14 Reacties

15 dagen geleden

Ja hoor! Ik merk ook niets en heb het bij mijn dochter ook nooit gemerkt Er is ook geen wetenschappelijk bewijs voor de sprongen. Unpopular opinion: ik denk dat het vooral een beetje een placebo-effect is. Als je op de sprongen let zie je altijd wel iets

15 dagen geleden

Jupp Hier zoontje de 5 maanden gepasseerd en mag echt niet klagen over de nachten. Ja soms meldt hij zich opeens snachts, vorige week is hij 2 nachten 1,5 uur wakker geweest. Maar hij slaapt al maanden door van 20.00 - 06.30. Ik wijt dat niet per se aan slaapregressie/sprong, maar aan de hitte die er toen was. Zelf slaap ik ook onregelmatig, dus ja.. ik vertrouw niet per se op sprongen of regressie. (Bij eerste kindje volgde ik "oei ik groei" boek en herkende ik ook vanalles, nu volg ik echt gewoon mn kindje, zonder boek en dat is ook prima.)

15 dagen geleden

Hier merk ik daar ook niks van... De mijne slaapt sinds 2 maanden ook door en doet overdag maar 1 slaapje en dat is nu met 5 maanden oud nog precies hetzelfde. Hij is alleen iets mopperiger maar dat zal waarschijnlijk komen door de twee tandjes die net doorgekomen zijn 😉

15 dagen geleden

Zitten hier op 5 maanden oud en ook nog geen heftige nachten zoals andere omschrijven. We hebben 1/2 nachtvoeding en dat was het. Ze slaapt van 8/9 tot 8/9. En ze valt ook gelijk weer in slaap aan de borst. Als zij gast woelen weet ik dat het tijd is dat ze even wat wil drinken. Maar we slapen gerust 6 tot 7 uur achter elkaar.

15 dagen geleden

Bij mijn eerst kindje ook nooit wat van gemerkt. Die sprongen zijn ook echt niet wetenschappelijk bewezen, dus kijk daar nooit zo naar. Mijn tweede kindje is nu ruim 4 maanden, laatste weken slaapt ze opeens heel slecht. Dus ja, ergens rond deze leeftijdsfase zal er vast iets zijn van een ontwikkeling/regressie. Maar echt per kindje verschillend dus. Gewoon meeveren met je kindje en genieten van de periodes dat ze is makkelijk zijn, want er kan altijd een andere fase komen🤪

15 dagen geleden

Bij mijn zoontje kon ik er de klok gelijk opzetten met de sprongen/slaapregressies. Mijn dochter lijkt er niet echt last van te hebben, wel komt ze sinds ik weer werk 1-2 keer per nacht terwijl ze in mijn verlof doorsliep. Maar dat neem ik voor lief want met mijn zoontje was het drama💀

15 dagen geleden

Wij hebben ook nergens last van gehad!

15 dagen geleden

Nope deze meid slaapt sinds week 6 de nachten door (toen nog een voeding om 23u) en sinds we die weg hebben gelaten is er nog steeds niks aan de hand. Tussen 19-20 naar bed en tussen 07-08 wakker. Top!

14 dagen geleden

Ik merk ook vrijwel niets! Hij slaapt snachts hetzelfde, is alleen wat meer moe overdag en doet meer dutjes daardoor

14 dagen geleden

Merk er niks van. Ze is bijna 5 maanden nu, heb alleen 1 of 2 dagen gehad dat ze overdag vrij wel niet wou slapen. Maar dan is ze savonds gewoon veel moei er ze ontwikkeld nu een vast slaap patroon over dag en voorderest slaapt ze snachts al sinds de geboorte door. 🥰

14 dagen geleden

De eerste 4 kids ook nooit last gehad van een slaap regressie of sprongen. Deze meneer van bijna 5 maanden heeft de slaap regressie en sprongen volgens het boekje 😅😂

14 dagen geleden

Idem.. nu 22w en behalve wat meer een eigen willetje en iets minder flink drinken (bv) merken we precies niet zo veel 😬😁 niet Dat het slapen vanzelf gaat, maar ook niet moeilijker. ze heeft wel plots haar voeten ontdekt en ze kan nu met haar mond de liptril doen 😄 🙏

14 dagen geleden

Hier heb ik er ook weinig van gemerkt. Ze heeft vanaf week 2 t/m week 8 elke dag minimaal 12 uur gehuild, dus in dat opzicht geen idee. Vanaf 5/6 weken slaapt ze de nachten door. Tot nu toe elke nacht prima geslapen. Nog niet zolang geleden overgestapt naar 4 voedingen en de laatste fles om 8/9 uur en nog steeds slaapt ze tot 8 uur door. Ze rolt nog niet elke keer, maar begint er al wel goed mee. Voor de rest een vrolijk meisje wat eigenlijk alleen huilt als ze honger heeft of aandacht wil.

14 dagen geleden

Bij mijn oudste eigenlijk niks van gemerkt, misschien ooit twee onrustige nachten op rij. Bij ons dochtertje nu al wel wat onrustige weken nu, vooral in de nacht, maar als ik dat vergelijk met de verhalen op het forum mogen we echt nog niet klagen...