20 Reacties

één maand geleden

Afhankelijk van wat ik kolf. Soms 100 soms 120.

één maand geleden

Hoeveelheid is niet erg. Bv past zich wel aan aan de behoefte. Ze hoeven niet zoveel te drinken als bij kv. Is je kleintje vrolijk, plast goed en groeit. Dan is alles prima. Twijfel je? Kan je altijd even wegen en meten bij het inloopspreekuur van het CB.

één maand geleden

Ik geef altijd 120 per fles mee. Soms drinkt ze 60, soms gaat het leeg. Als ze goed groeien en plassen is het goed 🩷💙 KV hoeveelheden zijn niet te vergelijken Waarop baseer je de dagelijkse hoeveelheid melk? Volgt hij zijn curve?

één maand geleden

Mijn zoontje drinkt niet zo vaak maar drinkt dan vaak 150 a 160. Soms ook maar 100. Het is allemaal afhankelijk van hoe vaak je baby drinkt, zijn leeftijd en gewicht en de samenstelling van de melk. Dus ik zou je geen zorgen maken als je baby goed groeit en voldoende plasluiers heeft.

één maand geleden

Overdag geef ik flessen van 110 mee en drinkt hij om de 2 uur. In de ochtend is dit niet altijd op. In de avond drinkt hij heeeel weinig als hij drinkt uit de fles. Als hij overdag weinig drinkt, of veel prikkels heeft gehad kan hij in de avond goed om t uur of heel lang drinken. Ik heb de afspraak met de opvang als hij heel hard huilt na de fles hij honger heeft en ze hem meer mogen geven. Ik heb daarom ook 1.5 voeding in de vriezer liggen daar. Die halve voeding gebruiken ze dan. Ik weet ook dat meneer een aantal voedingen van bv. 60 prima pikt maar dan ineens zo 180 weg kan tikken🤣🤣.

één maand geleden

Mijn dochtertje is vrij hongerig 🤣. Ze is een klein model met 5.5 maand en net geen 6kg maar drinkt meestal 5x180 als ik kolf. Aan de borst laat ze ook niet snel los, dus moet soms checken of ze niet al vol is na 15-20min 😅. Haha net als Mama grote eetlust 🥰

één maand geleden

Reactie op njoki24

Mijn dochtertje is vrij hongerig 🤣. Ze is een klein model met 5.5 maand en ...
Ze zit op een gezonde groeicurve, ze was eerst op de onderste en nu wat hoger

één maand geleden

Ik geef altijd 400 ml mee voor 9 uur, dat verdelen mijn moeder en schoonmoeder dan in verschillende flesjes. Maar meestal komt dat niet op.. ze is verder gewoon vrolijk en plast goed dus ik ga ervan uit dat ze dan genoeg heeft!

één maand geleden

Mijn dochter van 5 maanden drinkt 90-100ml per voeding uit de fles. Dat is wat ik per keer kolf, dus dat krijgt ze. Ze groeit goed en is na een fles weer een paar uur tevreden. Dus die hoeveelheid is prima voor haar. Hoe bedoel je niet aan de dagelijkse hoeveelheid melk te komen? Hij drinkt die dag ook nog wel aan de borst denk ik? Dan weet je toch niet hoeveel er gedronken is? En wat is de hoeveelheid die gehaald moet worden?😉 Elk kindje is anders, niet ieder kindje drinkt even veel.

één maand geleden

Onze dochtertje is nu 5,5 maand 66 cm en 7 kg. Netjes volgens de "lijntjes". Ze drinkt vaak nog 7x per dag. Meestal 4x aan de borst en 2x fles. Uit de fles drinkt ze tussen de 120 en de 180. Wij bieden tegenwoordig 180 cc aan en kijken wat ze op drinkt. Mbt productie van borstvoeding niks te klagen. Ik kolf wanneer ik thuis ben 2x pd 1x ochtend en 1x voor het slapen. Wanneer ik werk zit ik op 4x per dag kolven. Ik kolf 15 min en meestal heb ik tussen de 240 en 500 cc totaal 2 borsten. Vandaar dat wij gewoon 180cc aanbieden en maakt het niet uit als ze wat laat staan.

