15 Reacties

4 maanden geleden

Wat bedoel je met "therapeutisch"? Gemiddeld houdt het CB de formule aan.. gewicht kind × 150 ÷ hoeveelheid voedingen binnen 24 uur. Bijv 5.9 ×150 = 885 ÷5 = 177, biedt je een fles van 180 ml aan. Op de dag krijgt mijn zoontje om de 4 uur een fles. De laatste is rond 2300 uur..en dan weer om.0700 uur. Hij drinkt bijna zijn fles leeg. Ik ben een voorstander voor ritme en regelmaat. Je weet waar je aan toe bent en de kleine ook.

4 maanden geleden

Reactie op Liantje1989

Wat bedoel je met "therapeutisch"? Gemiddeld houdt het CB de formule aan.. ...
Hoeveel cc drinkt hij als laatste flesje om 23u?

4 maanden geleden

Reactie op Liantje1989

Wat bedoel je met "therapeutisch"? Gemiddeld houdt het CB de formule aan.. ...
Op haar zij liggend . Dit is ons destijds aangeraden omdat de kleine een gulzige drinker is en ze bij haar elke voeding verslikte. Nu heb ik het idee dat de S speen van Difrax niet voldoende is voor. Ik ga morgen proberen met een 3+ M speen .

4 maanden geleden

Geef je borst of kunstvoeding in de fles? Bij borstvoeding veranderd de formule namelijk bij 3 maanden naar 130 x aantal kg. Zo blijven wij ongeveer steken rond de 780 ml per dag en drinkt hij dus flessen van 110, 7x per dag ong. Als je kindje goed groeit en tevreden is dan lijkt het mij prima toch? Een grotere speen kan indd helpen! Als je nu de S speen hebt kun je bv overstappen naar een maat 2 speen en kijken hoe lang ze hiermee doet over de fles! Bij ons komt onrust ook regelmatig door een vastzittende boer en is het daarna opgelost. Soms is bij ons de speen ook verstopt, dat test ik even door zelf te zuigen aan de fles en kijken of hij niet vacuum zuigt! Succes!

4 maanden geleden

Reactie op Moedernatuur2024

Op haar zij liggend . Dit is ons destijds aangeraden omdat de kleine ee ...
Oh! Dat wist ik niet. Wij geven de kleine ook zo de fles. Op een kussen, wat op onze benen ligt. Met zijn billen tegen onze buik. En dan je benen iets opgetrokken zodat hij met zijn hoofd iets omhoog ligt. Wij vinden het erg prettig. Ik hoop dat de speen helpt.

4 maanden geleden

Op haar zij liggend . Dit is ons destijds aangeraden omdat de kleine ee ...
Als je genoeg spenen hebt, kun je ook het gaatje iets groter maken met een vorkje. Dan kun je eerst zien of dat beter gaat en daarna eventueel een grotere speen halen. Hebben wij met alle spenen gedaan, en dat gaat tot nu toe goed. We gebruiken al een tijdje verdikte voeding tegen het spugen, de 123 speen heeft ook een standje voor verdikte voeding, maar als ik die erop zet, heeft ze de fles binnen 5 minuten leeg. Nu doet ze er een stuk langer over.

4 maanden geleden

Je kan ook proberen om 'normaal' te voeden en niet meer therapeutisch 😊 misschien gaat het haar gewoon te langzaam op fie manier nu.

4 maanden geleden

Wij hebben dit ook gehad, andere speen erop. Wij hebben difrax. Gebruikten de S speen, maar hebben de M speen gepakt, hij dronk zeker de helft minder van zijn flessen, sliep heel veel. Bleek dat hij te moe werd van het zuigen aan de te kleine speen. Hier heeft dat dus heel erg geholpen!

4 maanden geleden

Reactie op sanne2189

Geef je borst of kunstvoeding in de fles? Bij borstvoeding veranderd de for ...
Afgekolfde moeder melk geef ik haar maar sinds 2 weken is mijn productie wel wat achteruit gegaan. Vandaag heeft ze totaal 790cc bij totaal 5 voeding momenten. Alleen wat nu al paar weken speelt is dat ze telkens na het drinken 110 / 120 cc duwt ze met haar tong de fles weg . En wacht ik effe paar tellen geef ik de fles weer zuigt ze eraan 3 a 4 keer daarna duwt ze het weer weg. Voor de rest groeit ze goed en doet E veel lachen genoeg plasluiers alleen het ontlasting komt sinds zo maand geleden om de 2 a 3 dagen en deze is iets aan de leger groene kant van kleur.

4 maanden geleden

Afgekolfde moeder melk geef ik haar maar sinds 2 weken is mijn productie we ...
Naast moedermelk doe ik ook veel kunstvoeding nou van Kabrita 1

4 maanden geleden

Reactie op sharonxoxx

Wij hebben dit ook gehad, andere speen erop. Wij hebben difrax. Gebruikten ...
Hebben jullie de voeding ook moeten indikken voor de maat M speen ? Want op de site van Difrax staat dat de maat M geschikt is meer voor ingedikte voeding met bloem of rijstpap.

4 maanden geleden

Reactie op Annick33

Je kan ook proberen om 'normaal' te voeden en niet meer therapeutisch 😊 mi ...
We hebben de laatste 2 flessen in haar bedje gevoed . Dus gewoon plat liggend en dat ging opzicht super goed alleen was wel een beetje onzeker omdat we haar sinds de geboorte therapeutech hebben gevoed i.v.m. te gulzig drinken en het verslikken.

4 maanden geleden

Reactie op AD104

Als je genoeg spenen hebt, kun je ook het gaatje iets groter maken met een ...
Aha dat zou ook nog een optie zijn ja heb nog wat nieuw S speen liggen. We hebben zelf de 123 speen maar heel kort gebruikt dat was ook meer toen ze 2 a 3 weken was. Verschillende standen geprobeerd maar ze viel halverwege van haar fles in slaap omdat ze te moe werd van het zuigen. Daarna overgestapt naar de Dental speen van difrax deze heeft ze maar tot zn week 8 gebruikt. Daarna zijn we overgestapt naar maat S omdat ze met dental wel zo 30 a 40 min deed over haar flesjes

4 maanden geleden

Afgekolfde moeder melk geef ik haar maar sinds 2 weken is mijn productie we ...
Dat groene komt omdat je kindje elke 2 a 3 dagen pas ontlast :). Langzame spijvertering.

4 maanden geleden

Als je moedermelk geeft, mag je kindje onbeperkt drinken! Volgens onze lactatiekundige werkt kv voeding anders dan moedermelk. Dus als je kindje de fles wegdrukt, dan is het genoeg. Helemaal prima :).