4 Reacties

2 maanden geleden

Het weigeren van de borst herken ik heel erg! Toen mijn dochter net 4 maanden was en begon aan sprong 4, begon ze opeens de borst (overdag) te weigeren. 'S nachts ging wel goed, maar vanaf een uur of 9 was het klaar. Ik hoefde haar maar op haar zij te leggen in mijn armen en ze raakte helemaal overstuur. De fles ging wel erg goed, ik denk doordat ze dan lekker om zich heen kon kijken en veel meer mee kreeg. Ik ben meer gaan kolven en heb me er maar even bij neergelegd. Dat ze 's nachts nog wel aan de borst dronk, gaf me hoop dat ze er niet helemaal klaar mee was en er ook niks mis was met haar of met mijn borsten. Nu, 3 weken verder, drinkt ze overdag ook weer goed uit de borst. Ze laat wel wat vaker los en is sneller afgeleid. Maar ze zet het gelukkig niet meer op een krijsen zodra ze ook maar bij mijn borst in de buurt komt. Wie weet heeft jouw zoontje hier ook last van en is het (hopelijk) tijdelijk?

2 maanden geleden

Ik herken het druk zijn aan de borst. Een sterk toeschietreflex met verkouden zijn is wel wat lastig voor een kleintje natuurlijk. Ons meisje is momenteel ook heel druk aan de borst. Trappelen, om zich heen kijken en gisteren voor het eerst bijten. Van ons zoontje kan ik me dit ook herinneren rond deze periode. Het druk zijn heeft denk ok te maken met ontwikkeling. Je kan eens een andere houding proberen zodat hij het overzicht over de kamer heeft, nieuwsgierigheid kan een rol spelen. Maar eigenlijk denk ik dat jou onderbuik gevoel wel een idee heeft. En anders gewoon een lactatiekundige oid inschakelen.

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft veel van wat jouw zoontje heeft. Ik vermoed dat hij voorkeur heeft voor de flow van de fles en wat ongeduldiger is geworden aan de borst. Wat hier helpt is proberen de live voedingsmomenten zo rustig mogelijk te houden en ik geef geen fles. Verder is het ook wel eens een boer die in de weg zit of voorkeur voor de andere borst. Én momenteel last van obstipatie. Dus dat probeer ik ook aan te pakken.

2 maanden geleden

Oja, en neusje spoelen met zout én uitzuigen als ie geen lucht krijgt door zijn verkoudheid