Hi! Ik geef (bijna volledig) borstvoeding en 1 flesje kunstvoeding per dag. Wij zitten nog steeds op 7 (soms 8) voedingsmomenten, meestal rond 1 en 4 uur snachts en dan rond 7, 10, 13, 16, 19 uur. Heel soms wordt hij ook om 22 nog wakker voor een voeding. Ik lees dat sommige baby’s nog maar 4 flessen krijgen en dan ben ik stiekem een beetje jaloers 😂. Ik weet dat het anders is met flesvoeding. Ons zoontje kan ook echt niet zoveel in 1 keer drinken, daar is hij niet aan gewend. Als hij 150ml krijgt komt er al veel melk terug…
Nog meer moeders die nog 7/8 keer of vaker voeden?
Ja hoor, hier 🙋8 tot 12 keer per dag, afhankelijk van hoe mijn kleintje zich voelt. Ze is altijd wel blij en vrolijk, maar nu verkouden. Merk dat het deinken haar dan meer meoite kost en ze iets vaker komt
Zeker! Hier precies dezelfde tijden. De ene keer soms 6 voedingen en de andere keer weer 8, maar 7 is het gemiddelde. 👌(volledig borstvoeding, kindje van 17 weken)
Ja! 7 keer meestal. Gemiddeld 3 uur ertussen, maar varieert van 2 uur tot 3,5 uur.
Volledig borstvoeding, op verzoek.
Ik kijk ook wel uit naar het moment dat er een drinkmoment losgelaten wordt
Ik geef ook volledig borstvoeding maar ik hou de tijden niet bij. Ik voed op verzoek en kom ook zeker op 8 a 9 voedingen uit. Mijn zoontje drinkt ook kleine beetjes merk ik als ik aan het werk ben. Als hij dan een flesje afgekolfde melk aangeboden krijgt drinkt hij maximaal 80ml per keer. Vaak ook maar 60.
Het werkt totaal anders dan flesvoeding dus ik zou zeker niet vergelijken met de baby's die nog maar 4 flessen krijgen. Geniet van deze momenten, voor je het weet is het voorbij ❤️
Tussen de 10-12 per dag en gister was het een soort regeldagje, zat niet lekker in zijn vel en buikpijn. Dus 15x waarvan 1 flesje van 60 ml voor medicatie. Hij drinkt wel gemiddeld maar 6 min. en we voeden op verzoek wanneer hij het nodig heeft. Borstvoeding is ook troost en nabijheid zoeken.
Zo te zien komt het veel vaker voor :). Mijn zoon drinkt trouwens heel snel (binnen 10min), dus zoveel vraagt het niet meer van me. Vind het ook heel makkelijk en fijn!
Ja hoor! Ik houd het niet bij want dan lijkt de borstvoeding net meer energie te kosten ofzo, maar ik denk rond de 10-12x per dag. Ook 's nachts meestal 2x nog rond 1.00 en 4.00. Erg vermoeiend, maar fijn dat ze er goed op groeit.