11 Reacties

9 maanden geleden

Hehee! Hier ook een mannetje die slecht water drinkt. Dus ik doe er een ini mini beetje diksap in. Nu drinkt hij wel. Dan kan ik dat weer rustig aan gaan afbouwen. Misschien is dat een idee. Of je zou thee kunnen proberen?

9 maanden geleden

Je kindje krijft met deze twee flessen toch flink wat water binnen hoor :) belangrijkste is plasluiers. Mijn zoon dronk per ongeluk uit de camelbak beker van z'n zus en we hebben er nu eentje voor hem gekocht en dat gaat veel beter dan een los bekertje. Mijn ervaring is wel, oefening baart kunst en het heeft tijd nodig. M'n oudste dronk ook moeizaam water maar ze plaste wel voldoende en we hebben desondanks toch ook de fles afgebouwd omdat ze ook een dorst prikkel moeten krijgen. Met twee flessen over een dag is het vocht per dag toch best aanzienlijk, dus ik zou een beetje experimenteren met eentje laten vallen. Zodra je merkt dat ze amper meer plas luiers heeft kan je altijd weer bij geven, of desnoods water ipv melk geven uit dezelfde fles.

9 maanden geleden

Mijn zoontje drinkt amper uit een 360 graden beker maar uit een rietjesbeker wel veel. Misschien daarmee experimenteren?

9 maanden geleden

Wij doen sinds 2 dagen een beetje Roosvice siroop bij zijn water. Hij drinkt nu een rietjesbeker op de dag leeg. Hij krijgt in de ochtend en avond een fles met halfvolle melk.

9 maanden geleden

Hier gaat het water drinken wisselend. Ene keer drinkt hij goed koud water, volgend moment liever warm water. Ene moment uit de 360 beker, andere moment beter uit de fles. Dus wij wisselen hier elke keer van alles af. Hij krijgt nu alleen voor de nacht nog een fles kv. Verder ochtend en lunch gewone melk.

9 maanden geleden

Onze dochter duwt de avond fles weg. De ochtend fles gaat nog wel goed. Onze zoon heeft nog heel lang een fles rond 19.00 gedronken, volgens mij tot 15 maanden. Hij dronk hem ook altijd nog leeg en op een gegeven moment weigerde hij deze en zijn we gestopt met aanbieden. Toevallig gister met de controle bij het consultatie bureau besproken en zij geven aan dat een goed niet meer nodig is maar ook geen probleem is als ze wel genoeg eet. Dus wij laten het nog even zo.

9 maanden geleden

Reactie op Simone2205

Onze dochter duwt de avond fles weg. De ochtend fles gaat nog wel goed. On ...
Overigens drinkt onze dochter wel overdag nog zo'n 200 ml water denk ik.

9 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Hier gaat het water drinken wisselend. Ene keer drinkt hij goed koud water, ...
O, en je moet niet vergeten dat in vaste voeding ook vocht zit. Zolang er plasluiers zijn en ze nog “normaal” kunnen poepen is er niet zoveel aan de hand.

9 maanden geleden

Misschien kun je een flesje geven met bijvoorbeeld 150ml + 2 schepjes? Geen idee of het dan nog lekker is voor haar hoor.

9 maanden geleden

Wij hebben na 3 verschillende bekers geprobeerd te hebben toch maar een tuitbeker gekocht, en nu drinkt onze zoon wel water!

8 maanden geleden

Misschien water met smaakje?! Mijn oudste luste ook geen water totdat ik bij de aldi water met meloen smaak haalde of bessen smaak. Dit ging er heel goed in. Of ik deed 1 klein drupje limo erin. Gewoon voor t idee. En dat ging er ook in. Nu als ik water drink wil ze ook gewoon. Weet niet of je zo een fles hebt waar je water en bijvoorbeeld fruit in man doen? Zoals komkommer of andere dingen? Geeft dan ook beetje smaak aan t water.