25 Reacties
4 maanden geleden
Zou gewoon kijken wat voor je kindje het beste werkt! Misschien werkt het juist wel goed als je hem een half uurtje later op bed legt. Win, win want kunnen jullie ook nog gewoon eten. Hier totaal geen schema met een kind van 2 en baby van 3 maanden. Ik eet altijd van te voren en zie daarna wel wanneer de baby moe wordt en klaar is om naar bedje te gaan😊 zou je niet te strak aan een tijd houden!
4 maanden geleden
Nee hoor. Wij doen ook ook zoals jij zegt. Ene dag eerder naar bed dan de andere, namelijk wanneer wij naar bed gaan. Ik heb nog verlof en ga echt niet elke dag om 7 uur opstaan. Soms slapen we uit tot 09:30 🫣😊
Als ik weer moet werken gaan we denk ik naar een echt ritme zoeken. Wel laat ik haar nu dutjes overdag in bed doen, de ene keer is dat 3 uur en de andere keer een half uur. Geen peil op te trekken maar wij zijn blij zo 😊🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Reactie op Lincy29
Zijn wij echt de enige die geen slaapschema volgen of wakkertijd timen? Hi ...
Hier ook niet. Ik kijk vooral naar hoe ons zoontje is. De ene dag was intensiever dan de andere dus dan is hij eerder klaar/moe genoeg om naar bed te gaan.
Daarnaast wil mijn vriend hem echt in de avond nog even bij zich houden als hij heeft gewerkt en bijv vroeg op was en later thuis. 🥹
Natuurlijk niet als ons zoontje onwijs moe is, maar voor 20-21 krijg ik hem vaak echt niet slapende.
4 maanden geleden
Dit vonden wij met onze oudste ook vervelend, maar snap nu niet meer dat ik me daar toen druk om kon maken. Nu namelijk met een drukke peuter er bij doen we sowieso bijna alles apart aan het einde van de dag en heeft elk een kind onder zijn hoede. Mijn vriend heeft zijn eigen bedrijf verderop dus gebeurt heel vaak dat hij door drukte op de weg niet voor 6en thuis is. En mij lukt het 9 van de 10 keer niet om in mijn eentje eten op tafel te krijgen met kindjes die je allebei nodig hebben. Dus vaak kookt de een en eet gauw wat met de peuter, terwijl de ander de baby de fles geeft boven en in bed doet. Is mijn bord leeg dan wisselen we om zodat mijn vriend kan eten en we beiden nog tijd hebben met ons andere kindje. Ik maak me er nu niet meer druk om. Het is niet leuk maar het gaat allemaal voorbij. Straks kunnen ze steeds langer wakker zijn en komt de rust weer terug