5 Reacties

één maand geleden

Hoi! Ons middelste kindje heeft tot een jaar nauwelijks willen eten. Echt weigeren, gruwelen en geen interesse. Hij kreeg er ook heel veel buikpijn van. Ik gaf de moed al op en vroeg me echt af hoe dat goed moest komen... Inmiddels is hij twee. Eet ons "de oren van het hoofd" en heeft hele dagen honger. Sommige kindjes hebben echt tijd nodig.

één maand geleden

Reactie op Le-tje

Hoi! Ons middelste kindje heeft tot een jaar nauwelijks willen eten. Echt w ...
Ahhh gelukkig dat het goed is gekomen! Thanks, dat geeft rust. Beetje loslaten dus...

één maand geleden

Heeft hij nooit uit de fles gedronken? Hier werd ook ineens de fles geweigerd op de opvang (thuis borst) en uiteindelijk pakte hij hem wel weer. Ik geef hem nu af en toe dentinox tegen de pijn van doorkomende tandjes, en heb dat ook in zijn opvang tas gedaan (al zijn we vergeten te vragen of ze dat nu gebruiken op de opvang) Qua hapjes geven, soms houdt hij hier ook zn mond stijf dicht en wij doen het volgende : Alleen het lepeltje met hapje naar zn mond toe als hij zn mond open heeft, of als hij met zn handen ernaar graait. Een beetje voorzichtig zn mond afvegen na het eten (anders krijgt hij het: als-ik-eet-komt-er-zo'n-vervelende-doek-langs-mn-toet idee. Niet teveel aandacht aan besteden. We hebben hem op de stoel bij de eettafel tijdens het eten. En als hij ons ziet eten, wil hij vaak ook eten. Dat hebben we dan al op tafel staan zodat we er gelijk een hapje van kunnen geven. En ook dan, als hij na 1 hapje zn mond weer dicht houdt, dan laat ik het voor dan even, hij geeft later wel weer aan dat hij iets wil, of niet. Eet hij ook geen stukjes? Hier is het een beetje uitproberen. Gisteren hebben we hem een stukje banaan gegeven, wat hij wel at, maar gepureerde banaan eet hij dus niet. Maar we vinden stukken aanbieden vaak nog een beetje (erg) spannend, al lijkt het erop dat ons zoontje zo het liefste eet.

één maand geleden

Het komt echt vanzelf. Bij onze eerste duurde het echt een aantal maanden voor er structureel eten naar binnen ging en binnen bleef. Wellicht is rapley zodadelijk iets voor jullie. Dan kan hij misschien meer zelf de regie houden? En verder gewoon blijven aanbieden en het leuk en luchtig houden, zodat er geen druk op komt. Dan zal het vanzelf wel goedkomen hoor!

één maand geleden

Hier ook, alles geprobeerd maar hij wilt echt niks. Consultatiebureau is wel een beetje aan het pushen, die wil graag dat we een afspraak maken met de logopedist. Collega die kreeg van een logopedist de tip om eerst moedermelk op een lepeltje aan te bieden, en daarna steeds wat meer fruit of groente bij te voegen. Heel gek, maar de melk spuugde hij ook uit. Misschien heeft het met de manier van eten te maken? Eten met een lepel?