69 Reacties
茅茅n maand geleden
Hier eind van de week 6 maanden, zijn met 3 maanden gestart met om de zoveel dagen eens wat proberen.
2 weken terug at ze meestal 30gram aan hapje in de ochtend, nu is het bakje van 60gram leeg.. ze begon afgelopen week ook voor haar doen ineens heel veel te drinken, dus zij we nu aan het overschakelen naar 2 hapjes per dag.
Schema is nu,
7u 160cc
10u hapje
11u30 160cc
14u30 160cc
17u hapje
19u 160cc
Ze komt dan uit op 640 (wat voorheen dus prima genoeg voor haar was), maar in werkelijkheid drinkt ze voornamelijk op verzoek waardoor ze uitkomt op 800cc..
Ik heb geen idee of ik dit kan verklaren door de borstvoeding. Ik bouw sinds 2 weken af, en heb het idee dat mijn melk minder vet is.. (Ik kolfde fulltime) ze krijgt om die reden nu 3 flessen borst, en de rest kunstvoeding. (Tot ik helemaal klaar ben met kolven, en dan ga ik iedere dag zakjes uit de vriezer halen zodat ze half half heeft)
茅茅n maand geleden
Owja, en erwtjes zijn hier absoluut niet welkom bij madam, krijsen, kokhalzen, hele circus haalt ze erbij. Met wortel was het ook weigeren, maar ik heb in Belgi毛 een variant gevonden van Olvarit Wortel met aardappel en die wil ze wel.
Overigens doen wij in de wat dunne hapjes een lepeltje rijstebloem toevoegen, of Cerelac koekjesmeel. Rijstebloem is vanaf 4 maand, maar mag niet elke dag, koekjesmeel is vanaf 6 maand.. wij wisselen af, zodat ze geen last krijgt van darmen, maar ook geen nadeel ervaart van de rijstebloem.
Tip van flip, ongeacht wat je geeft, mocht je kindje last krijgen van darmen, en een paar dagen niet poepen, al het eten weigeren etc etc, Glycerine zetpillen. 1x nodig gehad, poept nu weer zoals ze gewend was.
茅茅n maand geleden
Onze kleine is nu 5 maanden en ook al een maand bezig met oefenhapjes.
Wij volgen het schema van mama Roos, daardoor heeft hij voor nu alleen nog maar groenten op en nog niets gecombineerd, deze week wel begonnen met pindakaas en ei door de hapjes, tot nu toe vind hij alles erg lekker馃槏
Vanaf volgende week gaan we groenten combineren en starten met 2 oefenhapjes per dag waaronder dan ook 1 met fruit, aangezien hij alle groentes eet denk ik dat het fruit helemaal smullen wordt 馃グ
Wij begonnen overigens ook met 1 blokje, dit zijn er nu ook 2馃
茅茅n maand geleden
Reactie op KL201
Dochter van 5 maanden vindt echt niks lekker... banaan, wortel, pompoen, ap ...
Wij volgen het schema van mama Roos, hierbij begin je enkel met groenten en geef je elke soort los en 3 dagen achter elkaar, zo kunnen ze goed aan de smaak/structuur wennen.
Onze kleine begon met pompoen, de eerste keer spuugde hij alles uit maar dag 2 ging al beter en dag 3 zat hij lekker te smullen.
Wellicht het proberen waard?
Succes! 馃崁 馃馃徎
茅茅n maand geleden
Reactie op romyxox
Waar geef jij de pindakaas allemaal bij?
En pureer je de ei hellemaal of g ...
Pindakaas is tot nu toe door de sperziebonen en broccoli gegaan, ei ook met broccoli en vandaag rode paprika. Het eitje het ik met een vork geprakt zodat het toch wat structuur heeft, ging prima hier 馃榿
茅茅n maand geleden
Reactie op Chanelle7
Hij heeft de A.R i.v.m reflux maar daar zit ook jbpm in als t goed is maakt ...
Je hebt van biobem ook haverpapje die mag je vanaf vier maand ook geven 馃榿 zelf groot fan van!
茅茅n maand geleden
Loederouders hier 馃檲. Ons kindje van 5 maanden heeft nu in totaal 2 (3?) keer wat banaan geproeft. Zijn er meer mensen die de oefenhapjes vergeten door de dagelijkse drukte?
En heeft iemand misschien tips voor ons hoe we het beter kunnen aanpakken?
茅茅n maand geleden
Misschien een domme vraag, wat bedoelen jullie met 1 ijsblokje? Hoe laten jullie het smelten? Ik kook iedere dag een klein stukje groente waardoor dit wel wat tijd vraagt en ik niet elke dag een groente hap kan geven.. dus soms kies ik ervoor om een stukje fruit te prakken en dat te geven..