87 Reacties

5 maanden geleden

Mijn dochter is nu met 10 weken ook al 61 cm en 6200 gram (geboren 51 cm, 3540 gram). Haar broer groeide ook zo hard de eerste maanden, maar is nu met 3 jaar een gemiddeld jongetje qua gewicht en lengte. Vind het vooral jammer van al die leuke kleertjes die ze maar zo kort aan kunnen. Geef je borstvoeding? Dan is de harde groei in de eerste maanden heel normaal.

5 maanden geleden

Jaa! Onze kleine man was 4285 gram en 56 cm bij geboorte met 40+6 bevallen, met 5 weken 5900 gram en 62 cm. Morgen moeten we weer en hij is vrijdag pas 8 weken. Dus ben benieuwd! Wij zijn wel beide groot en waren zelf grote baby's en mijn broertje was ook groot.

5 maanden geleden

Reactie op SuuzAnn

Mijn dochter is nu met 10 weken ook al 61 cm en 6200 gram (geboren 51 cm, 3 ...
Ah dan zitten onze kindjes bijna gelijk. Bij je zoontje is het later dus weer rechtgetrokken. Heel jammer van al die kleertjes, maatje 50 moest ik hem in wurmen of al wegdoen zo zonde haha! Hij groeit ook al bijna zijn cosleeper uit.. ik geef trouwens flesvoeding.

5 maanden geleden

Reactie op MamaDemi

Jaa! Onze kleine man was 4285 gram en 56 cm bij geboorte met 40+6 bevallen, ...
Ook een grote vent! Ben benieuwd hoor morgen

5 maanden geleden

Ja hier ook 5035 en 55 cm bij de geboorte. Hij is nu 8,5 week en maat 62 past al bijna niet meer. Dag kleine baby.. 6,1 kilo en 58,5cm bij 5 weken. Onze dochter was ook flink en zit nu keurig qua groei en gewicht.

5 maanden geleden

Hier ook een klein reusje! Was bij geboorte 4300gram (41 weken) en inmiddels 8 weken en ruim 6300gram. Mijn andere 2 jongens waren voor hun termijn ook aan de grote kant en zelf ben ik ook lang. Maak me er helemaal niet zo druk om. Uiteindelijk trekt het allemaal wel bij als ze lekker gaan bewegen.

5 maanden geleden

Reactie op Jetje03

Ook een grote vent! Ben benieuwd hoor morgen
Jaa ik ook! Had afgelopen vrijdag een 5kg gewicht vast met sporten en dacht ohh dit is wel een heel stukje lichter dan wat ik gewend ben🙈

5 maanden geleden

Mijn dochter was 54 cm en 4026 gram bij de geboorte (41+3 bevallen). Ze is vandaag 6 weken en nu al zo’n 60 cm. Is ook al uit de eerste kleertjes gegroeid, moet al naar maat 62 😅 Ik ben zelf vrij klein haha.

5 maanden geleden

Ik ben bevallen op 16 april van een zoontje 53cm en 4170gram. (40+1 weken) Hij is nu 8 weken en al 61cm en ruim 6kg. Zelf ben ik klein maar niet smal en mijn man is normaal kwa lengte en zijn postuur.

5 maanden geleden

Reactie op Anneb88

Hier ook een klein reusje! Was bij geboorte 4300gram (41 weken) en inmiddel ...
Hoeveel voeding krijgt jou kleintje? Ik twijfel soms namelijk en hij is ongeveer hetzelfde kwa gewicht, Lengte en leeftijd

5 maanden geleden

Hier ook een mega baby. Dinsdag weer wegen/meten, ben heel benieuwd. Hij is geboren met 35+6, toen 2950 gram en 48 cm. Met 9 weken (gecorrigeerd 5 weken) woog hij al 6080 gram en was hij 58 cm. Inmiddels groeit hij maat 62 uit en ga ik straks z’n eerste 68 uit de kast trekken. En dat terwijl hij nu gecorrigeerd pas 8 weken is. Van zijn zus herken ik dit totaal niet, die is geboren met 32+1 en zat na 5 maanden nog in maatje 56 🤣

5 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Hier ook een mega baby. Dinsdag weer wegen/meten, ben heel benieuwd. Hij i ...
Overigens zit mijn dochter nu helemaal gemiddeld op de groeicurve, en hoeven we niet meer te corrigeren voor de vroeggeboorte. Ze wordt in augustus 2

5 maanden geleden

Reactie op mandykemp-Hurkens

Hoeveel voeding krijgt jou kleintje? Ik twijfel soms namelijk en hij is ong ...
Hij krijgt voornamelijk borstvoeding en 2x per dag een flesje a 120 cc

5 maanden geleden

Reactie op MamaDemi

Jaa ik ook! Had afgelopen vrijdag een 5kg gewicht vast met sporten en dacht ...
Hahah herkenbaar 😂

5 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Hier ook een mega baby. Dinsdag weer wegen/meten, ben heel benieuwd. Hij i ...
Wow hij gaat snel zeg! Mijn dochter zat ook echt maanden in maat 56/62 haha

5 maanden geleden

Hier bevallen op 12-4 met 39+0 zoon woog toen 3400kg en was 52cm. Met 5 weken 5125kg en 56cm Vandaag weer bij cb geweest 8 weken en 4 dagen oud: 6360kh en 57.5cm. Volgt lekker z’n eigen lijn in de curve.

5 maanden geleden

Hier ook grote baby. Met 38+2 gehaald en was 51 cm en 4100 gram bij de geboorte. Met 6 weken was hij 58 cm en 5850 gram. In middels is hij 8 weken en wordt maatje 62 ook al krap 😂. Mijn dochter die nu 4 is was met bijna 41 weken geboren en 50 cm en 3470 gram. Aardig verschil in beide kinderen. Ik denk dat mijn dochter mijn lengte etc krijgt en mijn zoontje die van mijn vriend (die was vroeger ook een grote baby).

5 maanden geleden

Hier ook een grote baby. Ze was 4220g bij de geboorte en nu met 9 weken 6600g en 60 cm. Ben benieuwd wanneer de curve wat af gaat buigen. maat 62 zit te strak om haar beentjes dus nu ook al veel in maat 68 en doordat ze zoveel haar heeft lijkt ze ook ouder. Ik ben zelf niet zo groot dus misschien valt het ook meer op? ik krijg continue de opmerkingen; - ooh wauw wat een bos haar - ze is echt een flinke baby. Mijn man is groot en zijn zusje ook zij is altijd een lange meid gebleven ten opzichte van leeftijdsgenoten, ik ga er een beetje vanuit dat ze die genen heeft overgenomen maar wie weet.. Ons zoontje was en is altijd heel gemiddeld geweest met de groei

5 maanden geleden

Reactie op Momoftwo_aa

Hier ook grote baby. Met 38+2 gehaald en was 51 cm en 4100 gram bij de gebo ...
Gaat snel hè met die kleding🥲Soms draagt ons zoontje gewoon al 74 van shirts (wat langer boven lichaam) Ze zeggen vaak dat een tweede kindje zwaarder is.. weet niet of dat altijd waar is. Mijn dochter is nu 3 en was bij de geboorte maar 48cm en 3068 gram ook een aardig verschilletje net zoals bij jou met haar broertje.

5 maanden geleden

Mijn zoontje was 4485 gram en 53 cm bij de geboorte. Afgelopen vrijdag gewogen en gemeten bij het cb (hij was toen 7 weken en 5 dagen oud), hij woog 5280 gram en 60 cm. Merk nu wel dat de broekjes van maat 56 hem te kort worden maar van maat 62 past hem qua lengte goed maar qua omvang weer niet