87 Reacties
4 maanden geleden
Onze man is met 9 weken 7420 gram en 62 cm. Hij past maat 62 al niet meer. Zo jammer. Iedereen die m ziet zegt ook jeetje wat een beer.
Geboren met 5035 gram en 55cm.
Mis dat kleine baby’tje wel hoor. Onze dochter was ook flink maar wel kilo lichter.
4 maanden geleden
Mijn zoontje is van 16 april en is geboren met een gewicht van 2930 g en 50 cm lang. Morgen is hij negen weken. Vandaag naar het consultatiebureau geweest, hij is nu 5.9 kilo en hij is nu 56 cm. Mijn vorige twee kindjes waren heel erg klein, dus krijg nu ook steeds de opmerking dat die dik/mollig/Groot is. Echt irritant
t,
4 maanden geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Hoe gaat het met jullie kindjes? Gisteren bij het cb geweest ze zit boven d ...
Goed! Hij is zich heerlijk aan het ontwikkelen. Nu 9 weekjes rond de 7 kilo en 63 cm ☺️ flink kereltje maar o zo fijn. Slaapt al lekker wat nachten door.
Hoe is het met jouw kindje?
4 maanden geleden
Onze baby was 3990 bij de geboorte en nu met 9 weken 6490 en 61 cm.
4 maanden geleden
Mijn dochter bij de geboorte 49 cm en 3460 g. Nu 3 maanden geweest en 63,8 cm en 6850 g.
Bijna +2 op de curve. 🙈
Hoeveel cc geven jullie je grote baby’s?
Zit nu op 5x 150+5 maar ik ga morgen denk starten met 4 voedingen en dan kijken of ze wat meer neemt en langer er tussen. Ze krijgt nu overdag om de 3 uur omdat ze sinds 2 maanden al klokje rond slaapt. 🙈
Ben zo benieuwd hoe anderen dit doen met grote baby’s
4 maanden geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Hoe gaat het met jullie kindjes? Gisteren bij het cb geweest ze zit boven d ...
Ik ben gister even extra gaan wegen, omdat er lang tussen de afspraken zat door de vakantie. Nu weegt meneer 7885gram en is 64.5 cm en 11.5 week😅. En zit best ver boven de grafiek. De verpleegkundige ging ook meteen naar de kinderarts, die gelukkig zei ja het is zo. Dus we mogen zo doorgaan! 4 weken geleden was het nog 6790 gram en 61.5 cm. Dus hij groeit goed.
4 maanden geleden
Reactie op MamaDemi
Ik ben gister even extra gaan wegen, omdat er lang tussen de afspraken zat ...
Wow! Das ook een flinke jongen dan 🤩
Ons meisje zit ook boven de grafiek met het gewicht dat maakte mij een beetje onzeker eerlijk gezegd. Daarom heb ik de WHO curve gebruikt en die komt op P95, die is gericht op borstgevoede babys
4 maanden geleden
Reactie op JennyJJ
Mijn dochter bij de geboorte 49 cm en 3460 g. Nu 3 maanden geweest en 63,8 ...
Helemaal goed toch. Komt vanzelf wel weer goed met het gewicht onze dochter had ook +2. En onze zoon zit nu buiten de curve 🙈
Wij zitten ook te denken aan 4 voedingen omdat hij soms z’n flessen niet leegt drinkt en ook doorslaapt dus elke 3 uur eet.
Hoe gaat het bij jou nu?
4 maanden geleden
Hier ook een grote baby, bij geboorte 55 cm en 4030 gram en nu na 10 weken 62 cm en 6,1 kg😅
Hij drinkt wel minder goed de laatste weken dus ik verwacht zelf dat het wel gaat stagneren.
Dochter van 4 was bij de geboorte ook 55 cm en 3870 gram. Zij groeide ook zo bizar hard in het begin maar na een paar maanden werd dat ook veel minder. Jaar gewicht heeft sindsdien altijd op de onderste lijn gezeten, dus nog net op gezond gewicht. En ze heeft een gemiddelde lengte. Heel fijntjes is ze.
4 maanden geleden
Reactie op Maaikeuit1988
Helemaal goed toch. Komt vanzelf wel weer goed met het gewicht onze dochter ...
Nou na een aantal dagen proberen toch naar 5 voedingen weer gegaan. Ik kwam niet lekker uit met de dutjes, nog een te korte wakkertijd hiervoor en ik merkte dat ze echt heel gulzig ging drinken en onrustig vooral. Nu met 5 voedingen gelijk weer rustig met de fles..