7 Reacties

3 maanden geleden

Met 4 maanden ga je sowieso een onrustige periode met slecht slapen door en mogelijk gedoe met voeding. Waarom perse dat ritme aanhouden? Voeden op verzoek kan ook, en dan proberen 3-4u tussen de voedingen te laten? Als je vaste tijden nastreeft, krijg je vaak dit gerommel is mijn ervaring. Wij bekijken gewoon per dag hoelaat ze een fles heeft gehad en proberen 3-4u later pas de volgende fles te geven. Meeste kdv snappen echt wel dat er nog niet echt ritme in zit en volgen het kindje 😊

3 maanden geleden

Ik zou toch proberen het schema een beetje los te laten. Om 5.30 laten drinken is prima. Ik zou dan niet om 7.00 uur weer een fles geven. Gewoon afwachten. Kan best zijn dat hij dan vanzelf op een beetje vaste tijden vraagt om een voeding, maar niet op de tijden die jij noemt. Ik geef bv, op verzoek, in de ochtend zit er bijv altijd maar 2 uur tussen de eerste en tweede voeding. Later op de dag 3,5 uur en in de avond weer 2-2,5 uur. Doe ik niets aan, maar kan wel een beetje op dat ritme rekenen nu. Succes! Het blijft puzzelen met die kleintjes het eerste jaar🫣

3 maanden geleden

Reactie op Mama.saspro

Ik zou toch proberen het schema een beetje los te laten. Om 5.30 laten drin ...
Ja dat is wel zo idd. Ik ga het gewoon zo doen. Vandaag de tijden (waar hij het eerst super goed op deed) ff los laten. Vandaag ook geen fles om 11 uur aangeboden maar om 1330 (hij had 9uur namelijk gedronken). Vraag me steeds meer af hoe mensen überhaupt strak op schema kunnen voeden haha. Het is hier ook zo dat de laatste 2 voedingen kort op elkaar zijn. Dat is wel aardig voorspelbaar. Thanks :)

3 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde alleen is onze dochter 3,5 maand. Ik heb de tijden ook even losgelaten voor ‘n week en sinds vandaag zitten we weer terug op het “normale”. Ik gok de slaapregressie gezien ze minder dronk, slechter jnsliep en meer wakker werd. Ze is bezig met omrollen dus ik gok daarop. Maar nu is alles weer OK! Hopelijk bij jullie ook weer gauw. Je doet het goed!!

3 maanden geleden

Reactie op xkimxvx

Wij hebben hetzelfde alleen is onze dochter 3,5 maand. Ik heb de tijden ook ...
Fijn bericht! Ik denk dat we nog middenin de regressie en sprong zitten. Vannacht wel weer vaker wakker maar 1 nachtvoeding en 645 wakker uiteindelijk. Helemaal prima :) het komt goed uiteindelijk haha

3 maanden geleden

Ik heb dat ook, overdag drinkt hij minder en s avonds wil hij alles jnhalen waardoor de avond mega in de war is. Hij slaapt zo rond 23 uur en wordt 5 uur wakker en slaapt daarna weer door tot 8-9 uur. Ik geef ook bv/kv maar vind het wel pittig

3 maanden geleden

Reactie op Mimi Oktober

Ik heb dat ook, overdag drinkt hij minder en s avonds wil hij alles jnhalen ...
Hier was het 1830 fles 19uur slapen en daarna tot 3x toe wakker worden - gepoept weer in bed gelegd weer wakker geworden - een fles gegeven en sliep pas 2130. We maken hem normaal wakker om 23 maar ik twijfel nu om dit te doen haha. Hij gooit zn hele 'ritme (die er een klein beetje was) om!