11 Reacties
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Gisteren twee weken oud. Drinkt 100cc (Nutrilon) en komt vaak al na 2 uur melden voor voeding. Of 2,5 uur. 3 uur of langer is echt alleen als hij ongestoord echt diep diep slaapt. Maar dat komt 1 keer per dag voor. Of in de nacht eens. Heb het ook verhoogd gehad met 110 maar dat dronk hij steeds niet leeg. Hij woog vorige week 4100 geloof ik. Doordat hij dus eerder meld zit ik soms op 9 flesjes per dag ipv 8..
2 jaar geleden
In overleg met de kraamzorg in de eerste week geven wij overdag elke 3-4 uur flesje en in de nacht 3-5 uur. Als hij niet op die 4 uur over dag of 5 uur in de nacht zelf komt maken we hem wakker. Wij komen dan uit op 6 soms 7 flesjes op een dag.
Ons zoontje is 2,5 week en drinkt nu 100 maar we gaan nu naar 110 omdat hij wel onrustig is weer na 2/2.5 uur.
2 jaar geleden
Hier een kleintje van 2 weken, 3400 gram nu en hij drinkt krap aan 80... je kleintje geeft ontzettend goed aan of hij vol is of meer nodig heeft, en zolang de plasluiers en poepluiers goed zijn en je een tevreden kindje hebt doe je het goed vertelde de jeugdverpleegkundige mij gisteren. Ik maakte mij zorgen omdat ik lees dat veel kindjes al veel meer drinken dan de onze, maar zolang hij ze nog niet leeg drinkt en niet binnen de 3 uur meld voor meer doen we het goed. Altijd op je moeder gevoel afgaan :)
2 jaar geleden
Hier was het hetzelfde , morgen is onze dochter 2 weken en weegt ook rond 3600 gram. Na de flesvoeding ook het idee dat ze nog niet verzadigd was. Gisteren flesje opgehoogd met 120 ml. Ze drinkt nu heel iets meer, maar lang niet alles van de fles maar kunnen haar nu makkelijker weer wegleggen dan daarvoor (iig op eerste indruk na de eerste 5 flesjes die we hebben gegeven) Daarnaast meldt ze zich nu na 3-4 uur en vannacht zelfs na 4,5 uur, dus iets meer slaap voor ons 馃帀