14 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op hilde06
Nee nog niet ik wil wachten tot 6 maanden en dan volgens de rapley methode ...
Oh oke ja mijn zoontje poepte ook heel slecht en kreeg lactulose hielp soms maar vanaf dat hij de groente en fruit dagelijks krijgt heb ik iedere dag soms om de dag een poep luier
3 maanden geleden
Misschien is een zetpil geven een optie? Die kan je zo bij de apotheek halen voor baby's en dan zou de ontlasting snel komen. Ik heb er liggen in de frigo voor het geval dat.
Gek genoeg had ons meisje ook last van verstopping en was dit telkens ook na de rota vaccins! Ik lees op internet diarree als bijwerking maar hier viel het echt op dat ze 1 à 2 weken telkens na dat rota sapje veel moeilijker stoelgang maakte. Terwijl het normaal om de 1 a 2 dagen was, was het toen soms 4 dagen niet en zag je dat ze er echt ongemakkelijk van werd, meer huilen, moeilijker in slaap te krijgen.
Nooit een zetpil moeten geven want op dag 5 meestal een gigantische kakpamper.
Sinds een week of 2 na het 2e rotavaccin hebben we nu weer meerdere kakpampers per dag.
Ze krijgt combinatie van borstvoeding en kunstvoeding wel.
Ik koppel het ook echt aan die vaccins. Ze is heel anders en blijer nu!
Ik hoor altijd bij borstvoeding max 10 dagen geen ontlasting... Ik zou sowieso eens naar een kinderarts gaan of overleggen met de vroedvrouw of zo een zetpil goed idee is in jullie situatie.
Hopelijk snel beter ☺️
3 maanden geleden
Reactie op hilde06
Oh en hoeveel geef je hem dan? Misschien moet ik dat dan ook overwegen ze w ...
Ik geef half potje van 4+ maanden en doe dit al vanaf die 2,5/3 maanden is omdat hij er klaar voor was adviseer wel met wortel en pompoen te beginnen. Maar mn zoontje is redelijk snel met alles en heeft ook al 2 tandjes en is nu 3 maanden en 3 weken😅
3 maanden geleden
Reactie op kleintje0805
Ik geef half potje van 4+ maanden en doe dit al vanaf die 2,5/3 maanden is ...
Ohja en savonds krijgt hij rijstebloem pap een beetje😅 ik doe het tussen 2 voedingen in omdat het nog (oefen) hapjes zijn
3 maanden geleden
Ik ken wel de stinkende scheten en veel persen na de Rota. Geen grote verandering in hoeveelheid poepluiers, maar er zit bij haar toch vaak wel zo'n 5 tot 8 dagen tussen. Als ze vaker een poepluier heeft, ben ik altijd verbaasd 🤣 als je kindje verder vrolijk is en je al veel hebt gedaan, is het misschien wel "normaal" onder de omstandigheden?
Diaree wil zeggen een reactie van het verteringsstelsel, verstoppingen kunnen dat net zo goed zijn.
Even melden bij Lareb, anders blijft de discussie dat het geen bijwerking is
3 maanden geleden
Hier ook dagen niet poepen beide keren na de rota vaccinatie! Ik zag haar dan ook echt persen en meer scheetjes laten.
Dit hield dan indd ongeveer een week / 1,5 week aan en daarna werd t weer normaal.
Maar 3 weken lang is wel heel lang! Gelukkig dat ze net wel heeft gepoept!!
Ik zou t even in de gate houden en anders indd even naar een kinderarts vragen!
3 maanden geleden
Reactie op hilde06
Nou ze heeft hoe toevallig ook net gepoept 😂
Gelukkig🎉
3 maanden geleden
Onze dochter poept ook zo weinig, record was 19 dagen zonder.
Wij hebben ook de zakjes movicolon geprobeerd en een paar dagen later kwam de ontlasting (en hoe!!)
Omdat er steeds zo’n tijd tussenzit krijgt ze nu op aanraden van de kinderarts elke dag een half zakje. Kan geen kwaad, zijn gewoon vezels wat ze dus krijgt.