15 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op Jootje91
Als ze s avonds van 7 tot 7 slaapt zou ik alles zo laten en heel blij zijn
Dat zijn we ook zeker! Echter heb ik het idee dat ze na een dutje van 45 minuten nog niet uitgerust is en daarna weer snel moe is. Vandaar mijn vraag! 😉 (absoluut niet om te klagen)
15 dagen geleden
Herkenbaar
Hier ging het met een maand of 4 ineens heel goed. Sochtends en smoddags 1.5 uur of meer (2 lange dutten)
Sinds hij 5 maanden is het thuis echt met uitzondering dat hij meer dan 45 min slaapt. Ook hij slaapt snachts best goed. Enkele keer nog een flesje.
15 dagen geleden
Ik volg even. Hier precies hetzelfde. Korte slaapjes en soms snel weer huilen van vermoeidheid. ‘‘s avonds de fles van half 8/ 8 uur is ook echt drama. Hij is dan zo moe dat hij alleen maar huilt met verschonen en fles klaarmaken. Als de fles dan klaar is en hij kan drinken, is het goed. Meestal slaapt hij daarna gelijk en slaapt ook door tot half 8/ 8 uur. Maar gister avond ook weer tot half 10 wakker geweest. Vanmorgen om 8 uur was hij er wel weer. Dus vandaag is hij heel moe. Maar meer slapen doet hij niet. Altijd 1 cyclus indd. Helpen in slaap wiegen moet ik ook doen. Zelf in slaap vallen doet hij ook niet. Het is niet dat ik dat een ramp vind hoor. Vind het heerlijk om hem bij me te hebben, maar wil m’n vrolijke ventje terug 🥰
13 dagen geleden
@hmg1994 hoeveel dutjes doet je kindje overdag?
Die van mij op kdv dagen 3 dutjes (2 daar, 1 thuis) en vrije dagen gemiddeld 4 dutjes. 3 korte van 45 min en 1 van 1.5 uur (als we geluk hebben)
13 dagen geleden
Bij ons ook lange tijd dutjes van 30 tot 45 minuten gehad.
In de wagen soms wat langer, mits we in beweging bleven.
Maar ineens lukt het haar ook om langere dutjes in bed te doen. Niets verder anders gedaan dan de punten die jij hierboven ook beschrijft. Dus wellicht een kwestie van nog even volhouden en dat ze er zelf klaar voor is.
Mijn dochter is nu 6 1/2 maand.
3 dagen geleden
Reactie op Emily210995
Ik volg even. Hier precies hetzelfde. Korte slaapjes en soms snel weer huil ...
Even een update, ik heb voor mijn kleintje een oplossing gevonden. Hij slaapt beter als hij bij mij op de bank ligt, in een nest. Dan slaapt hij zo anderhalf uur door. Ik vind het belangrijk dat hij in ieder geval 1 slaapje goed pakt, dus tussen de middag leg ik hem bij mij op de bank en de rest van de slaapjes gaan we “oefenen” kinderwagen eerst. Als dat goed gaat ga ik over op boven slapen.
3 dagen geleden
Ik kreeg de tip toch langer wakker te houden, vooral in de ochtend en ze meer te helpen naar 3 slaapjes. Onze dochter sliep door haar hazenslaapjes vaak 4 keer, maar die 4e was vaak drama. Nu rekken we echt langer zodat ze op 3 uitkomt en dan gaat ze waarschijnlijk na tijdje 1 langer maken. Soms lukt het al, soms niet. Maar dat 4e slaapje skippen we. Dan maar wat vroeger op bed. Want met 4 slaapjes hou je de hazenslaapjes in stand. En ik ontdek nu hoe oke mijn baby eigenlijk ook wel is met langer wakker zijn (Niet altijd hoor, dan beetje dingen doen om tijd door te komen). Sommige baby's hebben gewoon minder slaap nodig!!