12 Reacties

vorig jaar

Heehoi, ik heb vorig jaar ook een gekneusde rib gehad door het hoesten bij mijn longontsteking. Ik snap welke pijn je hebt. Ik mocht uiteindelijk in overleg met de gynaecoloog tramadol gebruiken. Je mag inderdaad weinig pijnstilling hebben tijdens de zwangerschap maar bij mij kwam de huisarts ook niet verder dan 'heel vervelend maar gebruik maar 4x daag paracetamol..' Uiteindelijk is dit via mijn verloskundige geregeld dat ik ingestuurd werd en dit met de gyn afgesproken is

vorig jaar

Heehoi, ik heb vorig jaar ook een gekneusde rib gehad door het hoesten bij ...
Oh wat fijn dat je je ervaring deelt. Ik ga morgen de gynaecoloog bellen!

vorig jaar

Hoi, ik heb dit ook gehad bij mijn 2e zwangerschap.Ik weet hoe dat voelt! Mijn huisarts die gaf aan om goed te blijven ademen en Paracetamol in te nemen wat bij mij niet hielp. Via de huisartenspost en overleg ziekenhuis tramadol gekregen. Dat verlichte iets de pijn. Tegen het hoesten nam ik broomhexine. En voor de rest wisselde ik af met warmte en koudpack. Wat ook wel hielp is warmtegelei tegen spierpijn smeren van vsm. Sterkte!

vorig jaar

Jaa ik heb dit 2x gehad laatste keer was de ergste waarschijnlijk is dit een gescheurde tussenribspier ik hoorde ook een knak. Het helpt enorm om tape aan te leggen op die plek dit geeft je stevigheid.. heb ik de eerste keer niet gedaan en toen schoot het er weer in.. eerste paar dagen zijn vreselijk pijnlijk.. arts in het ziekenhuis zei het is even heel heftig maar zakt dan af en dat was ook zo..

vorig jaar

Mij hielp ook een pittenkussen tegenaan leggen.. ik heb alleen paracetamol gebruikt mijn man moest mij ‘s nachts ook helpen met draaien enzo.. echt vreselijk snap zo hoe je je voelt. Ik heb dit gehad met 32 weken had op 2 plekken tape heb nu nog 1 plek tape en ben nu 37 weken laat het mooi zitten veel te bang dat weer gebeurd

vorig jaar

Heb dit ooit wel eens gehoord van iemand die precies hetzelfde heeft. Klachten zijn verholpen door een chiropractor!

vorig jaar

Reactie op Jaanoe

Hoi, ik heb dit ook gehad bij mijn 2e zwangerschap.Ik weet hoe dat voelt! M ...
Dank je wel, wat behulpzaam van je !

vorig jaar

Reactie op wondertje28

Mij hielp ook een pittenkussen tegenaan leggen.. ik heb alleen paracetamol ...
Tape, wat een goeie tip, dank je!

vorig jaar

Ik had het deze zwangerschap ook helaas. Ik was zwanger van een tweeling, dus de buik al heel groot. Ook ik heb op het ergst tramadol van de gynaecoloog gekregen om te kunnen slapen ( ik sliep nog geen 2 uur per nacht, lag te rillen van de pijn ). Ik heb heeeeeel veel in bad gelegen. Verder proberen iets tegen de verkoudheid te doen, want als je blijft hoesten houd je het in stand. Elke keer was er weer een nieuwe plek die door 1x hoesten of niezen er weer inschoot, dit heb ik een keer of 7-8 gehad, die plek deed dan 2 dagen enorm veel pijn, vaak was er daarna weer een andere plek die erin schoot. En daarna deed het zeer maar was het te doen. Ik was al 5 weken verkouden toen ik beviel. Uiteindelijk bleek ik een week na de bevalling toch een longontsteking te hebben. Na de antibiotica ging het hoesten eindelijk over, nu na 4 weken met bepaalde bewegingen nog steeds last van mn ribben. Bij mij is de longontsteking vastgesteld door bloedprikken en een long foto, de huisarts en arts in ziekenhuis hoorden niks op m’n longen.

vorig jaar

Reactie op BrendaB88

Ik had het deze zwangerschap ook helaas. Ik was zwanger van een tweeling, d ...
Bedankt voor het delen. Jeetje, wat heb je het zwaar gehad! Ik heb nu ook tramadol van de gynaecoloog gekregen. Ik slik ze icm paracetamol ; wat een verademing. Moet zeggen dat de warmtepleisters ook heel erg helpen. Nu na 36 uur voel ik me al een stuk beter en kan ook zonder tramadol. Ik hoest nog steeds, maar onderdruk het zoveel mogelijk.

vorig jaar

Reactie op Juffie_K

Bedankt voor het delen. Jeetje, wat heb je het zwaar gehad! Ik heb nu ook t ...
Ja achteraf denk ik wel dat het zwaar was ja. Maar je gaat in overlevingsmodus als de kids er eenmaal zijn. Maar het was wel fijn dat er iemand was die toch zei: en nu gaan we naar jou kijken. Fijn dat het nu beter gaat. Did tramadol vond ik ook erg fijn. Al was het een lage dosering en nam ik er alleen maar 1 om de dag. Hopelijk ben je er nu vanaf en kan je goed bevallen en je kraamtijd in.

vorig jaar

Reactie op Juffie_K

Tape, wat een goeie tip, dank je!
Hoe gaat het met je?