16 Reacties

2 maanden geleden

Zorg goed voor jezelf mama. Borstvoeding geven is iets moois, maar het moet niet ten kosten gaan van jezelf. Besef dat je al 19 weken je dochter een super start hebt gegeven met borstvoeding. Dit neemt niemand je meer af. Je bent kei goed bezig, onthoud dat. En je blijft kei goed bezig, ook als je kunstvoeding gaat geven.

2 maanden geleden

Goed moment om BV af te bouwen. 😘 Moet je kijken wat je al hebt kunnen geven!

2 maanden geleden

Enorm herkenbaar, het gevoel dat je geleefd wordt! Ik heb ook tot nu toe gekolfd voor onze kleine man (19 weken). Vorige week de keuze gemaakt om langzaam af te bouwen en over te stappen op kunstvoeding. En ik merk nu als verschil zowel bij mijzelf als bij mn zoon (allebei meer ontspannen). Zoals hieronder al staat: welke keuze je ook maakt, je doet het enorm goed en hebt je kindje een geweldige start gegeven. Soms mag je daarna ook weer even aan jezelf denken , succes lieve mama!

2 maanden geleden

Och lieverd.. dit klinkt als overleven.. ik ben heel erg pro bv, maar inmiddels nog meer pro mama.. Bij de oudste ging het hier ongeveer zoals bij jou nu. Inmiddels hebben we er 3 en ben ik burn out en daardoor af en toe niet meer in staat om voor m'n eigen kinderen te zorgen. Dat wil je niet. Dus pas op jezelf, jij bent er ook nog! Om mezelf te ontzien ben ik de bv af gaan bouwen. Ik zit nu op 3 voedingen kv en 2 bv en voor ons allemaal werkt dit en wil ik dit voorlopig zo houden. Zet 'm op, je bent een topper!

2 maanden geleden

Wat hou je het al een lange tijd vol! Ik haakte vrij snel af omdat het mijn herstel in de weg stond en mijn productie was echt te laag. Mijn kraamverz zei; een blije mama is een blije baby. Zorg goed voor jezelf en wellicht wat meer afbouwen, kv extra.

2 maanden geleden

Aww lieverd, wat vervelend dat je je zo voelt! Je doet het fantastisch. Elke druppel borstvoeding die je je dochter kunt geven is perfect! Alle beetjes helpen, ook de kleine beetjes! Hou vol, jullie komen er wel. Hou in je hoofd dat deze periode ook maar heel kort duurt ook al voelt dat nu even niet zo.

2 maanden geleden

Wat erg dat je je zo voelt. Hier onder in de reacties zijn al wat goede tips gegeven, maar mijn tip aan jouw is ook denk ook aan jezelf. Jouw baby heeft het meest aan jou als jij lekker in je vel zit. Pak die tijd voor jezelf. Bijv. tandenpoetsen leg je baby heel even in de box o.i.d. en poets je tanden. Dat is 2 minuten als ze dan moet huilen, kun je er naast gaan zitten met je tandenborstel bijvoorbeeld. En douchen in de avond als je man thuis is. Ik denk als je zo een beetje tijd aan jezelf kunt spenderen, je je ook weer wat meer jezelf gaat voelen! Veel sterkte💕

2 maanden geleden

Wat pittig voor jou! Heeel veel respect voor jou hoe je dit zo vol houdt terwijl jouw man 5 dagen werkt. Erg knap. Je doet het super. Denk ook aan jezelf

2 maanden geleden

Super knap dat je het al zo lang zo doet. Ik heb 1 maand bv gegeven en een maand (afbouwend) gekolfd. Toen over op kv en het gaf mij heel veel rust. Kies wat jij denkt dat het beste is maar weet dat je ook een goede moeder bent als je (deels) kv geeft. Jij moet ook goed voor jezelf zorgen. Zet hem op!

