26 Reacties

10 dagen geleden

Wij hebben ook een Buikslaper, alles geprobeerd om het tegen te gaan maar helaas zonder succes. Kleine man ligt elke keer weer op zn buik

10 dagen geleden

Yes, al vanaf dat hij 3 weken is. Z’n broer is ook een buikslaper, daar vond ik het toen ook erg spannend bij. Wat bij ons hielp was eerst overdag op de buik laten slapen en zo zelf het vertrouwen krijgen dat het goed gaat.

10 dagen geleden

Hey, hier ook een buikslaper. Wij laten ons zoontje gewoon liggen hoe die wil op dit moment. Hij kan zijn hoofdje zelf al goed draaien en wij hebben ook een topper op het matras waar hij doorheen kan ademen. Ik ben ook niet altijd even gerust maar als ik hem op zijn rug leg, draait hij toch zelf naar zijn buik. Ze zijn nu meestal wel sterk genoeg om hun hoofdje te draaien, dus daar zeker op vertrouwen 🙏🏻

10 dagen geleden

Die van mij is ook een buikslaper. Slaapt al een poosje op z’n buik (5 maanden) gaat prima hier😊

10 dagen geleden

Al vanaf 6 weken. Z’n nek is zo sterk dat wij het aandurven. Op z’n rug slaat hij zichzelf wakker nu hij niet meer ingebakerd mag worden door het rollen. Doe was voor jou goed voelt. Jij kent jouw kindje het best! ✨

10 dagen geleden

Reactie op Thophia

Al vanaf 6 weken. Z’n nek is zo sterk dat wij het aandurven. Op z’n rug sla ...
Dabkje, goed om te horen dat het toch prima kan

10 dagen geleden

Reactie op linn91

Die van mij is ook een buikslaper. Slaapt al een poosje op z’n buik (5 maan ...
Super, dankje!

10 dagen geleden

Reactie op jamienicolaes

Hey, hier ook een buikslaper. Wij laten ons zoontje gewoon liggen hoe die w ...
Dankje! Wat handig zo'n topper...dat scheelt wel in de zorgen!

10 dagen geleden

Reactie op Annieke18

Yes, al vanaf dat hij 3 weken is. Z’n broer is ook een buikslaper, daar von ...
Super, dankje

10 dagen geleden

Reactie op Chanelle7

Dankje! Wat handig zo'n topper...dat scheelt wel in de zorgen!
Zeker een aanrader ook 😊

10 dagen geleden

Reactie op Ruby1004

Wij hebben ook een Buikslaper, alles geprobeerd om het tegen te gaan maar h ...
Herkenbaar...ik kom al 5 maanden geen hele nacht door...en nu blijkt hij te slapen als een roosje wanneer die op zijn buik ligt

10 dagen geleden

Ja hier ook. Idd eerst onder toezicht overdag en dan met vertrouwen ook snachts. Wel op een relatief hard matras en een kind met een sterk nekje.

9 dagen geleden

Ons zoontje (en hiervoor ook onze dochter) is een buikslaper. Hij kon vanaf 13 weken al naar zijn buik rollen en vanaf dat moment slaapt hij elke nacht heerlijk op zijn buik. Terugdraaien heeft geen zin. Want binnen een minuut lag hij weer op zijn buik. Ik denk altijd maar zo, als ze kunnen draaien/ goed kunnen tummy timen dan zijn ze echt sterk genoeg om hun hoofdje te draaien in buikligging.

9 dagen geleden

Wel grappig, als ons zoontje in zijn slaap op zijn buik draait is het meteen keihard huilen haha. Het zijn net mensen, die baby's. Allemaal unieke voorkeuren

9 dagen geleden

Mijn dochter ligt al sinds haar geboorte op haar buikje. Anders slaapt ze niet😅 ze was ook vrij snel vrij sterk met haar nekje dus dat gaf geruststelling

9 dagen geleden

Hier ook een zij en buik slaper! Ik denk dat als ze sterk genoeg zijn om op hun buik te draaien ze ook sterk genoeg zijn om zo te kunnen slapen. Lekker laten slapen!

9 dagen geleden

Zodra je kindje zelf gaat draaien kan het toch ook niet meer anders? Je kan er moeilijk de hele nacht naast gaan zitten om terug te draaien🤪 Dus mijn dochtertje (nu 4,5 maand) kan nu draaien, in theorie dus ook in de bedje in de nacht. Ze is dan ook sterk genoeg om haar hoofd omhoog te houden en om te draaien. Dus dan is het prima toch?

9 dagen geleden

Ik heb op meerdere plekken gelezen dat een aerosleep topper veiliger is voor buikslapers. Ze kunnen er dan nog doorheen ademen

9 dagen geleden

Reactie op Saar1705

Ik heb op meerdere plekken gelezen dat een aerosleep topper veiliger is voo ...
Toch zou ik het wel spannend vinden die te gebruiken... want zo 'leer' je je kindje aan door het matras te kunnen ademen, waar dat op andere plekken misschien niet kan. Ons dochtertje bleek ook een buikslaper toen ze met 4 maanden stipt naar der buik kon draaien. We vonden het heel spannend, maar achteraf gezien is het maar 1x voorgekomen dat ze echt met der gezichtje in het matras lag, waarna ze zelf nog het hardst schrok en het op een brullen zette.

9 dagen geleden

Reactie op saffiee

Toch zou ik het wel spannend vinden die te gebruiken... want zo 'leer' je j ...
Ah ja snap ik helemaal! Het is ook spannend. Ik dacht misschien is het handig als je kindje per ongeluk op de buik rolt met het gezicht in het matras. Ik had mijn dochter afgelopen nacht met haar gezicht recht in het matras gevonden nadat ik haar hoorde draaien. Had even gewacht om te kijken of ze zelf ging draaien (sterk genoeg) of piepen. Deed ze uiteindelijk wel maar het duurde me net iets te lang. Ze lag diep te slapen