22 Reacties

4 maanden geleden

Ik kolf max 100cc uit rechts omdat ik anders overproductie stimuleer uit die borst. Links kolf ik leeg is meestal 150cc. Ik kolf elke 3 u! Mn kindje drinkt max 100 cc en zolang je voldoende voor flesjes kolft is het helemaal goed toch?

4 maanden geleden

Ik kolf 100/110 en dan zijn de borsten helemaal leeg. Probeer om de 3 uur maar als vrachtwagen chauffeuse zijnde is het soms halfuurtje aan drie kwartier later

4 maanden geleden

Per borst of totaal?

4 maanden geleden

Afhankelijk of ik goed heb gegeten en gedronken: maar het verschilt maar meestal tussen de 100 en 170.

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Per borst of totaal?
Nee totaal. Was een droom om per borst 90 ml te kolven😭

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Per borst of totaal?
Ik kolf per borst elke 3 u. Voed ook per borst.

4 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je kolft om de vier uur? Drinkt je kindje ook om de vier uur? Of is het niet anders mogelijk?

4 maanden geleden

Reactie op Mimi Oktober

Nee totaal. Was een droom om per borst 90 ml te kolven😭
Ligt eraan ook hoe oud je kindje is, mijn zoon is eerder geboren en nu 17 weken. Ik kolf tussen de 160 en 190 totaal, ene borst meestal 100 en de andere minder. Maar als jouw kindje vaker drinkt kan 90ml best heel veel zijn. Sowieso drinkt je kindje altijd meer dan jij kan kolven.

4 maanden geleden

Ik had laatst precies 30cc totaal na 3 uur.. de keer daarna beter voorbereid, collegas laten weten dat ik wat langer weg zou zijn, kop thee erbij, videos van de baby kijkend.. 200cc totaal 💪🏼 dat red ik normaliter niet hoor. Vanaf toen echt voorgenomen om zoveel mogelijk echte rust te nemen tijdens het kolven, dus niet social media scrollen oid.

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Ligt eraan ook hoe oud je kindje is, mijn zoon is eerder geboren en nu 17 w ...
Mijn kindje is 3 maanden en drinkt meer en moet bijvoeden met kv, gelukkig nu nog maar 50 ml per keer. Ik kolfde eerst 30 ml dus het gaat echt wel goed

4 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Mag ik vragen waarom je kolft om de vier uur? Drinkt je kindje ook om de vi ...
Ja is niet anders qua werk

4 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Ik had laatst precies 30cc totaal na 3 uur.. de keer daarna beter voorberei ...
Drinken doet bij mij wonderen

4 maanden geleden

Idealiter kolf je om de drie uur. Je hebt daar volgens de wet ook recht op en zijn ze eigen verplicht te faciliteren. Soms is dat in de praktijk anders. Misschien kun je geven wat je kolft. Gewoon de 90cc. Niet (direct) kv erachteraan. Kijken hoe je kindje het daarop doet. Ze halen het in de avond wel in. Wat ze "te kort" hebben. Maar als kv goed werkt voor jullie is dat ook goed! Vooral niet blindstaren op wat anderen kolven! Geen kindje is hetzelde en drinkt hetzelde. Wat werkt voor jullie, werkt voor jullie 💚

4 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Idealiter kolf je om de drie uur. Je hebt daar volgens de wet ook recht op ...
Ik heb net gesprek gehad op werk en ga ok de 3 uur kolven

4 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Idealiter kolf je om de drie uur. Je hebt daar volgens de wet ook recht op ...
Helaas geprobeerd niet meer te geven maar dan komt hij om de uur. Dit werkt indd voor nu helemaal prima

4 maanden geleden

Eerste sessie 120 ml totaal, tweede sessie 150 ml totaal. Ze drinkt iets meer dan dit op een opvang dag. Mijn vriezer voorraad zal langzaam minder worden. 3x kolven op werk is bij mij echt niet te doen met afspraken. In het weekend kolf ik af en toe extra in de ochtend zodat ik weer een beetje voorraad opbouw.

4 maanden geleden

Ik probeer 320 te kolven, maar de verdeling loopt heel scheef. Veel in de ochtend (>100cc) en dan nog 2x "maar" 80cc ofzo. Ik probeer half 11, half 2 en half 5 aan te houden.

4 maanden geleden

Ik kolf drie keer op een dag, met ongeveer 3 uur ertussen, ligt aan de planning van de dag. Ik kolf vaak slechts 80, in de ochtend meer dan de middag. Ik weet dat dit zo is en dat ik me niet druk of onzeker moet maken door de lage opbrengst. . M'n kindje is thuis evreden en dat is belangrijk. Ik kolf wel extra om dit aan te vullen, zodat ik 120 per flesje mee kan geven

4 maanden geleden

Reactie op Suuuziee

Ik kolf drie keer op een dag, met ongeveer 3 uur ertussen, ligt aan de pla ...
Ik vind het ontzettend knap!

4 maanden geleden

Ik kolf om de 3/4 uur, ligt er een beetje aan hoe het uitkomt. Ik kolf 15 min per borst en haal er dan in totaal gemiddeld 150cc uit. Soms wat meer, soms wat minder.