4 Reacties

4 maanden geleden

Ons meisje is ruim 10 weken en pakt ook nog niet echt iets vast. Ze kijkt graag naar haar mobile en naar grote broer en zus. De rest komt vanzelf 😊

4 maanden geleden

Mijn dochter is nu 13 weken en begint sinds een paar dagen haar knuffeldoekjes te pakken en heel soms tegen iets aan slaan als ze onder de babygym ligt. Ik denk dat de interesse vanzelf komt hoor, geen zorgen. Mijn dochter vond wel al heel vroeg kleuren en printjes leuk. Na veel aanraden hier en in mijn omgeving heb ik Freddie de vuurvlieg gekocht. Wie weet vind ze dat leuk? Hier werkt in ieder geval speelgoed met veel kleuren en contrast. En anders: go with the flow. Ze geeft het zelf aan🥰

4 maanden geleden

Op deze leeftijd moeten ze echt nog niet zoveel. Speelgoed is vaak 3+ maanden. Daar zit ze sowieso nog 2 weken vanaf. Dan nog is het echt geel verschillend per kind. Mijn dochter is 12,5 week. Die slaat voornamelijk tegen dingen want vastpakken kan ze niet. Ze kunnen ook onvoldoende diepte zien hiervoor, dus dat verklaart. Ze ligt graag op haar buik te kijken en gister was ze voor het eerst een speeltje net haar mond aan het ontdekken. Wat ze met haar handjes doet is het vastpakken van haar eigen romper ofzo.

4 maanden geleden

Heel normaal! Met 11 weken is het vooral kijken en luisteren. Dus lekker met je kindje kletsen of evt een boekje met grote contrasten “voorlezen” Af en toe geeft ik haar iets, maar ze pakt het zeker nog niet zelfstandig vast (hier ook 11 weken)