31 Reacties
3 maanden geleden
Begrijp ik nou dat je je baby om 7.30 uur voedt, dan weer in bed legt en deze tot 11 uur slaapt? Want anders denk ik dat daar het probleem zit.
Onze zoon en dochter hebben we altijd vansf een week of 12 aangeleerd om rond 7/7.30 uur de dag te starten, hoe verleidelijk uitslapen ook is. Zo zijn ze einde dag moe genoeg om om 19 uur de nacht in te gaan. Zowel bij m'n dochter (nu 2 jaar) en zoon (18 weken) hebben we altijd op tijd de dag gestart en liggen zij - zo ook vanavond- allebei weer om 19 uur in bed. Wij maken daarna niet meer wakker.
3 maanden geleden
Bij ons kwam dat pas na 6 maanden. Toen ze meer vast voedsel gingen eten. De laatste fles maakte ik een papfles van.
3 maanden geleden
Inderdaad slaapjes aan passen?
De mijne is bijna 4 maandjes.
En die moet ik de ene keer 07.00 wakker maken en ander meer komt ze zelf.
Dan slaapt ze van 08.30 tot 10.30/11.00. ( soms tot 10.00 )
11.00 voeding en 12.15/12.30 naar bed. Dan komt ze meestal 14.00/14.30 uur.
Krijgt 15.00 voeding en gaat 16.15 naar bed en wordt 17.00 uur wakker. Vanaf 18.30 wordt ze mopperige en geven. We haar de fles. En 22.30 droomvoeding.
3 maanden geleden
Onze dochter is nu 3 maanden enwij doen hetvolgende
We beginnen de dag om 7u. Altijd uiterlijk. Zondags kan ook half8 zijn maar dat laat ze, en dr broer van 3, niet toe omdat we doordeweeks met werken etc om 715u de deur uit zijn dus iedereen dan gegeten en gedronken moet hebben
7u fles
8u slapen ong. 1,5u
10u fles
1130 slapen ong 3u
1330 fles
1400 slapen
1600 fles
Soms mini dutje in de box
1845 fles
1915 slapen tot ochtend
Dit alles kan soms ook best 30min afwijken maar houden dit ongeveer aan
3 maanden geleden
Reactie op Yfro
Op welke voedingstijden voed je dan omdat je na 19u niet meer goed?
Ik wacht tot m'n zoon zichzelf meldt na 19 uur. Dit wisselt. Afgelopen nacht 2x maar soms 1x, ene keer om 01 uur, andere keer om 03 uur.
Eerder maakte we hem wakker om 23 uur voor voeding, maar hij drinkt dan slecht (denk te diepe slaap dan) en komt daarna alsnog een keer omdat dat natuurlijk niet genoeg was.
3 maanden geleden
Reactie op AEMM
Inderdaad slaapjes aan passen?
De mijne is bijna 4 maandjes.
En die moet ...
Hahaha! Bij ons precies hetzelfde qua ritme! Als hij geen off day heeft vanwege de sprong....
3 maanden geleden
Sorry maar degene die zeggen dat hun kindje vanaf 7 uur doorslaapt hebben gewoon echt mazzel. Kan zelfs tot 2 jaar duren voordat kindjes pas van 7 tot 7 slapen hoor. Wat je nu hebt qua tijden is dikke prima en als dat voor jou kindje ook prima werkt dan zou ik er voor nu niks aan veranderen.
3 maanden geleden
Hi allemaal,
Hier eigenlijk hetzelfde issue als TS. Ik denk dat het inderdaad bij ons ook ligt aan te laat de dag starten en misschien te lange slaapjes op de dag. Begrijp ik het goed dat jullie je baby wakker maken uit de slaapjes op de dag?
Ik struggle wel met het wakker houden op de dag, hij is vooral in de ochtend snel weer moe en wordt dan jengellig.. ik leg m dan weg en hij slaapt. Ik denk alleen dat hij daardoor te veel slaapt en de avond om 19u absoluut niet klaar is om te gaan slapen 😐 hij is dan erg onrustig en niets helpt.