één maand geleden

120-150, maar dat is dus alleen als hij op de opvang of bij oppas is. Ik moet 3 keer kolven voor circa 300ml en dit verdeel ik dan vaak over 2 flesjes.

één maand geleden

Mijn dochtertje is nu 5 maand en ik heb eigenlijk altijd gekeken naar de formule van LLL alleen nu krijgt ze vaak 160ml en dan kijken wat ze drinkt. Meestal gaat de fles wel leeg. CB zei van de week wel dat ze rustig 180ml zou mogen, 170ml gemaakt maar ze dronk 150ml... maar elke baby is anders! Zolang hij tevreden en goed groeit is alles prima toch 😁. Qua productie had ik zeker niks te klagen maar sinds een maand keldert het naar beneden helaas. Waar ik eerst in de ochtend bijv. 260ml a 300ml kolfde is dat nu vaak max 120ml.. s'middags maar 65ml. Gelukkig een voorraad in de vriezer maar ik hoop dat het nog weer beter gaat worden 🤞🏼.

één maand geleden

Onze baby van 5 maanden drinkt ongeveer 90-100 ml per keer. ‘s Middags vaak wat minder. Ik heb me er ook druk om gemaakt. Nu krijgt ze soms een fles kunstvoeding, omdat ik niet genoeg had gekolfd. Dat gaat goed en geeft mij rust.

één maand geleden

Ik vond dit ook heel erg zoeken. Mijn dochter drinkt 130ml. Maar ook momenten dat ze na 60ml genoeg heeft of na 100/110. Maar ze drinkt eigenlijk nooit meer dan 130 en dat is prima. Na 2,5 uur komt ze weer. Ik was hier eerst heel erg mee bezig maar ik merk dat dit genoeg is voor haar en ze komt ook lekker aan dus dat is voor mij een teken dat het goed is zo

één maand geleden

Reactie op Mama.saspro

Mijn dochter van 5 maanden drinkt 90-100ml per voeding uit de fles. Dat is ...
Ik geef al sinds kleins af aan al afgekolfd melk omdat hij helaas niet uit de borst kon drinken. Dus mij werd verteld dat het belangrijk was dat hij aan zijn dagelijkse hoeveelheid voeding komt. Daar was een rekensommetje voor. En dat maakte mij heel erg onzeker omdat hij er soms niet aan zijn dagelijkse hoeveelheid komt. Hij groeit goed en heeft goede plasluiers. Het was ook een beetje uit nieuwsgierigheid hoeveel andere baby’s drinken.

één maand geleden

Reactie op tatjanaanjnjic

Ik geef al sinds kleins af aan al afgekolfd melk omdat hij helaas niet uit ...
Dacht dat deze hoeveelheden alleen voor kunstvoeding waren.. mijn dochter komt hier ook helemaal niet aan en is aardig mollig😅

één maand geleden

Reactie op kimm1425

Dacht dat deze hoeveelheden alleen voor kunstvoeding waren.. mijn dochter k ...
Mijn dochter zit er bijna 150-200ml per dag boven en zit precies op de gemiddelde groeilijn. Het zijn richtlijnen, maar de samenstelling van je melk verandert door de dag en is zeker ook verschillend per moeder. Als het kindje direct uit de borst drinkt, weet je ook niet hoeveel er binnenkomt. Ik heb de hoeveelheden dan ook losgelaten. Zolang ze vrolijk en energiek is en goed groeit, is het blijkbaar genoeg 😌

één maand geleden

Mijn zoon drinkt 5x per dag 220 ml borstvoeding per keer. 7.00 uur 10.00 uur 13.00 uur 16.00 uur 19.00 uur Hij krijgt vanaf het begin gekolfde melk omdat hij niet goed aan de borst drinkt. Hij drinkt de flessen bijna altijd helemaal leeg. Nu zit hij in sprong 5, en wilt soms zelfs nog 60 ml extra om 19.00 uur.

één maand geleden

Ik kolf 100 per keer maar ze drinkt flesjes van 120. Dus 1x per twee dagen flesje kv doen wij

één maand geleden

Mijn dochter drinkt op de opvang 3 flessen afgekolfde melk van 140 ml. Daarnaast drinkt ze nog 3 a 4 keer bij mij.