2 maanden geleden

BV is idd soms zwaar. Ik douche voordat mijn man weg gaat. En als je het vele voeden niet trekt dan lekker kv geven ernaast. Je kan later nog altijd je productie ophogen als je er weer vanaf wilt.

2 maanden geleden

Hey wat knap dat je zo doorzet. Misschien een tippie. Laat je bv eens controleren op voedingsstoffen. Even bij het zo laten onderzoeken. Misschien zitten er wel niet genoeg voedingsstoffen in en blijft daardoor je kindje komen en kan jij niet op adem komen en bij tanken. Ik weet dat veel mensen hier niet in geloven en het onzin noemen maar het gebeurd. Ken al twee verhalen bij mensen waarbij het is gebeurd. Wil je alleen niet bang maken maar zo kan je dit uitsluiten en misschien verder kijken naar andere oplossingen. Dit is trouwens een lief bedoeld berichtje

2 maanden geleden

Als je er aan toe bent, stop met kolven en geef kunstvoeding. Je kleintje voelt je spanning ! M.b.t. slapen, ik had precies hetzelfde!! Uiteindelijk advies gevraagd aan een slaapcoach en zij zei; investeer een week elk slaapje bij je kindje. Ookal lig je dan naast haar op bed. Ze voelt dan de geborgenheid. Na die week bouw je het af. En hier heeft dat echt geholpen! Super pittig en intensief, maar daardoor ook zelf uiteindelijk dutjes gedaan en inmiddels kan ik ons kindje beter wegleggen. En creeer een bedtijd ritueel! Knuffelen, boekje, schone luier, slaapzakje misschien aan etc. You got this! En wat mij helpt, dit is een fase. Het gaat sowieso over. Dat hield mij rustig

2 maanden geleden

Lieve mama, Bij mijn eerste bestond mijn leven ook uit voeden,kolven, in slaap brengen. Uiteindelijk mentale problemen gekregen en niet kunnen genieten van de baby periode. Als ik achteraf de tijd terug had kunnen draaien, had ik eerder voor mezelf gekozen. Borstvoeding is leuk, maar het is zo ontzettend zonde om niet te kunnen genieten omdat je alleen maar met de voedingen bezig bent. Toen ik met 9/10 maanden stopte kon ik pas echt herstellen en de "mooie" kanten van het ouderschap zien. Je hebt je kleintje als een hele goede start gegeven, daar mag je oprecht trots op zijn. Nu is het tijd voor jezelf, want ook jij bent het waard 💜

2 maanden geleden

Hellaas met het probleem van kolven van de week bij de huisarts geweest omdat ik steken kreeg ook super lang bezig om te kolven en dan zo weinig melk er uit krijgen werd er zelfs gestrest van op advies van de huisarts om het langzaam af te gaan bouwen ondanks ik het heel moeilijk vind maar ze zei me ook dat hij na 5 maanden echt wel de juiste antistoffen Binnen krijgt en de tijd die je dan niet meer kolft kan je aan je kindje en je rust besteden💙

2 maanden geleden

Wat als je nog 1 bv erin houdt, bv de eerste sochtends? De rest afbouwen

2 maanden geleden

Herkenbaar. Zelf iets meer dan een week geleden gestopt met borstvoeding/kolven. De kleine hier heeft al sinds de geboorte (dysmatuur) problemen met aanhappen, en dan heel boos. En met kolven had ik na drie dagen (en dan om de twee uur kolven, ook ‘s nachts) maar 60cc. Met 16 weken afgebouwd en inmiddels volledig over op kunstvoeding. Ik heb gehuild, ik voelde me schuldig. Maar eerlijk gezegd nu ik slaap en mijn partner ook flesjes geeft in de nacht voel ik me zo veel beter. En gek genoeg mijn meisje en partner ook. Nu ik dat besef dat iedereen blij is, weet ik dat het de juiste keuze was en heb ik echt meer rust gevonden.