87 Reacties
5 maanden geleden
Zeker! Mijn zoontje is met 42 weken geboren met een gewicht van 5160 en lengte 54! Bij 4,5 week woog hij al over de 6 kilo en 58 cm. Ben benieuwd wat hij volgende week weegt🤭 ben ook heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen op verdere leeftijd. Hoop voor hem dat hij voornamelijk de lengte mee krijgt en niet zo zwaar in het gewicht blijft zitten.
5 maanden geleden
Wij zijn gestart met maatje 62 en een aantal groot uitvallende maatje 56. Nu met 6 weken draagt hij voornamelijk 62 en 68. De familieleden van mijn vriend zijn allen vrij lang! In mijn familie iedereen best klein. Dus het is leuk om te zien dat ons zoontje waarschijnlijk veel genen van zijn papa heeft
5 maanden geleden
Mijn zoontje van 4jaar nu was vrij gemiddeld bij de geboorte (49cm en 3,2kg) en na 2 maanden heeft hij een inhaalslag gedaan tot hij op p97 zat, nu is ie een uit te kluiten gewassen kleuter van 20kg en 115cm 😂
5 maanden geleden
Mijd meid was 54,5 cm bij bevalling en woog 4070 gram
Vorige week maandag geweest en is 58 cm en weegt 4895 gram
Ze is morgen 2 maanden.
Ieder kindje is uniek, maak je niet te gek.
Bij cb zeide ze eerste keer dat ze 54 cm was, waarop ik meteen zei ze is gekrompen dan… (op foto’s zie je duidelijk van niet)
Er is niet nagemeten tot mijn irritatie want vorige week zeiden ze zo ze heeft een groeispurt gemaakt
Persoonlijk denk ik gwn dat ze de eerste keer niet goed hebben afgelezen :/
5 maanden geleden
Reactie op AEMM
Een vriendin van mij der zoon in 8 maanden en zit in maar 80 en heeft schoe ...
Wauw! Wat een verschillen hè. Ik merk wel dat veelal jongens vaak groter zijn dan meisjes. Mijn dochter heeft ook heel lang kleine maatjes gedragen (ook heel smal) nu ze pas 3 jaar is geworden heeft ze ineens een groeispurt gekregen.
De oom van mijn partner is lang maar dat is het dan verder wel, allemaal klein haha.
5 maanden geleden
Hier ook een grote dame! Bij geboorte 40+1 op 16 april 4125 gram en amper afgevallen tijdens de kraamweek. Met 7 weken was ze al 58,5 cm en woog ze 6645 gram.
Ze drinkt maar flesjes van 120 en soms komt ze per etmaal niet eens aan de 650 cc. Maar volgende week moeten we tussentijds weer wegen bij het cb om te kijken of het al enigszins stabiliseert…
Geen idee trouwens ook wat ze willen doen als ze weer zoveel is aangekomen hoor 😂
Het maakt me overigens wel vaak onzeker. Echt iedereen maakt opmerkingen erover. “Ze is wel een grote baby hè?” “Zo wel een flinke voor 2 maanden!”
Jaja…. Nu weet ik het wel.
Hoe gaan jullie daarmee om? Het is mijn eerste en het kwetst me ook wel ergens ofzo?
5 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Hier ook een grote dame! Bij geboorte 40+1 op 16 april 4125 gram en amper a ...
Onze zoon was bij geboorte 3400kg met precies 39 weken. Nu 9 weken oud vandaag en afgelopen dinsdag bij cb geweest en hij weegt nu 6360kg. Krijgt bv. Kreeg er verder geen opmerkingen over, ja alleen dat hij niets tekort komt. Maar verder niet, volgt z’n eigen lijn in de curve.
Ik denk altijd maar liever iets zwaarder voor als ze bijv ziek worden. Dan hebben ze wat meer bij te zetten.. verder gaan opmerkingen erover bij mij ene oor in en andere weer uit. Of ik ben de mensen voor als ik ze zie kijken. Dan maak ik iets van een opmerking dat hij zo’n lekkere bolle toet heeft, of flink is, niets te kort komt of dat ik hem slagroom geef 🤣
5 maanden geleden
Joejoe!
Hier een geboren met 53cm en 4600gr bij 41+5 weken.
Nu 8,5 week later is ie 60cm en 6300gr.
Maat 62/68 zit nu het prettigst maar soms prop ik hem nog in maat 56 als ie iets leuks nog niet aan heeft gehad 🙊
Ik vraag me af waar ze breed vallende kleding verkopen. Ik vind Hema en Zeeman wat slank vallen.
5 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Ik begrijp je wel met die opmerkingen. Veel mensen zeggen het tegen mij ook of gaan vergelijkingen maken. Dit is ons tweede kindje maar onze dochter is echt helemaal het tegenovergestelde van ons zoontje.. ik weet niet waarom maar ik ging er dan ook een beetje vanuit dat ons zoontje wel een beetje dezelfde bouw zou hebben.. nou niet dus haha. (Ik en mijn partner hebben wel een beetje dezelfde bouw vandaar) Maar nu snap ik wat mensen zeggen met elk kind is echt anders, daardoor leg ik die opmerkingen makkelijker naast me neer 😊
5 maanden geleden
Reactie op frummel1985
Joejoe!
Hier een geboren met 53cm en 4600gr bij 41+5 weken.
Nu 8,5 week lat ...
Herkenbaar 😂. Ik vind Hema opzich wel breed vallen? Of als je een maatje groter neemt? Ons zoontje heeft een langer bovenlichaam waardoor ik soms al maat 74 koop😬 Zara zoals eerder is genoemd vind ik ook wel breed!
5 maanden geleden
Mijn dochter was bij de bevalling 56 cm en 4495 gram...Ze is 10 weken oud weegt nu 6,7 kg en 62,5 cm groot
5 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Mijn zoontje volgt een beetje dezelfde curve, krijgt alleen bv. Vaak krijg je er dan niet veel opmerkingen over bij het cb. Maar de rest van de wereld heeft het over slagroom en idd een flinke baby etc.
K leg het lekker naast me neer en bedenk dat het alleen maar fijn is als ze een griepje krijgen ofzo. En daarnaast trekt het vaak weg als ze gaan kruipen.
5 maanden geleden
Ik ben met 38 weken bevallen van een flinke jongen. Hij woog 4145 gram en was toen al 53 cm. De laatste keer dat ik bij het cb was (7 weken) woog hij alweer 6,1 kilo! Aankomende donderdag moeten wij met 11 weken weer naar het cb. Ik ben benieuwd wat hij dan weer weegt! Hij zit nu met 10 weken in maat 62/68.