11 Reacties

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Gisteren twee weken oud. Drinkt 100cc (Nutrilon) en komt vaak al na 2 uur melden voor voeding. Of 2,5 uur. 3 uur of langer is echt alleen als hij ongestoord echt diep diep slaapt. Maar dat komt 1 keer per dag voor. Of in de nacht eens. Heb het ook verhoogd gehad met 110 maar dat dronk hij steeds niet leeg. Hij woog vorige week 4100 geloof ik. Doordat hij dus eerder meld zit ik soms op 9 flesjes per dag ipv 8..

2 jaar geleden

Kraamzorg en cb zeiden beide dat ik gewoon mag verhogen als mijn zoontje aangeeft meer op te kunnen. Maar ik weet niet hoeveel flesjes ik dan moet geven omdat ik nu al op 8/9 flesjes zit..

2 jaar geleden

Ik zou als je merkt dat hij meer op kan gewoon 10 meer proberen te geven, drinkt hij het niet op dan gewoon weg gooien of terug naar 100 gaan zoals ik had. Maar geen idee hoeveel flesjes je dan moet geven 馃ス

2 jaar geleden

De algemene regels is 150 ml per kg lichaamsgewicht voor 24 uur. Dit delen door t aantal voedingennop een dag. In jouw geval dus 3,6 maal 150 ml. Als je baby dan nog onverzadigd is, misschien eens kijken naar speciale voeding voor hongerige baby's?

2 jaar geleden

In overleg met de kraamzorg in de eerste week geven wij overdag elke 3-4 uur flesje en in de nacht 3-5 uur. Als hij niet op die 4 uur over dag of 5 uur in de nacht zelf komt maken we hem wakker. Wij komen dan uit op 6 soms 7 flesjes op een dag. Ons zoontje is 2,5 week en drinkt nu 100 maar we gaan nu naar 110 omdat hij wel onrustig is weer na 2/2.5 uur.

2 jaar geleden

Lekker op je mama gevoel op gaan鉂わ笍

2 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 5 weken en ik bied 140 cc aan. Waarvan ze meestal maar 120/130cc van drinkt. Ik zou het eens proberen gewoon met 20cc op te hogen en kijken wat je kleintje dan doet.

2 jaar geleden

Gewoon ophogen en aankijken..als ze vol zijn drinken ze niet meer. Dochterje hier van 6 week die krijgt 5 a 6x daags 90 ml. Heeft ze genoeg aan. Krijgt ze meer honger maak ik 120 fles en kijk wel hoeveel ze daarvan opdrinkt.

2 jaar geleden

Hier een kleintje van 2 weken, 3400 gram nu en hij drinkt krap aan 80... je kleintje geeft ontzettend goed aan of hij vol is of meer nodig heeft, en zolang de plasluiers en poepluiers goed zijn en je een tevreden kindje hebt doe je het goed vertelde de jeugdverpleegkundige mij gisteren. Ik maakte mij zorgen omdat ik lees dat veel kindjes al veel meer drinken dan de onze, maar zolang hij ze nog niet leeg drinkt en niet binnen de 3 uur meld voor meer doen we het goed. Altijd op je moeder gevoel afgaan :)

2 jaar geleden

Onze zoon is 4300 gram en we mogen sinds gister CB is geweest 120 gaan aanbieden. Hij drinkt meestal rond de 100 - 110 op.

2 jaar geleden

Hier was het hetzelfde , morgen is onze dochter 2 weken en weegt ook rond 3600 gram. Na de flesvoeding ook het idee dat ze nog niet verzadigd was. Gisteren flesje opgehoogd met 120 ml. Ze drinkt nu heel iets meer, maar lang niet alles van de fles maar kunnen haar nu makkelijker weer wegleggen dan daarvoor (iig op eerste indruk na de eerste 5 flesjes die we hebben gegeven) Daarnaast meldt ze zich nu na 3-4 uur en vannacht zelfs na 4,5 uur, dus iets meer slaap voor ons 馃帀