8 Reacties

10 dagen geleden

Dat zijn twee vragen als ik je goed begrijp. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn persoonlijke mening is dat ik vind dat een kindje zelf moet kunnen kiezen of zij dit wilt. Mijn zusje bijvoorbeeld heeft nooit oorbellen gewild, dus als mijn moeder ze als baby had laten zetten was dit niet haar keuze geweest.

10 dagen geleden

Geen ervaring maar wij gaan t ook dit weekend doen en dan is ze bijna 5 maanden. En als ze later geen oorbelletjes meer wilt dan kan ze die gewoon uit doen:)

10 dagen geleden

Oprechte vraag: waarom zou je het willen? Vind je je kindje mooier met oorbellen? Ik snap oprecht niet waarom je je baby pijn zou laten doen voor een mode accessoire. Als antwoord op je vraag: nee, geen ervaring mee

10 dagen geleden

Ik heb me bij de juwelier laten informeren dat je het beste na 4 jaar gaatjes kunt laten schieten. Het hoofdje en de oortjes groeien nog zo hard de komende jaren dat het kan zijn dat de gaatjes niet meer mooi symmetrisch zijn en dat het dus lijkt alsof er een scheef zit. Verder geen ervaring mee

10 dagen geleden

Ik zou het niet bij mijn dochter doen (mogen doen van mijn man.. 😛), maar ik vind het prachtig staan. Ook bij kleine kindjes. Heb er dus geen ervaring mee.

10 dagen geleden

Mijn schoonfamilie is spaans en daar is het heel normaal om een meisje nog in het ziekenhuis te piercen. Ik hou er zelf niet van maar in veel culturen is het normaal, of zelfs een beetje gek om het niet te doen. Weet alleen niet of je in Nederland zo snel een piercer vindt die dit doet. Zou persoonlijk wel pieren en geen gaatje "schieten"

9 dagen geleden

Ik zou dit echt pas doen als ze zelf kan.kiezen. vind het ook echt niet mooi staan bij babys

9 dagen geleden

Toen ik bij een juwelier werkte hadden we als regel dat het kindje zelf moest kunnen vertellen dat ze gaatjes willen laten schieten. Ik kreeg zelf gaatjes toen ik 12 jaar was. Ik zou mijn dochter nooit pijn doen voor een accessoire als ze daar zelf nog niet achter kan staan.