5 Reacties
één maand geleden
Niet ieder kindje krijgt te maken met een slaapregressie, dus het hoeft zeker niet! Zelfstandig in slaap vallen, heeft er echter niets mee te maken. Doet onze dochter ook en heeft wel degelijk last van regressies haha. Een ding wat ik heb geleerd is dat je met baby's nergens echt op voor kan bereiden, behalve dat "alles een fase is". 🤪
één maand geleden
Bij onze oudste merkten we die slaapregressie heel erg op, ook echt op de 4-8-... Maanden! Bij ons zoontje nu eigenlijk niet. Nochtans rolde hij om op 3.5 maand van rug naar buik en begint hij nu te tijgeren op 5.5 maand. Je zou toch verwachten dat zo'n ontwikkelingssprongen zorgen voor slaapregressie, maar eerlijk gezegd weinig van gezien behalve eens een nachtje dat hij vaker om z'n tut riep.
één maand geleden
Ons kleintje doet niet in een keer een sprong, maar steeds 1 dingetje van de sprong en is daar dan 2 a 3 dagen door van slag. Ze slaapt dan meestal net zo goed als daarvoor. Ik wilde er ook een topic van maken, want morgen is ze 5 maanden en ik merk nog helemaal niets van de slaapregressie
één maand geleden
Wij dachten ook dat het aan ons voorbij ging. Omrollen, brabbelen, begin van tijgeren.. Nu 5,5 maand lukt het haar opeens niet meer om overdag in slaap te vallen. S anachts slaapt ze door maar inslapen is ook daar lastig. Ze ligt het liefst de hele dag in mijn armen en alleen spelen in de box, wat ze voorheen super goed deed, is er ook niet meer bij. Zeg het maar.. sprongetje, slaap regressie.. De een maakt het wel door de ander niet en het kan ook komen wanneer je het schijnbaar niet meer verwacht..
één maand geleden
Onze baby heeft daar bij 4 maanden ook geen last van gehad, maar ze is vorige week 5 maanden geworden en hebben nu de volle laag. Hele nachten wakker, veel huilen en weinig drinken. Dat ze daarbij kampt met de naweeën van verkoudheid met hoesten en snotterigheid helpt niet mee.
M.a.w., kan nog komen dus ;-)