Sinds vorige week heb ik besloten te stoppen met borstvoeding. Ik ben lichamelijk en mentaal gewoon op omdat onze dochter (6 maanden) nog steeds niet zelfstandig in slaap kan vallen.
Ik ben begonnen met 1 fles afbouwen vorige week donderdag en eigenlijk vanaf vorige week zondag is de ellende begonnen. In de nacht wordt ze elke 1/2 uur wakker gillend terwijl ze normaal eerst wakker wordt en met haar handjes speelt en soms weer in slaapt valt. Ze komt moeilijker weer inslaap. Overdag slaapt ze op mij. Vaak in de ochtend 45 min tussen de middag 1,5 uur en einde van de middag nog weer 45 min. Nu wil ze niet meer slapen. Gister uiteindelijk gelukt om haar 3 keer een half uur te laten slapen met heel veel moeite. Ze is sinds die zondag ook aan de diaree en al 3 weken verkouden en hoesten wat haar heel hoog vast zit geen loop neus maar wel heel vol. (Maandag huisarts geweest haar longen waren schoon) Ik dacht eerst aan een slaapregressie of misschien tandjes. Ziek dacht ik nog maar de poep blijft zich heel erg afwisselen van heel veel mega dun na iets dikker. Donker groen en licht groen.
Maar nu gaven we haar gister weer een fles half bv half nutrilon en al onder het drinken kwamen er allemaal vlekken rond haar mond precies waar de melk ook had gezeten. Na haar slaapje was het weer weg. Er zat nog een drupje in haar fles. Deze heb ik op haar wang getest en ook meteen weer een rode vlek.
Nu zit ik aan een koemelkallergie te denken en vraag ik me af of er iemand dit herkent dat dit het kan zijn. Ga uiteraard cb maandag bellen of huisarts. Weet niet zo goed meer wat ik moet ze begint mijn borst ook te weigeren overdag. Drinkt uit de fles wel goed maar geen grote flessen.
Kan aardig wat dingen van de symptomen van koemelkallergie afstrepen: spugen meer, diaree, heftig huilen en ineens, niet willen eten, vlekjes, roodheid, hoesten.
Zou gewoon volgende week een afspraak bij cb maken en met de arts bespreken. Als zij zich herkennen in je herhaal mag je vaak op eigen kosten starten met pepti. Als dat helpt kunnen ze na een aantal weken een provocatietest inplannen in het ziekenhuis.