Hallo,
Wij zijn al dik 1.5 maand bezig met hapjes ( tussendoor wel 2 weken gestopt omdat ze er geen interesse meer in leek te hebben).
De fruithapje in de ochtend gaan super, maar de groente hapjes blijven een probleem. Ze wilt 3/4 happen , met moeite, en dan houdt ze haar lippen op elkaar of draait ze haar hoofd weg.
Enige wat een beetje beter gaat is wortel.
Bloemkool, broccoli, pastinaak, erwten en pompoen wilt ze allemaal niet.
Heeft iemand tips?
Ik zie dat je baby 5 maanden is, melk is dan nog steeds de hoofdvoeding :)
3/4 hapjes groente is dan ook in principe genoeg als ze niet meer wilt. Wij geven nog maar 1 a 2 theelepels per dag, ze kliedert er lekker mee en is vooral nog aan het ontdekken. Ik zou dus niet meer forceren en gewoon lekker laten met hoeveel ze zelf wilt.
Heb je de groente hapjes al eens in dr ochtend geprobeerd? Hier gaan dr ochtendhapjes beter dan de middag.
En idd, stapje voor stapje oefenen is genoeg. Niet gaan forceren, want dan ontstaat er juist meer weerstand
Hier precies t zelfde..
Alleen wortel gaat er redelijk in maar voor de rest pff
En vandaag is ze precies 6 maanden. Ook fruithapje is nog niet wat moet zijn maar daar ben ik ook sinds kort pas mee begonnen omdat groente nog steeds n drama is
Komt vanzelf. Vooral niet druk om maken en geen strijd van maken. Lekker aanbieden en wellicht indd een proberen het groentehapje in de ochtend te doen ipv de middag en fruit in de middag.