvulling. Het is bij haar vooral even geduld hebben. Je moet bij haar echt even doorzetten en niet teveel te snel veranderen. Dus echt even 5 minuten hetzelfde alvorens ik weet of het gaat lukken. Als ik te snel iets anders ga doen qua houding of manier van troosten raakt ze vaak alleen maar meer overstuur.

één maand geleden

Reactie op Klootje

Ik heb dit vannacht geprobeerd. Gewoon in slaap helpen zonder te voeden. Ze ...
Wat goed! Fijn dat het geholpen heeft. Altijd jammer als ze niet tegelijk lekker uitslapen 😅. Heb ik ook vaak. Mijn dochter had vanmorgen doorgeslapen tot 06.00 en wilde na de voeding niet meer slapen. Ligt mijn peuter tot half 9 te slapen 🫣

één maand geleden

Reactie op Tessa123456

Met de pick up put down. Mijn dochter kan zichzelf eigenlijk heel goed troo ...
Ja die troostmethode hebben we toen bij mijn zoontje uiteindelijk ook gedaan en dan ook dat mijn partner hem troostte. Neig daar nu ook weer naartoe. We hebben nu vakantie dus kunnen we het ook even consequent gaan doen eventueel

één maand geleden

Wij hadden hier exact hetzelfde probleem. Hoe hebben we het opgelost? - zelfstandig leren slapen - een voeding in de nacht over te slaan en te troosten ipv te voeden. Minder geven in de nacht. Je moet echt door de zure heen in de nacht. Hier ging het niet vanzelf..

één maand geleden

Reactie op Rjt2022

Wij hadden hier exact hetzelfde probleem. Hoe hebben we het opgelost? - ze ...
Ik heb het denk ik gejinxt haha hier ook weer aan het zoeken. Ik doe soms weinig anders maar toch blijft het onrustig. Uitzitten vrees ik? Al lees ik altijd graag mee :)