21 Reacties
2 jaar geleden
Kan het zijn dat hij krampjes heeft? Door krampjes krijgen ze extra zuigbehoefte, wat kan lijken op honger. Je zou, als je geen speentje wilt, je pink kunnen proberen te geven om te kijken of het echt honger is of zuigbehoefte. Zo kan je ook iets meer tijd tussen het clusteren krijgen zodat jij op adem kan komen.
2 jaar geleden
Reactie op ChrM
Kan het zijn dat hij krampjes heeft? Door krampjes krijgen ze extra zuigbeh ...
Ja ik heb inderdaad een tutje zodat hij zijn zuigebhoefte toch wat kan stillen, maar hij spuwt hem altijd maar uit 😅 Hij gromt en bromt ook heel hard 's avonds tussen de voedingen door... Dus heb ook al gedacht dat hij last heeft, maar overdag heeft hij dat dan weer niet.
2 jaar geleden
Hier ook! Wel met kunstvoeding. Overdag netjes om het drie uur voeden. ‘s avonds rond etenstijd alweer een uur eerder etc. Wij dachten eerst constant dat hij krampjes had, lang troosten etc. Nu we 100 geven (1 week oud), heeft hij (bijna) nergens meer last van (sinds twee dagen). Dus het was echt door de honger..maar met bv lijkt me het lastiger, je weet niet wat je geeft hoeveel etc 🥹
2 jaar geleden
Reactie op Evida1988
Hier ook! Wel met kunstvoeding. Overdag netjes om het drie uur voeden. ‘s a ...
Hier precies hetzelfde!
Onze zoon is bijna 3 weken oud maar echt in de avond kan die zich al na 1,5/2 uur melden voor de volgende fles.
In het begin dachten wij ook dat het krampjes waren maar hij heeft gewoon in de avond/nacht meer honger.
2 jaar geleden
Hoe oud is je kindje? Hier vertelde de kraamzorg dat zo’n zeker 80% van de baby’s dit gedrag laten zien na een paar dagen (is ook weer over na een nacht of 2 zei ze). Houd vol! Gewoon goed naar je kindje blijven kijken 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Wali98
Hier precies hetzelfde!
Onze zoon is bijna 3 weken oud maar echt in de avo ...
Ja, en wij maar troosten en denken hij heeft pijntjes krampjes en nu vannacht niet eens een wekker hoeven te zetten sliep netjes 4 uur door niet gehuild etc. Gewoon honger ipv krampjes 🥹
2 jaar geleden
Reactie op Shanin
Mijn kindje is 2 weken en 2 dagen oud 😊
Hmm.. Dan misschien toch gewoon krampjes? Ik vind dat zelf lastig met honger uit elkaar te houden soms. En anders gewoon honger? Ik voed op verzoek, daar maak ik t mezelf ook gewoon lekker makkelijk mee 😅
2 jaar geleden
Kan erbij horen. Mijn eerste kindje heeft dit vier maanden lang gedaan, elke dag clusteren van 17.00 tot 22.00. Ze leek onverzadigd, hele avond aan m'n borst. Hierdoor sliep ze wel al met zes weken door tot 6 uur sochtends. Het lag niet aan m'n productie, want die was prima. Elk kindje drinkt anders weet ik nu ik de derde heb gekregen. Elke borstvoedingstijd is anders
2 jaar geleden
Reactie op Wali98
Ik merk sinds vanmiddag wel dat hij de fles niet leeg drinkt en zich eerder ...
Heh wat gek. Bij ons sinds gisteren ook niet meer helemaal leeg en geen huilbuien meer gehad en ‘s nachts zelfs bijna doorgeslapen. Eerder melden geven wij aan toe dat helpt wel en ook ipv eerst verschonen, eerst de fles. Ik heb er geen verstand van, maar is het voor jou dan niet iets om korter na elkaar te voeden maar dan dezelfde hoeveelheid over de dag verdeeld? Ipv om t drie uur, twee uur te doen? Maar ik ben voor het eerst mama dus ik heb er geen verstand van 🤭