25 Reacties

4 maanden geleden

Een idee om je zoontje een halfuurtje later op bed te doen? Wij hebben ons zoontje meestal dan tijdens het eten bij ons in de newborn stokke en daarna krijgt hij flesje en breng ik hem op bed. Dan heb je nét even dat halfuurtje om je eten op te eten 🙈

4 maanden geleden

Wij gaan eerst eten en doen dan om 7uur laatste voeding en rond half 8 naar bed, maar dit sluit bij ons wel aan op de rest vd dag (laatste middagslaapje meestal van 16:30-18:00)

4 maanden geleden

Onze zoon krijgt rond 1600 een fles. Na deze fles is hij vaak een uurtje even wakker en aan het spelen en erna valt hij in slaap in de box. Leggen hem dus niet op bed. Als hij dan dus om 1700 slaapt, gaan wij koken en eten. Of een van ons kookt al en we kunnen aan tafel om 1700/1730. Onze zoon slaapt dan dus wij alle rust en tijd. Rond 1900 krijgt hij de volgende fles, rond 1945 gaat hij in bad en dan leggen we hem in bed en valt hij zelfstandig in slaap. Hij ligt er dan vaak zo rond 2000 in!

4 maanden geleden

Wij aten vroeger best laat. Maar met de komst van de oudste is dit toch wel veranderd🤭 we hebben het eten nu tussen 17:30 en 18:00 op tafel, een van ons kookt terwijl de ander de kinderen van de opvang/opa & oma haalt. Je jongste zit er dan gezellig bij in de stokke newbornset. Om 18:45 krijgt hij de laatste fles en dan gaan beide kindjes om 19:00 naar bed. Gelukkig slapen ze hier wel snel in. 1x in de week eet onze dochter alleen, ze krijgt dan het restje van de dag ervoor. We brengen dan beide kids op bed en gaan rond 19:30 samen koken met een lekker wijntje erbij. Dit is dan altijd even iets uitgebreider dan normaal of een recept wat niet geschikt is voor kindjes. We eten dan echt niet voor 20:00/20:30. We zien dit als onze date night thuis!

4 maanden geleden

Evt na het naar bed brengen eten? Als het zelfstandig inslapen goed gaat dan kun je weer ervoor gaan eten

4 maanden geleden

wij hebben rond het avond eten een draagzak slaapje en dan 19(:30) fles en 20:15 in slaap.

4 maanden geleden

Wij eten op tijd (17.30). Meestal gaan we rond 18.30 naar boven (hangt nu af van de middagslaapjes). En bij het eerste slaapsignaal (gapen, niet meer lachen, oogjes wrijven) gaan we naar boven. Misschien een idee om de tijd iets te verschuiven en bij het slaapsignaal pas naar boven te gaan?

4 maanden geleden

Ons kindje gaat om half 11 naar bed als wij naar bed gaan, omdat ze de hele avond wakker is. Ik ga ervanuit dat het vanzelf wel een keer verandert:)

4 maanden geleden

Reactie op Mendev

Wij aten vroeger best laat. Maar met de komst van de oudste is dit toch wel ...
Bij ons is de situatie echt precies hetzelfde. 👌

4 maanden geleden

Wij gaan eerst met zijn allen aan tafel eten en dan om 1900 breng ik die kleine naar boven. Meestal is hij nog gezellig met eten, soms ook niet en soms valt hij al in slaap aan tafel. Allemaal goed, maar het is een moment voor het gezin samen aan tafel en dat vind ik belangrijk, humeur of niet 😂

4 maanden geleden

Ons kleintje gaat vaak pas rond 11 naar bed. Ik geef haar daarvoor altijd nog de borst en daarmee slaapt ze door tot 8 uur/ half 9. De avond slaapt ze vaak bij mij of in de box. Soms slaapt ze veel, soms slaapt ze minder. Wij doen niet aan schema, komt vanzelf wel een keer

4 maanden geleden

Ik zou wakker tijd rekken en eerst lekker eten. Baby dan een halfuur later naar bed. We hebben de baby bij ons met een stokke babyschaal en soms met speentje en knuffeltje zoet houden, terwijl wij eten.

4 maanden geleden

Zijn wij echt de enige die geen slaapschema volgen of wakkertijd timen? Hier slaapt ze als ze moe is en anders niet. Voeding wel redelijk op tijdschema en rond 23:00 uur naar bed.

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Zijn wij echt de enige die geen slaapschema volgen of wakkertijd timen? Hi ...
Wij ook niet. Bij mijn zoon, flesvoeding, wel gedaan. Nu bij m’n dochter, borstvoeding, niet. Wij eten altijd rond 18/18.15 ivm bedtijd zoon. Dochter is dan meestal wakker. Zo niet krijgt ze eten en eet ik daarna. Ze gaat tegelijk met ons naar bed

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Nee hoor, onze slaapt soms al na een half uur, soms 3uur wakker 😂 als ze niet moe is kan ik wiegen wat ik wil, maar echt niet slapen. Wel gaat ze nu sinds 2 weken rond 19u op bed. Enige soort van vaste tijd, want dan gaat grote zus ook.

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Ik doe precies hetzelfde🤣

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Nee wij ook niet, de kleine geeft wel aan wat ze wanneer wil. Ik probeer wel een bedtijd erin te krijgen omdat ik weer bijna moet werken, maar nog met weinig succes 😂

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Nee hoor, wij net zo. Ze slaapt als ze moe is anders niet. Enigste is dat ze rond half 11 nog een keer (borst)voeding krijgt en dan naar bed gaat, wij vlak daarna. Ze valt zelfstandig in slaap en slaapt meestal wel tot 8 uur/half 9

4 maanden geleden

Reactie op Awneksjteer

Nee hoor, wij net zo. Ze slaapt als ze moe is anders niet. Enigste is dat z ...
Hier ook hoor. Zo'n schema geeft mij alleen maar stress, want het loopt toch altijd anders

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Wij ook niet! Al moeten we wel ons best doen om hem te laten slapen, want als het aan hem ligt is hij de hele dag wakker 😂. Sinds kort hebben wel een soort schema in de avond, maar meer in de zin van dat hij dan rond 19:00/19:30 naar bed gaat.