10 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb afgelopen keer voor 1 dag bultjes onder mijn tong gehad, en die waren nog al gevoelig.. daarna ging het weer weg en heb ik geen last meer. Misschien een kwaaltje wat er bij kan horen ? Ik had ook geen flauwidee

2 jaar geleden

Heb het zelfde gehad en kreeg er nog ern afte bij ook in mn wang het is door je hormoonschommeling is mij uitgelegd

2 jaar geleden

Misschien dat een paar keer per dag spoelen met een zoutoplossing kan helpen?

2 jaar geleden

Hier zijn de binnenkant van mijn lippen heel erg gevoelig dat laatste dagen. Ineens is alles vuurrood en prik het allemaal, en een paar uur later is het weer weg. Het komt en gaat lijkt me wel. 🤔 Ik ben ook 11+2

2 jaar geleden

Ik heb twee aften op mijn tong, ook nog op het puntje van mijn tong. Erg pijnlijk met eten !!

2 jaar geleden

Guldenroede thee, maar laat je adviseren over de thee bij de verloskundige

2 jaar geleden

Is je tong ook erg rood? Het zou dan een aardbeientong/frambozentong kunnen zijn. In dat geval is het goed om even met je huisarts te overleggen.

2 jaar geleden

Mijn vriend heeft vaak aften en hier krijg hij ook wel eens een gezwollen tong van, zeker als het meerdere aften op zijn tong zijn. Je herkent aften trouwens als hele kleine witte bultjes. Ik ben geen dokter, maar wat je omschrijft komt dus overeen met hoe hij het omschrijft. Aften ontstaan bij een lage weerstand en helaas is de weerstand tijdens een zwangerschap wat lager dan normaal. Mochten het bij jou inderdaad aften zijn dan zou je kunnen overwegen om over te stappen paradontax tandpasta. Dit is voor hem de enige tandpasta die zijn klachten niet verergeren, het is milder voor het slijmvlies (en dus de aft) en er zit geen SDS in. Je moet misschien wel even aan de wat zoutere smaak wennen.

2 jaar geleden

Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik erg laat van aften. De puntjes/ bultjes zijn dan wit. Bij de etos ligt iets dat het erg kan verzachten maar dat zou ik even overleggen bij de verloskundige. Op de verpakking stond dat het wel kon tijdens zwangerschap dacht ik, maar internet gaf aan alleen in overleg met verloskundige/huisarts

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben nu sinds 2 dagen mijn tanden aan het poetsen met Parodontax in plaats van Sendodyne en heb het idee dat het nu al een stuk minder is. Ook neem ik even een paar daagjes een vitamine C kauwtabletje om hopelijk de weerstand iets te verhogen. Volgens de huisarts kon dat geen kwaad.