75 Reacties
2 jaar geleden
Heb precies hetzelfde. Had het in mijn vorige 4 zwangerschappen helemaal niet, snap er niks van. Ziekenhuis heeft mij geadviseerd nog rustiger aan te doen maar naar mijn idee doe ik al helemaal niet zo veel maar zelfs de trap oplopen veroorzaakt een harde buik. Het ziekenhuis heeft wel erbij gezegd dat ze graag zien dat ik de baby binnen hou tot minimaal 28 weken. Ben morgen 22 weken, probeer nu alles in etappes te doen en iedere dag even te gaan liggen.
2 jaar geleden
Reactie op Zon88
Heb precies hetzelfde. Had het in mijn vorige 4 zwangerschappen helemaal ni ...
Oh heb jij veel harde buiken? Ik heb er ongeveer 3 per uur en het lijkt echt vanuit mijn darmen en blaas te komen. Maar 28 weken is wel vroeg zeg. Ik hoop echt dat de baby tot 37 weken blijft zitten, maar nu is die natuurlijk nog niet eens levensvatbaar dat vind ik wel spannend.
2 jaar geleden
Ik had het bij mijn vorige zwangerschap en nu ook weer. Op dagen dat ik het rustig aan doe heb ik misschien 1-2 uur dat mijn buik helemaal hard is. Op drukke dagen is het soms wel 6 uur, niet fijn, maar kan geen kwaad (als gecheckt is dat je geen ontsluiting hebt etc.)
Mijn dochter is met 39 weken geboren, dus hoeft echt geen vroeggeboorte te betekenen. Maar wel een teken om het rustiger aan te doen.
Ik merk dat het vaak ook niet zo zeer is wat ik op die dag zelf doe, maar meer in de hele week.
Ik zou zeggen, probeer het een paar dagen achter elkaar rustig aan te doen, en kijk of het dan wat beter gaat met je buik.
2 jaar geleden
Zo herkenbaar wat je schrijft. Ben nu 23+5 en had sinds vorig weekend tot gisteren aan toe regelmatig een prikkend gevoel gehad in mijn buik. Ook veel harde buiken, niet alleen bij inspanning, maar ook bij simpelweg van houding wisselen in bed. Daar maakte ik me wel zorgen om. VK had ik vorige week gebeld, maar zij gaf aan dat het rond de 22 weken kan voorkomen, omdat alles zo hard groeit. Ik zag op mijn buik ook wat kleine bloeduitstortingen, die nu bijna weggetrokken zijn.
Vrijdag op blaasontsteking getest, maar dat kwam er niet uit.
Ik heb morgen weer een controle bij de vk, dus ga het dan weer aankaarten.
Sinds vandaag draag ik een band om mijn buik en dat helpt ontzettend goed! Misschien dat je dat kan proberen?
2 jaar geleden
Oh stelt wel gerust dat meer mensen het hebben. En hebben jullie dan ook meer controle? Ik ben wel wat bang voor vroeggeboorte, maar de arts vond dat ongegrond omdat er nu niets aan de hand. Die buikband is wel een goed idee ik kom nu niet eens verder dan van bed naar de bank door de pijn. Ik dacht altijd dat harde buiken geen pijn deden.
2 jaar geleden
Reactie op Schippie06
Oh heb jij veel harde buiken? Ik heb er ongeveer 3 per uur en het lijkt ech ...
Ja hoop ook dat de baby minimaal tot 37 weken blijft zitten maar het ziekenhuis was al blij met 28 weken ondanks dat het nu nog niks in gang gezet had gelukkig. Heb gemiddeld 5 harde buiken per uur ook vaak als ik als ik al een tijd lig en niks gedaan heb maar heb ook al 2x een half uur weeën staan weg puffen. Vind het ook erg spannend allemaal vooral omdat de harde buiken gisteravond echt om de 5 minuten kwamen. Probeer me er niet te druk om te maken en het over me heen te laten komen en veel rust te pakken, meer kan ik nu niet doen en dan hoop ik dat het goed komt.
