Hoi! Mijn baby (2 weken) zit altijd met zijn handjes op mijn tepel/voor zijn mond wanneer ik hem wil aanleggen. Volgens de lactatiekundige is dit normaal, hij probeert met zijn handen mijn tepel te vinden, en op den duur krijgt hij hier natuurlijk wat meer controle over. Momenteel zorgt het er echter voor dat ik hem niet in mijn eentje kan voeden, omdat ik niet beide handen tegelijk onder controle kan houden en mijn partner tekens even moeten helpen door 1 handje vast te houden totdat hij heeft aangehapt. Tot nu toe is dit prima, want hij is nog thuis. Op den duur wil ik het echter natuurlijk wel zelf kunnen.
Zijn er mensen die dit herkennen en eventueel tips hebben? Of kunnen zeggen wanneer het bij hun baby beter werd?
Enige tip van de lactatiekundige was om hem (losjes) in te bakeren, echter met dit weer doe ik dit liever niet omdat hij het al zo warm krijgt vaak van het drinken.
Ik doe idd ook 1 hand onder mijn oksel klemmen en dan laat ik de kleine mijn pink vast pakken waardoor ik nog vingers over heb om de borst voor te vormen. Als ze aanhapt wilt ze soms nog mijn vinger vasthouden en soms laat ze hem gewoon lekker op der schoot liggen.
Mijn zoon wil vaak het bovenste handje gebruiken om te knijpen/zoeken. Die doe ik vaak in mijn shirt als ik die omhoog doe. Dan zit hij even vast en kan met zijn handje ook niets