29 Reacties
één maand geleden
Reactie op mila12345678
Wij geven onze dochter zelf de lepen in haar hand, misschien kan je dat pro ...
Lepen is lepel.
Wij koken en blenderen de groente zelf. Je kan het invriezen. Als je het dan optijd eruit haalt ben je niet meer tijd kwijt dan een potje.
één maand geleden
Ik probeer een beetje dit aan te houden maar vind t lastig 🫣 ook qua vaste tijden hij is gewend met de borstvoeding dat het op verzoek was dus nog niet echt regelmaat.. ben vandaag begonnen met een heel potje fruit en klein beetje water erbij in flesje aangeboden en dan volgende voeding weer een flesje daarna in de avond bied ik een groente potje aan hij eet dat met gemak zo op😁
één maand geleden
Reactie op Bloemetje19
Ik ben anderhalf week geleden denk ik gestart maar mijn dochtertje wordt ec ...
Haha bij ons precies hetzelfde. Wij houden kwa gram enz niet eens bij wat hij krijgt. Hij krijgt 4/5 flessen per dag en daarnaast 1x fruit en 1x groente. Hij krijgt behoorlijk veel, hij eet alles op en het gaat prima
één maand geleden
Ik geef zelf thuis banaan of appel en dit pureren met de staafmixer. Want ze gaan 3 dagen naar de opvang en daar krijgen ze genoeg ander fruit.
Groenten hapjes eet ze met ons mee. Pureer ik ook met de staafmixer. Bij ons krijgt ze altijd 17.00. dus ik vraag aan de gastouder of zij het ook wil geven en gelukkig wil ze dit.
één maand geleden
Reactie op malouna
Waar laten jullie je kindje in zitten? Mijn zoontje is bijna 6 maanden maar ...
Mijn dochter is deze week 6 maanden. Kan met hulp rechtop zitten maar niet zelfstandig. Ik heb een stoel met newborn zitje die redelijk recht op kan en mijn ouders gebruiken een wipper. Dit gaat hier prima! Ze is namelijk met hulp sterk genoeg
één maand geleden
Bij de oudste maakte ik alles zelf. Groente en fruit koken (oke, uitzonderingen daargelaten zoals banaan) en met de staafmixer fijn maken.
Bij de jongste gebruik ik nu potjes voor fruit en maak ik groentehapjes zelf.
Fruithapjes passen mooi in het 'schema'. Rond 7u fles, 09.30 fruit in de wipper of tripptrapp, 11.30u fles. Mijn ouders geven soms na het middagdutje nog wat fruit als ze dat wil.
Groente is meer een uitdaging 🙈
Nou werk ik in het onderwijs dus ben altijd met avondeten thuis. Ons meisje eet dan na ons haar groente hapje (ivm peuter die ook op tijd honger heeft en anders chagrijnig wordt, dan kan baby beter even wachten).
Meestal is het groentehapje rond 17.30/18.00u. Wanneer ze hier teveel van eet, wil ze haar fles rond 19u niet meer.
Een gelukje, we kunnen haar dan wel gewoon in bed leggen voor de nacht en dan meldt ze zich om 21u voor de fles.
Ze eet zoveel als ze wil, soms is dat heel veel en soms is dat alleen een hapje om te proeven!