4 Reacties

4 maanden geleden

Hier werkt het om rond die tijd dat hij overgaat naar een volgende slaapcyclus in de buurt te zijn en even je hand op hem te leggen en te fluisteren dat het goed is. Terwijl hij dus gewoon in bed ligt.

4 maanden geleden

Vlak voor de slaapcyclus erop zit ernaast gaan zitten en hand op het buikje leggen wanneer je ziet dat hij uit zijn slaapje lijkt te komen. Dit hielp ons kindje de nabijheid te ervaren die hij nodig had om door te kunnen slapen. Wat ons ook hielp en je ook kan proberen is een aantal slaapjes in de draagzak of wandelwagen te doen en te lopen op het moment dat een cyclus voorbij is. Zo leert hij meerdere cyclussen aan elkaar te slapen en gaat hij het ook makkelijker in bedje kunnen op den duur.

4 maanden geleden

Dit hebben we bij onze eerste ook lang gedaan (vaak maar 30 min), en uiteindelijk gewoon opgegeven. Zij is toen, en onze tweede nu al vanaf het begin, alleen op ons in de draagzak gaan slapen. Hierdoor slapen ze wel lang. In de ochtend 1,5 uur, middag 2,5 uur en einde van de dag nog 30 min of een uurtje. Op een gegeven moment was onze oudste er blijkbaar wel klaar voor. Want van de een op de andere dag kon ze wel overdag in eigen bed slapen. Ze was toen ongeveer een half jaar. Sindsdien ook echt een perfecte makkelijke slaper, zowel overdag als ‘s nachts. Je moet er wat voor overhebben; want je hebt wat minder je handen vrij 😊maar ik vond het het 100% waard. En lekker veel knuffelen 😉

4 maanden geleden

Het boek: zachte nachten door Hanne Wils en Anouk van Nuffel. Wetenschappelijk onderbouwd vol met tips/adviezen. Hanne heeft me heel erg geholpen bij m’n eerste om een realistisch beeld en verwachtingen te krijgen tov babyslaap. Daarnaast ook geholpen in de bekrachtiging in wat ík voel en zie bij mijn kindje:). Liefs.