Hoi mama’s, ik ga kort proberen te zijn. Mijn zoontje is 4 maanden oud. Hij heeft al deze tijd live borstvoeding gekregen maar is daar de laatste paar weken nog onrustiger onder dan voorheen. Loslaten, huilen, trekken etc. Dat onrustige drinken deed hij ook soms aan de fles maar niet altijd.
Hij gaat al een maand naar de opvang maar sinds deze week weigert hij ineens de borst? Ze hebben deze week bij de opvang uitgevonden dat hij super relaxed drinkt uit het MAM flesje dus die uiteraard meteen aangeschaft voor gekolfde melk. Overigens drinkt hij ‘s nachts wel nog bij mij maar het lijkt of hij dan niet door heeft dat het de borst is. Overdag krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Hij is nu ook heel verkouden maar heb ook al maanden het vermoeden dat hij verboden reflex heeft. Slikken, hikken, verslikken, naar adem happen, moeilijk boeren, slecht slapen, ‘s nachts vooral snacken en soms elke uur een klein beetje drinken, hoesten, trappen met beentjes soms, harde scheten, ontroostbaar als er een boer dwars zit.
MAAR: omdat hij vanaf z’n geboorte al heel erg trappelde met zijn benen en wakker werd om vervolgens hele harde scheten te laten en erbij te huilen dat ik een tijdje aan KMA. dit laat ik nu al weken staan en ik merk wel wat betering qua scheten en onrust maar het is nooit helemaal weggeweest.
Nu is er met mijn productie echt niets mis. Als ik kolf dan kolf ik rond de 250ml en hij drinkt altijd maar 120ml als hij veel drinkt en dus heb ik met 1x kolven 2 beurten eten. Ik weet dat mijn toeschietreflex heftig is en de kleine man de melkstroon moeilijk aan kan en daarom voedt ik al op manieren die de lactatiekundige heeft aangeraden (liggend of echt achterover)
Nu zit ik echt met mijn handen ik het haar. Wat is er toch aan de hand?
- heeft de reflux zijn pijpje aangetast?
- is hij bang voor krampen?
- of is hij comfortabeler is met de fles?
Ik wil echt nog niet opgeven en genoot zo van onze momentjes samen 😭.. maar kolven is ook lastig i c m met mijn andere kids… en als ik toch over moet stappen omdat hij blijft weigeren welke voeding ga ik dan geven? Want zijn buik is misschien wel gevoelig voor kma maar niet bewezen ?
Het is verder een mega lief kind. Huilen doet hij echt niet veel en over het algemeen is hij snel getroost. Heel soms niet maar dan is het vaak een boer. Hij lacht veel, kan prima op zijn rug spelen (alleen liggend in bed is dus niet favoriet en altijd na 1 uur wakker of eerder) dus het is echr geen huilbaby. Maar toch wel vermoeden ongemak/pijn.
Wie herkent dit of heeft tips?
Groetjes
Een radeloze moeder ☹️