10 Reacties

één maand geleden

Bijvoeden met kv is altijd afbouwen, ofwel de vraag en aanbod gaat in de war. Is het niet gewoon dat ze een paar dagen extra wil drinken? Groeispurtje? Om de drie à vier uur drinken en kolven 100/120 is volstrekt normaal. Ook rond deze leeftijd. Waarom denk je dat ze meer wil? Geen goede luiers?

één maand geleden

Je kan altijd extra aanleggen op jouw verzoek als je denkt dat ze meer wil

één maand geleden

Wat merk je aan haar? En drinkt 1 of 2 borsten? Misschien een extra keer voeden zodat er wat minder tijd tussen zit? Mijn zoon van 5 maanden drinken om de 2 - 3 uur. En mijn dochter heeft dat ook altijd gedaan (9 maanden lang). Soms drinkt hij minder en dan komt hij automatisch weer sneller (na 1,5 uur bijvoorbeeld). Als je vaker aanlegt gaat je productie in principe altijd omhoog. Hetzelfde geldt andersom zoals hieronder ook wordt gezegd. Als je kunstvoeding aanbiedt voedt je zelf dus minder en gaat je productie omlaag.

één maand geleden

Denk dat we wel een stukje info missen. Waarom denk je dat ze tekort heeft? Neemt de groei af of is er iets in haar gedrag wat dat vermoeden geeft?

één maand geleden

Mijn dochter van 6 maanden heeft nu elke avond (23.00u) een fles kunstvoeding 90+3. En 3x een fles op de opvang 120+4. Op de dagen dat ik thuis ben gewoon volledig bv. Behalve de late avond dus. Dit doen we nu zo’n 4 weken.

één maand geleden

Alles is goed en het ligt echt aan wat je zelf wilt! Dat als eerste. Door het aanbod van zoveel kunstvoeding is het echt heel reëel dat je productie (flink) is teruggelopen of terugloopt. Daarnaast zal ze ook gestart zijn met vaste hapjes. Dat zorgt ook altijd voor (natuurlijke) terugloop. Het is geheel aan jou wat je wilt. Je kunt gewoon kv blijven aanbieden en dan zal de borstvoeding (verder) teruglopen. Dat is per vrouw verschillend hoe snel of langzaam dat gaat. Met zes maanden is de productie niet stabiel, dus het zal verder teruglopen (een enkeling daargelaten, vaak wordt je productie vanaf 9 maanden of later stabiel). Wil je bv blijven aanbieden? Dan kv afbouwen en veel bv aanbieden. Veel aanleggen en als ze weg is vaker (power) kolven.

één maand geleden

Ze is heel onrustig als de stroom ophoudt. Gaat door met zuigen en trekt aan mijn tepel / trekt los om vervolgens weer aan te happen. Ook onrustig duwen met haar voetjes. Ik heb als test gisteren 90 extra geven en dit ging er met gemak in:s Het is dus meer gebaseerd op mijn gevoel, qua gewicht zat ze verder helemaal goed (flink boven gemiddeld) Maar dat was wel alweer een maandje geleden.

één maand geleden

Ik begrijp hem misschien niet goed hoor. Maar is je gevoel van te kort hebben nou gebasseerd op één avond een extra fles te hebben gegeven? Is dit niet een beetje als "ik zit vol van het eten, maar voor een toetje heb ik altijd nog plek"? Je hebt het niet nodig maar als het je smaakt maak je het op? Bij voldoende plasluiers en groei is de bv altijd goed. Staar je niet blind op hoeveel je kokft of een onrustige avond (of twee). Soms hebben ze wat extra (huid)honger, soms moeten ze je productie wat opkrikken of soms moeten ze wat verwerken. Dikke kans dat je zelf geen 90cc na een voeding in de avond kokft. Dat is niet realistisch (en voor een baby niet nodig)

één maand geleden

Reactie op Le-tje

Ik begrijp hem misschien niet goed hoor. Maar is je gevoel van te kort heb ...
Nee dit gedrag en het gevoel en is gebaseerd op de laatste 4 weken. En ze is snachts ook veel wakker voor de borst, niets anders helpt. Soms wel ieder uur. Het is maar gissen wat het precies is, maar mijn gevoel neigde naar dat ze misschien nog hongerig zou zijn.

één maand geleden

Reactie op Antoinette4

Ze is heel onrustig als de stroom ophoudt. Gaat door met zuigen en trekt aa ...
Mijn kindje had dit ook een poosje! Je zou langs een lactatiekundige kunnen voor advies als je graag door wil gaan met borstvoeding. Want zoals hier beschreven als je kv gaat geven zal dit jou productie niet ten goede doen.. Ons kindje krijgt vanaf het begin 1 borst omdat 2 teveel was. Bij ons gaf ze de tip 2 borsten te geven (of af te wisselen). Ze legde het zo uit dat wanneer de grootste stroom weg is (en je kindje meer moeite moet doen want de melk is alles behalve op) je kindje geen zin meer heeft om harder te werken. Door borst 2 aan te bieden komt er een nieuwe stroom. Desnoods borst 3(waar je mee begon) opnieuw aanbieden. Bij ons was het echt even een fase. En dronk ze korter en kwam ze weer wat vaker, om de 1.5/2 uur soms wel. Zolang de groei goed is zal het helemaal goed zijn, maar wat het precies is kan een lactatiekundige meer tips in geven. En drinken om de 3/4 uur is echt heel netjes . De 4uur red mijn kindje overdag echt nooit (‘s nachts wel) . Hier komt ze nog steeds om de 2/3 uur en soms dus zelfs eerder. En morgen is ze een half jaar.