13 Reacties

4 maanden geleden

Weet niet of je het al geprobeerd hebt hoor maar mijn zoontje kan zijn rust niet vinden op zijn rug. Op zijn buik slaapt hij nu wel altijd overdag maar in het begin lukte het niet op zijn rug

4 maanden geleden

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Hier werkt: - wandelen met wagen - baby in draagzak - uitje met de auto en dan slapen in de auto - verder the usuals: speentje, tussen de wenkbrauwen aaien, ssssh geluid maken, een melodietje van de babyfoon aan, even lekker vasthouden en dan wegleggen.

4 maanden geleden

Was hier precies hetzelfde. Leg hem nu na een uur in een pik donkere kamer weg en nu doet hij drie dutjes per dag in zijn kamer! Echt veel beter, slaapt ‘s nachts ook ineens top! Echt de wakker tijden aanhouden dus en ook al voelt het echt idioot om je baby na een uurtje alweer op bed te leggen het heeft hier onwijs geholpen

4 maanden geleden

Ik zou ook heel strikt de wakkertijden aanhouden en desnoods maar de draagzak en/of buggy overdag. Mijn dochter is nu 12 wkn en zit overduidelijk in sprong 3, ook veel minder slapen overdag maar dan push ik bewust niet te hard met zelfstandig in bed leren slapen, dan maar even terug naar de draagzak. Succes!

4 maanden geleden

Reactie op SilHa

Was hier precies hetzelfde. Leg hem nu na een uur in een pik donkere kamer ...
Hoe lang slaapt hij dan overdag? Hier wordt hij na 45 min wakker

4 maanden geleden

Reactie op Mghvanmulken

Ik zou ook heel strikt de wakkertijden aanhouden en desnoods maar de draagz ...
Deze tip neem ik iig mee ! Thanks :)

4 maanden geleden

Hier ook. Nu 13 weken oud. Ik heb overdag de strijd opgegeven. Elk slaapje dat ze pakt (ook al is het maar 10 minuten) ben ik al ontzettend trots! Blijkbaar is dit nu even wat het is. Waait wel weer over. Normaal zou ik haar wegleggen als ze na de borst in slaapt valt. Nu hou ik haar bij me, zodat ze wat slaap pakt👍🏼.

4 maanden geleden

Reactie op N1NA30

Hoe lang slaapt hij dan overdag? Hier wordt hij na 45 min wakker
Hier ook! En dan uurtje wakker en gewoon weer naar bed. 1 keer gebeurd dat hij ineens twee uur sliep, ben maar gaan kijken of hij het nog wel deed! 😂 Een slaapcyclus koppelen is nog lastig voor die kleintjes overdag! Soms laat ik hem verder slapen in de draagzak of ga met de wagen wandelen en einde middag neem ik hem bij me om te slapen, nog even knuffelen. Dan wel altijd vijf tot tien min vechten in mijn armen…

4 maanden geleden

Hier het zelfde helaas. Al 2 weken lang. De kleine meid 11 weken oud is zo over vermoeid en ik weet af en toe echt niet wat ik moet. Nu is ze ook weer heel boos en aan het vechten. Vanaf 15:00 alleen maar hazenslaapjes van 5/10/15 min. Hier ook al alles geprobeerd en elke slaapje is er weer iets anders wat helpt wat de volgende keer dan niet meer helpt. Mijn batterij is echt zo leeg. Hoelang duurt deze “fase” nog. Heb al een paar keer mee zitten huilen.

4 maanden geleden

Hier is het ook moeilijk! We proberen goed op de signalen te letten. Bij het eerste gaapje slaapzakken aan en naar bed. Ik blijf er wel bij zitten totdat ze goed slaapt, maar heb de laatste dagen het idee dat ze daardoor langer wakker is.

4 maanden geleden

Ik raad iedereen slaaptipsvoorbabys.nl aan. Mijn 1e zoontje had dit ook. Toen laat pas hulp ingeschakeld. Nu is mijn zoontje 10 weken en koppelt die overdag vaak zijn slaapjes tot wel 2,5 uur. Ik ben verbaasd dat dit dus werkt. Ik weet hoe zwaar het is als je kindje slecht slaapt !

4 maanden geleden

Reactie op Kkraaij

Ik raad iedereen slaaptipsvoorbabys.nl aan. Mijn 1e zoontje had dit ook. To ...
Welke slaapgids van slaaptipsvoorbabys raad je aan om te kopen? Er zijn er zoveel!

4 maanden geleden

Ik heb dit een week lang gehad, begreep er niets van. Hij was zó moe maar ging gewoon niet slapen stond soms een uur te wiegen voor 15 min slapen. Ik ben weer een schep minder gaan geven (120+4 ipv 150+5) en hij slaapt sinds die dag tussen iedere fles 30 min tot 2,5 uur.. Misschien te veel voeding? Las op een Engelse site dat overfeeding dus kon zorgen voor het niet slapen!