8 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk t wel. Heerst enorm. De oudste heeft het nu icm blaasjes in de mond. Slaapt al 3 dagen amper. Jongste nu ook koorts en nachtje doorgehaald 😔. Hopelijk blijft het bij hem beperkt tot koorts.. maar het kan vgm geen kwaad voor de kleintjes. Is een virus net als griep.

3 maanden geleden

Reactie op Imkebb

Ik denk t wel. Heerst enorm. De oudste heeft het nu icm blaasjes in de mond ...
Pfff ik hoop zo dat ze het niet krijgt (kans is wel klein) maar ze is net beter van de 6e ziekte!!! pfff en dat op vakantie

3 maanden geleden

Reactie op Jillll

Pfff ik hoop zo dat ze het niet krijgt (kans is wel klein) maar ze is net b ...
Ik duim voor jullie!😵 dacht hier ook dat de kans klein was maar jongste toch aangestoken :( net pech denk ik.

3 maanden geleden

Volwassenen kunnen het idd ook gewoon krijgen. Ons oudste zoontje heeft het vorige week gehad. Hij heeft eigenlijk alleen blaasjes in zijn mond gehad en op handen en voeten had hij uitslag wat meer op warmte uitslag leek dan op de blaren die je meestal ziet. De ziekte verspreid zich door het vocht in de blaasjes, en andere lichamelijke vloeistoffen zoals speeksel. Ons dochtertje heeft het niet opgelopen doordat ik ze veel uit elkaar gehouden heb en veel mijn handen heb gewassen. Ik heb ook vooral de zorg van ons dochtertje op me genomen en mijn man de zorg voor ons zoontje. Ons zoontje had er eigenlijk amper last van, maar een klasgenootje van de opvang was er heel erg ziek van (maar was wel na 2 dagen weer zichzelf). Het zorgt vooral voor een verminderde eetlust omdat de blaasjes in de mond pijn doen. Ons zoontje heeft zelfs daar geen last van gehad. Hopelijk krijgt je dochtertje het niet! Ik zou vaak handen wassen en haar wat meer bij papa laten als dat kan.

3 maanden geleden

Hier zijn we net klaar met een rondje hand mond voetziekte. Begon bij peuter van 3 die had er veel last van, vooral van de blaasjes in zijn mond. Heeft wel zeker een week minder goed gegeten omdat het hem pijn deed. Daarna begon het bij mij te komen en ook bij de baby. Gelukkig viel het bij de jongste mee. Weet niet of het nog geholpen heeft dat ik borstvoeding geef maar heb er niet veel van gemerkt op wat blaasjes na op zijn handen, benen, voeten en billen. Je kunt er niks tegen doen helaas. Alleen maar rust nemen en uitzieken..

3 maanden geleden

Ziet er wel zo uit. Ik heb het een aantal jaar geleden ook gehad. Voor volwassenen is het heftiger als voor kinderen! Je kunt koelzalf vragen bij de apotheek. Beterschap!!

3 maanden geleden

Mijn zoontje(2) en dochter(toen 8/9 weken) hebben het ook gehad. Zij zijn er vrij mild doorheen gegaan. Alleen blaasjes/vlekjes op het lichaam en bij beide 1 vlekje in hun mond. Bij mijn zoontje was het erger als mijn dochter. Geen koorts gehad

3 maanden geleden

Hier ook het geval. Ik ga er morgen voor naar de huisarts. Begon bij me voeren en door t jeuken ook op me handen terecht gekomen waardoor t nu droog en iedere keer open ligt.