15 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb ook de d'r Brown flessen. In een pannetje met een scheutje schoonmaak azijn uitkoken en ze komen er glanzend uit 👌

2 maanden geleden

Er zijn speciale flessenborstels te koop. Bij mij zijn ze na een sopje met dreft weer stralend schoon

2 maanden geleden

Bij de kruidvat hebben ze een prima flessenborstel en zo nu en dan inderdaad uitkoken met azijn, kan met normale azijn, schoonmaakazijn is een stuk agressiever gebruik daarom zelf de normale azijn altijd.

2 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Ik heb ook de d'r Brown flessen. In een pannetje met een scheutje schoonmaa ...
Ga ik proberen! Ik heb namelijk de Dr.Brown’s flessen warmer en sterilisator dus ik kook ze nooit in een pan uit haha

2 maanden geleden

Reactie op Slineena89

Er zijn speciale flessenborstels te koop. Bij mij zijn ze na een sopje met ...
Ja die heb ik ook… maarja geen succes dus hier

2 maanden geleden

Reactie op MotherOf3

Bij de kruidvat hebben ze een prima flessenborstel en zo nu en dan inderdaa ...
Oke top! Ik heb een rubberen borstel en eentje met haartjes zeg maar maar met beide wordt het niet schoon. Dus ik ga azijn proberen! Dankjewel

2 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ga ik proberen! Ik heb namelijk de Dr.Brown’s flessen warmer en sterilisato ...
Ah nou is wel een stuk handiger denk ik dan uitkoken met de pan haha. Maar als je ze zo nu en dan even glanzend wil hebben is het pannetje een goede optie! Succes 👌

2 maanden geleden

Bedoel je het vetrandje dat boven op de melk dit als het koud is? Flesje even tussen je handen rollen (warmte) en dan wordt het weer door de melk gemengd. Als je kolf wazig is en met azijn schoon wordt, dan is het kalkaanslag van het water.

2 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Bedoel je het vetrandje dat boven op de melk dit als het koud is? Flesje ev ...
Nee gewoon na het drinken uit de fles en afwassen blijft er een vettig laagje zitten. Ik krijg dat niet goed schoon

2 maanden geleden

Ons werd als tip gegeven om eerst met koud water af te spoelen en daarna pas met warm.

2 maanden geleden

Azijn of schoonmaakazijn. Teiltje vullen met scheutje azijn en heet water met afwasmiddel, daarin laten weken en daarna in de wasbak afwassen met gewoon alleen afwasmiddel. Zonder azijn is het een ramp, vooral de kolven

2 maanden geleden

Uitkoken doe ik trouwens amper🙈

2 maanden geleden

Meteen na gebruik afspoelen met koud water en daarna pas afwassen

2 maanden geleden

Eerst afspoelen met koud water en dan afwassen met een beetje afwasmiddel, warm water en scheutje azijn!

2 maanden geleden

Net afgewassen met azijn en inderdaad: ze zijn weer schoon! Bedankt voor de reacties☺️