69 Reacties
2 maanden geleden
Haha hier bijna 5 maanden. Enige wat ze een beetje lekker lijkt te vinden zijn wortel en banaan.
2 maanden geleden
Hier 5 maanden en wij geven nu nog smaken apart. Vandaag bijvoorbeeld een halve mango en een 5 谩 6 eetlepels courgette gehad. Combinaties beginnen wij mee bij 6 maanden 馃槉
2 maanden geleden
Reactie op jamienicolaes
Hier 5 maanden en wij geven nu nog smaken apart. Vandaag bijvoorbeeld een h ...
Ohh gaat ook super dus! Jaa wij geven alleen smaken samen die ze echt veel gegeten heeft. Zoals zoete aardapp en bloemkool heeft ze echt vaker los op. Maar alles wat ze niet veel heeft gehad geef ik los.
2 maanden geleden
Reactie op romyxox
Ohh gaat ook super dus! Jaa wij geven alleen smaken samen die ze echt veel ...
Ja precies. Is toch super goed! Je voelt het zelf wel het beste aan wat wel en niet gaat. Wij hebben van het consultatiebureau ook een voedingsschema gekregen vanaf 6 maanden dus zo鈥檔 dingetjes zijn ook wel handig
2 maanden geleden
Reactie op KL201
Dochter van 5 maanden vindt echt niks lekker... banaan, wortel, pompoen, ap ...
Ik heb wel eens gelezen dat je elk gerecht meerdere keren moet aanbieden, omdat het ook kan zijn dat een kleintje moet wennen aan de smaak. (Net als volwassenen met nieuwe dingen proeven)
2 maanden geleden
Reactie op KL201
Dochter van 5 maanden vindt echt niks lekker... banaan, wortel, pompoen, ap ...
Sowieso meerdere keren aanbieden of mixen met melk
2 maanden geleden
Wij geven alles馃槄 5 maanden en in de ochtend vaak een geprakte banaan, rond 11 uur een hele pot fruit, 4 uur pot groente (gemengd met rijst/kip etc). Rond 12 een paar happen brood. Als toetje een danoontje. Wij noemen het het tweede kind syndroom.. als wij haar niet voeden, dan doet haar broer het wel馃槄 Wel dysmatuur geboren, dus wij zijn er blij mee.
2 maanden geleden
Mijn baby van 5 maanden die wilt het liefst banaan en peer & mango. Pompoen, wortel & broccoli zijn ook zijn favo
Ik merk dat je het wat vaker moet aanbieden voor ze het echt lekker gaan vinden en meer hapjes nemen.
Ik probeer soms te mengen als het te zuur is bijvoorbeeld banaan met aardbei. Groente meng ik niet. Btw ik geef 1 ijsblokje.
Ik kreeg als tip mee voor baby鈥檚 die niet makkelijk eten om een schuitje olijfolie of ongezouten roomboter toe te voegen voor de smaak.
2 maanden geleden
Die van mij eet echt mega veel...maar echt al vanaf t begin lijkt zijn honger onstilbaar...nu 5 maanden...hij krijgt in de ochtend een flesje (nutrilon A.R daar zit dus al johannesbroodpit in om t zwaarder te maken) dan daar nog 2 schepjes rijstbloem bij...een dik lapflesje dus... dan krijgt hij na 4 uurtjes een fles (2q0ml 7 schepjes trouwens) en dan zonder de rijstbloem...na 4 uur weer een...en dan om 18u weer dezelfde met de rijstschepjes... en in de middag tussen de flesjes door eerst rond 12 uur nog een fruithapje...meestal peer, appel of pruim...en dan een uur voor de avond fles meestal een pompoenhapje... dan om 22u nog de droomvoeding anders is het in de macht niet te doen... help馃槶