31 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op kvv

Hi allemaal, Hier eigenlijk hetzelfde issue als TS. Ik denk dat het inderda ...
Het is denk ik verschillend per baby. Onze jongen gaat rond half 8/8 uur slapen, en maakt nog een 1,5 uur dutje tot 18:00 uur en kan dan ook gewoon slapen. Als je kindje moe is zou ik hem wel die slaapjes aan blijven bieden. Ik heb hem wel eens geprobeerd wakker te maken, maar als ze echt moe zijn dan zullen ze gewoon door willen slapen.

3 maanden geleden

Als je haar na de fles van 7.30 meteen weer in bed legt tot 11 dan is haar ‘nachtritme’ nu ongeveer 22.00-11.00 geworden ipv 19.00-7.00 zeg maar. Als je er voor kunt zorgen dat ze na 7.30 steeds wat meer wakker is zodat dan haar dag echt start zal ze savonds ook eerder in dr nachtslaap komen verwacht ik. Dan schuift het dag/nacht ritme wat op

3 maanden geleden

Reactie op kvv

Hi allemaal, Hier eigenlijk hetzelfde issue als TS. Ik denk dat het inderda ...
Ik maak haar indd wakker. Na een paar dagen zit dat al veel meer in het systeem. Ik zou het sochtends proberen steeds iets langer vol te houden en na een dutje van 1u/1,5u sochtends echt wakker maken.

3 maanden geleden

Onze baby van 10 april heeft vanaf haar tweede week het volgende ritme - om 6 uur naar bed na de fles - om 10 uur maken we haar wakker voor de fles - ze wordt dan meestal rond 6 uur in de ochtend weer wakker. - als ik vrij ben leg ik haar dan tot 8 uur weg, als ze naar de opvang moet blijft ze uit bed en gaat ze om 8 uur naar bed ‘s nachts komt ze eigenlijk nooit. Luxe baby volgens mij …. Na de fles valt ze vrijwel direct in slaapt. Wat bij ons heel goed werkt, is haar na de fles na 10 min in bed leggen en een vinger geven. Deze vinger houdt ze vast met haar handje, en dan valt ze met twee minuutjes in slaap. Als ze niet in slaap valt gaan wij weg, en dan valt ze een kwartier later zelf wel in slaap. Vooral een kort bedritueel. Daarnaast hebben we vanaf nacht 1 in verband met een wel een rozenkwarts steen onder haar bedje. Tot slot geven we haar de fles van 6 uur en 10 uur altijd boven, dan weet ze dat het bed tijd is. Ik hoop dat je er wat mee kunt!

3 maanden geleden

Wij zijn hier een paar weken geleden mee begonnen. Rond 19.00 boven voeden, daarna in de co-sleeper. Duurde in het begin een uur om haar in slaap te krijgen maar ze lijkt nu te wennen en steeds sneller te slapen. Dus was bij ons gewoon een kwestie van doen en haar de tijd geven om te wennen. Als ze overstuur raakte namen we haar toch mee naar beneden en probeerden we de dag erna opnieuw.

3 maanden geleden

Ik lees het hier al vaker maar inderdaad om 7.00-7.30 de dag starten! Gordijnen open, liedje zingen, kleren aan en haartjes kammen is wat wij doen. En dan 2u wakkertijd aanhouden voor dutjes. Hier duurt de eerste een uur, de tweede 2uur en de laatste 30-45min. Nachten gaan perfect!

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Ik lees het hier al vaker maar inderdaad om 7.00-7.30 de dag starten! Gor ...
Wat fijn dat het zo goed gaat! Hoe oud is jullie kindje? Hier heeft ze vaak wel wat moeite om zelf in slaap te vallen

3 maanden geleden

Ik denk dat vanaf 1900/2000 slapen niet voor iedere baby van 15 weken is weggelegd. Tevens beland je nu in een sprong en slaapregressie wat alles onderuit kan halen. Mijn 15w baby is vaak vanaf 1700 tot 2200 wakker met om 20:00 een korte dut van 20 minuten. Slaapt vervolgens van 2200 tot 0700 (met nog voeding ‘s nachts) Als het verder een blije baby is en goed groeit is zou ik niet teveel in een bepaald ritme gaan duwen

3 maanden geleden

Geen zin om alle reacties te lezen, maar wilde zeggen: mijn eerste ging pas vanaf 6 maanden om 19u slapen 😅. En mijn tweede doet het al sinds 8 weken. Heel erg kind afhankelijk en komt vanzelf! Dat om 7u sochtends wekken en schema aanhouden hielp niet bij mijn eerste jammer genoeg haha