7 Reacties

één maand geleden

Ik ben pas 2 dagen bezig dus lees even mee. Hier laat ik mijn kindje zelf de lepel vastpakken om het hapje (gepureerde groente) te eten dan spuugt ze niet veel uit. Volgens mij kun je wel al stukken eten geven, maar niet te klein maken dan dacht ik

één maand geleden

Ja mijn dochtertje. Net als mijn eerste vindt zij gepureerd maar niks aan. Dus ik geef wel eens een reepje brood, komkommer, gekookte wortel en bloemkool in mini stukjes. Heel soms blijft wat in haar gehemelte hangen, maar verder gaat dat heel goed 😊. Het kokhalzen reflex zit nu nog redelijk voorop de tong dus ze verslikken zich niet zomaar. Dan kokhalzen ze het er zo weer uit als het niet goed gaat.

één maand geleden

Ohja reepje pannenkoekjes van griekse yoghurt (alpro), bloem en ei vindt ze ook lekker en gaat ook prima kleine stukjes. Grote stukken vis ik wel eens uit haar mondje als ze het niet goed wegkrijgt

één maand geleden

De app solid starts (gratis versie) geeft veel tips hoe en wanneer je elk voedsel veilig kunt aanbieden. Zij hanteren wel 6 maanden als vroegste leeftijd om te beginnen en rechtop kunnen zitten als voorwaarde

één maand geleden

Mijn zoontje eet sinds een paar weken sochtends fruit en savonds groente. Beide vers gepureerd. Hij eet echt alles en kan er niet genoeg van krijgen. Nu waren we laatst een weekend weg en had ik voor het gemak wat potjes mee (de 4+ enkele smaken van olvarit). Meneer moest er niks van hebben. Ik vond ze zelf trouwens ook echt niet lekker. Hele laffe smaken en een beetje mug. Nu we weer thuis zijn eet hij weer met plezier zijn hapjes. Ik zou lekker vers proberen als ik jou was.

één maand geleden

Ik doe een scheutje fruit of warm op een lepeltje en stop het dochter in onze dochter haar mondje, dan sabbelt ze het eraf en krijgt ze een nieuw hapje

één maand geleden

Misschien kan je proberen zelf hapjes te maken, heb altijd het idee dat potjes uit de winkel allemaal hetzelfde smaken ongeacht welke smaak je neemt 🤣 Wat wij ook hebben gedaan is beginnen met een groenten, dit 3 dagen achter elkaar geven en dan weer 3 dagen een ander soort groenten en zo door. Pas na een maand zijn wij begonnen met smaken te combineren en fruit. Onze kleine keek de eerste keer ook vies en spuugde het uit maar je moet ze gewoon even laten wennen aan de nieuwe smaken en structuur, althans bij ons werkt dit, ons zoontje eet nu letterlijk alles😆 Groente waar wij mee begonnen zijn waren: - pompoen - wortel - pastinaak - zoete aardappel - courgette - bloemkool Wellicht kan je hier iets mee.. Succes iedergeval 🍀🫶🏻