17 Reacties
2 jaar geleden
Acetylcysteïne, als ik het goed schrijf. Kreeg ik tijdens mn eerste zwangerschap toen ik corona had en na 2 weken doodop was van het vastzittende slijm ophoesten. Is volgens mijn arts en apotheek veilig als je zwanger bent en gewoon te koop bij de drogist en apotheek zonder recept. 😊
2 jaar geleden
Mijn man had precies hetzelfde en toen zei zijn zusje ineens “test eens op Corona”. Wij waren eerlijk gezegd alweer vergeten dat het bestond 😅, maar ja hoor, inderdaad corona. Ik weet natuurlijk niet of dat het bij jou is, maar misschien een idee om een testje te doen 😊
2 jaar geleden
O haha, ik zie nu dat het C-woord in de reactie hierboven ook al gevallen is 😜 En ja, beterschap natuurlijk!
2 jaar geleden
Geen ervaring met slijmoplosser, maar ik werk veel met patiënten met longklachten en die leren we de huff techniek (huffen) aan om slijm te kunnen klaren (naast alle medicatie die ze er al voor hebben). Lastig om het in alleen bericht precies uit te leggen, maar in plaats van hard te hoesten, kun je hoesten alsof je een brillenglas/spiegel beslaat. Staan verschillende filmpjes op YouTube! Hoop dat dat eventueel nog wat helpt. Beterschap!
2 jaar geleden
Heb je ook last van maagzuur?
Hier had ik last van, waardoor ik dus steeds een kriebel kreeg in mijn keel en daardoor weer ging hoesten. Wat dan weer erger werd door dat ik bleef hoesten.
Merkte het pas toen ik echt last van maagzuur kreeg dus het merkte. Toen ik af en toe een renie nam minderde het hoesten.
2 jaar geleden
Reactie op Woman32
Heb je dit in drank of tabletvorm gekregen ?
Drank! Was een zakje poeder om op te lossen in water. Tweede keer dat ik het kreeg was ik niet zwanger en toen was het een bruistablet voor in water, volgens mij zijn die bruistabletten bij elke drogist te koop en de zakjes poeder via de apotheek.
2 jaar geleden
Ik voel met je mee, hier de tweede verkoudheid in 4 weken tijd met heel even rust tussendoor. Ook tot braken aan toe enkele dagen. Lijkt nu eindelijk weer wat af te nemen. Zachter hoesten lukt echt niet. Een kant van m’n ribben is ook echt niet goed meer. Doet elke keer zeer. Ben toch maar aan de paracetamol begonnen om de pijn te dempen. Normaal eet in ibuprofen als ik maar iets last krijg, maar das nu niet mogelijk. Ik had ook fluim ook staan maar daar staat heel duidelijk op dat het niet mocht, maar goed als een huisarts het goedkeurt.
2 jaar geleden
Reactie op Woman32
Aaah mijn vriend had drank meegenomen, fluimucil, dat is acetylcysteïne. Ma ...
https://www.apotheek.nl/medicijnen/acetylcysteine#heb-ik-een-recept-nodig
https://www.apotheek.nl/medicijnen/acetylcysteine?product=fluimucil
Hier staat dat Fluimucil idd ook acetylcysteïne is en dat het veilig is in de zwangerschap!
2 jaar geleden
Reactie op SuuzAnn
Yes thanks, had mijn huisarts net gebeld en het mag idd!