15 Reacties
3 maanden geleden
Elke dag standaard ritme. Ik doe mijn kindje ‘s avonds om 7 uur in bad, dan nog even voeden en lekker in bed. Sinds vorige week slaapt ze zelfstandig. Heeft 1 avond (2 uurtjes gehuild) en kan het nu zelf! Neerleggen, aai over het hoofdje en geruststellen. Elke 8 minuten even kijken en weer geruststellen totdat ze slapen. Ze hebben het snel genoeg door😉
3 maanden geleden
Hoi mama,
Geen specifieke tips helaas... Wil alleen even delen dar het hier het zelfde verhaal is. Inslapen is tegenwoordig drama. Duurt ontzettend lang ook. Hier wil het soms wel eens lukken met drinken aan de borst of flesje. Maar wil haar dat natuurlijk ook weer niet aanleren. Heb nu een speen gehaald die lijkt op de speen van haar fles en met deze lukt het ook af en toe. Verder moet ik haar soms ook heel strak inbakeren wil het op andere manieren niet lukken. Ik vrees dat we erdoor moeten! Succes.
3 maanden geleden
Hier gaat het ook nog niet van harte! Zoon is ruim 14 weken. Als ik hem in z'n ledikant leg, is het vaak huilen. Troosten helpt dan ook niet altijd (liefst doe ik dit terwijl hij in bed ligt, pak hem er liever niet uit). Als hij alleen maar harder gaat huilen, haal ik hem toch uit bed. Even samen op de stoel zitten tot hij rustig wordt en zo ongeveer slaapt. Dan leg ik hem weer weg en vaak lukt het dan wel. De vraag daarna is dan alleen hoe lang het slaapje duurt 😅 Dutjes overdag zijn erg kort de laatste weken.
Het komt vast ooit een keer goed, maar als je er middenin zit is het gewoon zwaar en klote. We komen er wel ❤️
3 maanden geleden
Slaap is niet te ‘leren’ of ‘trainen’ het enige wat je traint is dat je kindje niet meer signaleert dat het jou nodig heeft.. Misschien heb je wat aan het boek ‘zachte nachten’ door Anouk van Nuffel en Hanne Wils. Wetenschappelijk onderbouwde uitleg over slaap bij baby’s/peuters/kleuters. Heeft mij gerust gesteld en bevestiging gegeven.
En.. elk kindje gaat op een moment zelfstandig slapen. Mijn peuter deed dat met 1,5jr (‘mama ik moe, bed’ en toen heeft ie het altijd zelf gedaan). Ik heb m trouwens niet gewiegd tot die leeftijd maar andere slaapassociaties gebruikt (ook omschreven in het boek, ze geven veel tips en advies).
Sterkte.
3 maanden geleden
Ons zoontje is nu 18 weken. Met 15 weken viel hij zelf savonds in slaap en in zijn eigen kamer. Maar moest ik/wij hem nog wel overdags wiegen. Ik dacht dat er ook geen einde aan kwam. Hij wilde ook vaak op mij slapen. Maar vorige week kwam er ineens een verandering. Overdags viel hij zelf in slaap in zijn eigen bed.
Dus nu breng ik hem telkens na +/- 1.5/ 2 uur wakker te zijn geweest naar bed.
En valt hij zelf in slaap.
Had al vaker gelezen dat het ineens uit hun zelf kan gebeuren.
Jullie falen zeker niet! 🩷
Ze vindt het gewoon nog super fijn bij jullie, en voelt zich hier nog veilig/geborgen bij.
3 maanden geleden
Reactie op Hoihoi!!
Goed opletten wanneer ze toe is aan een dutje, en dan gelijk neerleggen zod ...
Dat werkt hier helaas absoluut niet. Mevrouw vecht zelfs tijdens het wiegen en knuffelen tegen haar slaap. Haar in haar ledikantje leggen als ze moe is resulteert in huilen tot spugen toe
3 maanden geleden
Reactie op ElineB1994
Dat werkt hier helaas absoluut niet. Mevrouw vecht zelfs tijdens het wiegen ...
Precies dit.. houdt 1,5 uur wekker tijd aan. Standaard ritueel elke keer maar het lukt niet
3 maanden geleden
Heb 2 kinderen, oudste tot 6 maanden ‘kontje schudden’ want buikslaper en hulp nodig en kleine meid nu nog nooit geholpen. Doen wij iets anders? Nee. Ieder kind is gewoon anders… en de oudste sliep daarna prima zelf. Was echt van 1 op andere dag klaar dat hij het juist vervelend vond. Onze ervaring is dus dat het echt goedkomt!
3 maanden geleden
Reactie op AMEKP
Heb 2 kinderen, oudste tot 6 maanden ‘kontje schudden’ want buikslaper en h ...
Dit kan ik helemaal beamen! Sommige kindjes hebben meer hulp nodig, dan kun je alles volgens het boekje doen maar gaat het zonder wiegen oid niet lukken. En dan ineens, lukt het wel. Was hier met 4 maanden bij de oudste.
3 maanden geleden
Bij ons was dit ook zo en we zijn er op een gegeven moment naast gaan liggen, liggend knuffelen en aai over de bol, duurde even voordat hij wilde slapen maar het ging, en elke keer doen we dit nu waardoor hij ook nu de slaapkamer en het bed associeert met slapen
Nu duurt het maar 5 min om in slaap te vallen, we gaan nu ook af en toe naast hem liggen voor eventjes en als hij lekker rustig ligt te doezelen maar nog wakker is lopen we even weg, komen dan een paar minuutjes later weer even knuffelen etc etc totdat hij in slaap valt,
Dit gaat tot nu toe goed. Geen gehuil of iets dus hopelijk werken we langzaam maar zeker toe naar zelfstandig inslapen