14 Reacties

één maand geleden

Misschien is ze er nog niet klaar voor? Belangrijk is dat ze zelf interesse toont. Wat hier helpt is op schoot nemen in je benen/knieën en mee laten kijken hoe jij eet. Ken je Solid Starts? Volg ze maar eens op Instagram. Of download de gratis app. Veel goede informatie te vinden.

één maand geleden

Het is heel normaal dat ze alles naar buiten duwen met hun tong, volgens mij. Ze moeten nog leren hoe ze iets van een lepeltje moeten eten natuurlijk. Gewoon blijven oefenen. Hier gaat het ook niet altijd even soepel, maar zit wel wat verbetering in 🤣

één maand geleden

Is heel normaal. Vooral niet forceren. Ze zal vanzelf interesse krijgen, dat kan ook wat later zijn, bijv met 6-7 maanden. In principe voldoet fles of borstvoeding. Tip: likje pindakaas kan een leuk eerste hapje zijn om kennis te maken met vast voedsel. Gewoon een heel klein beetje op je vinger doen en laten ruiken. Dit een paar keer herhalen, op het lipje smeren. En dan ineens zal ze toehappen.

één maand geleden

Onze middelste kreeg vanaf zes maanden hapjes. Heeft tot een haar geduurd voordat hij eindelijk begon te eten. Hij wou echt niet en kreeg er veel buikpijn van. Dacht echt 'dit komt nooit goed'. Hij is nu twee en (vr)eet alles 😅. Heeft hele dagen honger! Food under one is just for fun 🥰 Sommige kindjes hebben gewoon echt de tijd nodig.

één maand geleden

Reactie op Le-tje

Onze middelste kreeg vanaf zes maanden hapjes. Heeft tot een haar geduurd v ...
Tot een jaar bedoel ik, en niet tot een haar (alhoewel zijn haartjes ook niet zo snel groeiden...)

één maand geleden

Hier ook een dochter van 5 maanden die nog moeilijk eet. Ik vroeg me af of het warm maken van groente helpt? En überhaupt mag?

één maand geleden

Reactie op Natascha_

Hier ook een dochter van 5 maanden die nog moeilijk eet. Ik vroeg me af of ...
Huh? Groente maak je toch altijd warm? 🙈

één maand geleden

Hier ook een dochter van 6 maanden waarbij het nog moeizaam gaat. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze een maand te vroeg is geboren dus ik denk altijd dat ze nog een beetje achter loopt…met omrollen is ze ook niet vlot. Ik maak me er maar niet druk om, zal vanzelf wel komen. Soms zie ik ook weleens verhalen van mensen die zeggen dat ze met 6 maanden al brood gaven, dan denk ik echt ‘hoe dan?’🤣 Ik bied het wel aan overigens maar ik zie het nog niet als vervanging van de melkvoedingen.

één maand geleden

Reactie op Fi💜

Huh? Groente maak je toch altijd warm? 🙈
Ja dat dacht ik ook, maar consultatiebureau zei dat ik het uit de vriezer alleen moest laten ontdooien op kamertemperatuur en dan onopgewarmd moest geven.

één maand geleden

Heel normaal! Hier ook hoor. Zeker bij een nieuwe smaak. Je bent pas 1,5 week bezig, klopt dat? Want het heeft echt ff tijd nodig hoor. Een andere structuur, een lepel, een andere smaak, ander mondgevoel. Gewoon iedere dag blijven aanbieden, het komt vanzelf!

één maand geleden

Reactie op VerenaBJ36

Hier ook een dochter van 6 maanden waarbij het nog moeizaam gaat. Nu moet i ...
Tot 1 jaar is het volgens mij ook geen vervaging van melk.. ☺️

één maand geleden

Reactie op Natascha_

Ja dat dacht ik ook, maar consultatiebureau zei dat ik het uit de vriezer a ...
Nog nooit gehoord. Gewoon lekker warm maken. Veel lekkerder. Ik vind het advies van het cjg erg vreemd.

één maand geleden

Komt vanzelf. Mijn oudste ging eigenlijk pas echt wat eten toen ze het zelf mocht doen. Dus vanaf 6-7 maanden de rapley methode

één maand geleden

Reactie op D1908

Heel normaal! Hier ook hoor. Zeker bij een nieuwe smaak. Je bent pas 1,5 w ...
Ja daarvoor waren we begonnen met 4 maanden maar toen zijn we even gestopt want ik dacht dit word niks maar nu is het nog steeds niks 😅