2 jaar geleden
Reactie op Zon88
Ja hoop ook dat de baby minimaal tot 37 weken blijft zitten maar het zieken ...
Jeetje wat heftig zeg! Weten ze ook waardoor het komt en heb je ook een verkorte baarmoederhals? Ik duim voor je dat het kleintje nog even lekker blijft zitten.
2 jaar geleden
Reactie op Schippie06
Jeetje wat heftig zeg! Weten ze ook waardoor het komt en heb je ook een ver ...
Alles is nagekeken en voor nu was alles gelukkig nog in orde. Onze thuis situatie is momenteel niet de meest rustige door mijn geweldadige ex partner dus vermoed dat het daardoor komt...toch een beetje stress onbewust. Heb 21 december weer rechtzaak hoop dat het daarna weer rustiger is.
2 jaar geleden
Reactie op Zon88
Alles is nagekeken en voor nu was alles gelukkig nog in orde. Onze thuis si ...
Oh dus dat kan ook komen door stress. Wat naar zeg ik wil je heel veel sterkte wensen en hopen dat je gauw meer rust kunt vinden ❣️
2 jaar geleden
Sinds week 16 is het bij mij begonnen. Dat vonden ze wel vroeg, dus ik word met regelmaat nagekeken. Maar bij mij vinden ze ook niets. Ik werk niet meer en mag geen huishouden meer doen, tillen, bukken en traplopen beperken. Ook fietsen niet meer. Is wel even aanpassen, maar voor een goed doel. Bij mij geven ze wel aan graag de 30 weken te halen, dus ik durf ook bijna niks. Er is ook angst gekomen nu, omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ik ben nu 22 weken en leef nu naar week 25, als de kleine dan nog is blijven zitten hoop ik wat meer stress te kunnen laten gaan, want dan is er na 9 weken harde buiken nog niks gebeurd.
2 jaar geleden
Hey dames! Ik had dit met 22 weken ook ineens, ik dacht “nee he nu al!”. Herkende het heel erg van mijn vorige zwangerschappen. Trap lopen was inderdaad al reden voor een harde buik. Ik ben nu anderhalve week verder en helemaal geen last meer van. Ik denk dat mijn buik / de baby een groeispurt maakte, want mijn buik groeide ook ineens.
2 jaar geleden
Vanochtend ben ik bij de vk geweest. De baarmoeder is in 4 weken goed gegroeid. De groei van het kindje, de baarmoeder etc. kan ervoor zorgen dat je een paar dagen/een week meer last heb ervaren door het oprekken en dat het nu weer iets rustiger is (dat is bij mij nu het geval). Dit kan zich later weer herhalen 😌 Volgende geplande afspraak is in het nieuwe jaar.
2 jaar geleden
Dit verhaal lijkt heel erg op dat van mij! Sinds 1,5 week heel veel harde buiken. Vorige week op extra controle gekomen, toen het advies om een week heel erg mn rust te pakken. Vanochtend weer gegaan. Voor nu maakt ze zich geen directe zorgen, maar ik moet behoorlijk gaan minderen in het werk maar ook in het huishouden.
2 jaar geleden
Oh jeetje best veel mensen zeg! Ik heb gelukkig al even een paar uur geen harde buik meer gehad, maar mijn buik staat wel constant onder een bepaalde spanning en het doet ook echt pijn. Ik moet woensdag terug naar het ziekenhuis. Het kindje beweegt goed, maar toch maak ik mij zorgen.
2 jaar geleden
Ik ben er wel achter dat ik harde buiken krijg na iedere keer dat ik eet. Ook echt vreemd.
2 jaar geleden
Reactie op Stine94
Voel je je kindje dan daarvoor toevallig ook bewegen? Want ik las ergens da ...
Ja haha en vooral als die tegen mijn blaas schopt dat is niet zo prettig 😄